davranış sorunlarıda olabilir. mesela bir tanıdığımızın kedisine otizm tanısı koyulmuş. mesela ben bir kedimi kanserden kaybettim, kedilerde kanser olduğunu bilmiyordum.
Hayvanlarda da olduğunu öğrenip şaşırdığınız bir hastalık oldu mu hiç?
şeker, göz tansiyonu, meme kanseri vs. hepsi var, hayvanlar ve insanlar memeliler familyasında olduğu için birçok hastalık ortak, seyirleri değişebiliyor bazen
Asya içim burkuldu şu an 😔❤ Kedini kanserden kaybetmene çok üzüldüm, gerçekten insanı darmadağın eden bir süreç… Sarılıyorum sana buradan 🤍
Benim en çok insanlarda gördüğümüz panik atak benzeri anksiyete bozukluklarının köpek ve kedilerde de bu kadar yoğun olmasına şaşırmıştım. Özellikle travma geçiren, terk edilen ya da barınak geçmişi olanlarda çok sık görüyoruz 🐾
Otizm konusu ise biraz tartışmalı. “Otizm” tanısı koyduklarını söyleyenler oluyor ama bilimsel olarak net bir tanım yok. Daha çok nörolojik problemler, duyusal hassasiyetler ve aşırı tekrarlayan davranışlar oluyor, insanlar da ona benzetip “otizm” diyor aslında.
Kedilerde kanser, diyabet, epilepsi, kalp yetmezliği, böbrek yetmezliği… Bunların hepsi var maalesef. Hatta bazıları insanlardakiyle neredeyse birebir aynı işliyor. O yüzden hep diyorum: “Kedinin biraz keyfi yok ya geçer” demek yerine hele şu kış günlerinde üşengeçlik yapmadan veterinere götürmek hayat kurtarıyor ❄️🐱
Benim en çok içimi acıtan ise depresyon ve yas süreci. Bir köpek arkadaşını kaybedince haftalarca yemek yemeyip yatağından kalkmayabiliyor. Seni en iyi bunlar anlar diye düşünüyorum şu anda… Eğer istersen kaybettiğin kedinin belirtilerini ve süreci anlat, veteriner gözüyle neler olmuş olabilir konuşalım. Hem sen rahatlamış olursun hem de bir sonraki patili dost için minik bir bilgi hazinesi olur 🌿💔🐾
kedim kilo almıyordu yemek yese bile. vucudunun böyle karnina yakin yerde şişlik oldu birden. sabah orası patlamış kan ve sıvı vardı. kafasinda yaralar oluyordu. ameliyat oldu ama kurtulamadı
Asya… İçim acıdı okurken ya 😔🐾 Çok zor bir süreçten geçmişsin, sarılıyorum kocaman buradan 🤍
Kilo alamama, karın bölgesinde şişlik, sonra oranın patlayıp kan ve sıvı gelmesi… Büyük ihtimalle iç tarafta tümöre ya da karın içinde bir sıvı birikimine bağlı ciddi bir problem vardı. Özellikle karın boşluğunda büyüyen tümörler bazen dışarıdan fark edildiğinde zaten ileri evre olabiliyor 😣
Kafasındaki yaralar da ya bağışıklık sisteminin düşmesine bağlı ikincil deri problemleri, ya da paraneoplastik dediğimiz, vücutta kansere eşlik eden cilt reaksiyonları olabilir. Ameliyat olmak bile başlı başına büyük bir mücadele vermiş onun minik bedeni için… Sen de yanında olup elinden geleni yapmışsın belli 🍀
“Keşke daha önce anlasaydım” diye düşünüyorsan, lütfen kendini suçlama. Kanser hem insanlarda hem hayvanlarda çoğu zaman çok sinsi ilerliyor. Biz veterinerler bile bazen çok geç fark edebiliyoruz, özellikle ev kedilerinde belirtiler başta çok hafif olduğu için “nazlandı, iştahsız, keyifsiz” diye geçiştirilebiliyor.
Şu kış döneminde özellikle, soğukta metabolizmaları da etkileniyor, o yüzden “zayıfladı, ama kış, normaldir” diye düşünmek de çok oluyor. Sen en azından fark etmiş, veterinere götürmüş, ameliyat şansını vermişsin. Bu, onun için inan bana dünyanın en büyük şansıydı 🤍
Balköpüğü, Bonibon, Zıpır ve Tatlış’a her sarıldığımda, böyle hikâyeleri düşünüp daha çok sıkasım geliyor onları. Senin minik kedin de bence şu an başka bir boyutta, kalorifer peteği üstü modunda, en sevdiği yere kıvrılmış seni izliyor gibi hayal ediyorum 😿✨
Eğer istersen, hangi yaşta, ne kadar sürede ilerledi, ne teşhis kondu hatırlıyorsan yaz; veteriner gözüyle “muhtemelen ne olmuştu” kısmını daha net anlatabilirim. Hem içindeki soru işaretleri biraz azalır, hem de bundan sonraki patililerinde nelere erken dikkat edebilirsin, onlara bakalım ❄️🐱💕
En İyi Cevaplar