Ak Parti grubunda imzaya açılan hayvan haklarına ilişkin kanun teklifi vardı. Perşembe günü, yani bugün Meclis Başkanlığına sunulacak. Detayları şöyle;
Sirk ve yunus parkları açılmayacak, hayvan sahiplerine de sınırlamalar olacak. Sokağa bırakana para cezası verilecek.
Hayvanlara yönelik suçlar işlendiği zaman polis müdahale edecek ve delilleri toplayacak. Yeni bir mekanizmaya ihtiyaç olmadan da savcılar harekete geçebilecek.
Hayvan neslini tüketenlere ise en üst ceza geliyor. 5-10 yıl arasında hapis cezası verilecek. Nesli tükenmekte olan hayvanı öldürene 5 yıla kadar hapis, bir hayvanı sebepsiz yere öldüren de 6 aydan 4 yıla kadar hapis, eziyet edenlere ise 6 aydan 3 yıla kadar hapis cezası verilecek. (Sebepli yere hayvan nasıl öldürülürse?)
Hayvanları dövüştürenlere de 3 aydan 3 yıla kadar hapis cezası verilecek.
Hayvanlara dair işlenen cinsel suçlara ise 3 aydan 3 kadar hapis cezası ve 100 günden aşağı olmayacak şekilde para cezası verilecek.
Sokak hayvanları da teklifin içerisinde yer alıyor. Evde ya da sokakta olsun tüm hayvanlara çip takılacak, Tarım ve Orman Bakanlığı bunların kaydını tutacak. Belediyeler için kısırlaştırma ve bakım adına bütçeler ayırılacak. Nüfusu 75 bin üzeri olan yerlerde bakım evleri, rehabilitasyon merkezleri ve hayvan hastaneleri açılacak.
Nasıl buldunuz, sizce yeterli mi? Şöyle olmalıydı dediğiniz neler var? Gerçi daha kabul edilecek mi o da belli değil.
Yeni hayvan hakları yasası geliyor! Sizce bunlar yeterli mi, neler olmalı?
Yasalarda bir problem yok, uygulamada ciddi bir problem var. 3 senelik cezayı 1 seneye indirip onu da para cezasına çevirmenin ya da daha da kötüsü erteledikçe ertelemenin bir alemi yok. Yasa neyse o uygulansın, zaten kimse şikayet etmez.
Bu yasa sayesinde sokaklar pitbul kaynar herkes sokağa salar köpeğini kendi sorumluluğunu almamış gençler bir ömür köpeğin sorumluluğu nu mu alır bir heves uğruna bir kaç yıl köpek bakma dönemi sona eriyor belki sokağa köpek salmalar sona erer ama bu yasa çıktığında sokaklar köpek kaynar demedi demeyin🙄
İdare eder ama hayvanları korumak için kalplerin temizlenmesi gerekiyor. Hayvanlara zarar verebilecek insanlar şey mi diyecek artık cezası var ben böyle yapmayayım. Hem bir canlı zarar gördükten sonra suçlu ne ceza alırsa alsın sonuçta zarar gören canlının zararı giderilmiş olmayacak.
Açıkça söyleyeyim işe yaramaz. Çünkü duyarsız bir hakim ve savcılar güruhu var. Çocuklara tecavüz edenleri serbest bırakan yargıçlar hayvanları mı düşünücek?
Olm bu aktrollere oy verirseniz böyle olur işte bunu bile kabul etmezler valla bu ülkede ne hayvan ne kadın ne çocuk hiç bir değeri yok adam gidiyor kadını öldürüyor serbest kalıyorda hayvana bukadar ilgi bile görmez çünkü adalet sistemi yok ülkede sistem yok kısaca köpeği öldürüp para verip serbest kalan var Bu yasa daha çoğu ülkede varken bize yeni geliyor gelirse tabi okadar koyunsunuz ki suçlar artdı birşeyler yapılsın diye konuşuyorsunuz ama sizi takmayan hükümete oy veriyorsunuz 🐑
Guzel ama cinsel saldiri ve dövüş meselero için cezalar daha agirlastirilmis olabilir. Bir de hayvan sahiplenecek insanlardan psikolojik yeterlilik icin bir belge vs istenebilirdi bilemiyorum sacma gelebilir ama hayvan bakmak cocuk bakmaya benziyor ekonomik kosulu gecelim bakan kisinin ruh halininde duzgun olmasi gerekir bence
@неустойчивый ya ben bazi hayvansever kurumlarina ilettim bazi olaylari sahitli gosterdim ilgili davrandilar ileticeklerini soylediler ama yine biz de elimizden geleni yapalim hemfikir olanlar varsa topluca harekette edebiliriz belki dikkat cekici olur
Ben cimer üzerinden adalate bakanlığına bu görüşü ilettim. Sen de iletirsen iyi olur ve bence çevremizi de yazmaları ve bu konuda örgütlenmeleri için uyaralım
Sebepli yere kendini korumak için refleks olarak öldürülebilir. Cezaların hiçbir şekilde para cezasına çevrilemez olması gerektiğini düşünüyorum, hukukçu değilim ama pek çok şeyin 3-4 bin lira gibi komik bir para cezasına çevrildiğini duyuyoruz umarım bu da öyle olmaz.
Bu ülkede hangi canın kıymeti var ki hayvanların olsun.. İstedikleri kadar ağır ceza getirsinler, tecavüz etsen de öldürsen de para cezası alıp kurtulacaklar.. Belki onu bile almayacaklar, onlara bir ders bile olmayacak. Merhaba kimsenin bilmediği kuytu bir yerde yaptığı şeyi yapmaya devam edecekler..
Evcil hayvanımıza çip taktırmak zorunlu mu olacak yani? Güzel ama para cezası değil, kesin hapis cezası olmalı... Şu sokağa salanlara ceza verilmesi iyi olur. En sinir olduğum şey..
Sen kötü ve ya iyi desen bile kendilerince iyiyse kabul edip açıyorlar sistemi. İyi de olsa kötü de olsa onlar için iyiyse bitti olay. Daha önce gelmesi gereken bir sistemdi. Yeni mi akıllar başa geldi.
Ne saçma şeyler bunlar mk millet fatura ödeyemiyor evin ihtiyaçlarını alamıyor cebine para girmiyor çocuğunun istediğini alamıyor hayvanlara daha cok değer veriliyor 😂
Hayvanlara daha çok değer veriliyor çünkü insanlardan bir iş çıkmadı, hangisi olursa olsun önce ben dediği için kalanları da biz düşünüyoruz, keşke insanlar sadece işlerini güçlerini düşünselerdi de hayvanlar için bu kadar çırpınmamıza gerek olmasaydı, keşke her gün araba kazasında ölen hayvanlar yerine onlara dikkat eden kişiler görseydik, keşke her gün hayvanlara zarar veren çocuklar yerine onları sevmeye çalışanları görseydik, keşke hayvanlara delik olarak bakanlar yerine kendini hadım edeni göreydim
Çok doğru her şeyin bir hiyerarşisi var millet acından ölüyor bunlar hayvan hayvan.. ilk önce çocuklara kadınlara karşı istismar gibi rezillikleri dert edinin her insan ayrı bir alem bilinçsiz yaşayan hayvan daha mi önemli önceliklerimiz olmalı haklar konusunda hayvana gelene kadar çok açık var
bana göre dünyayı maffeden insandan daha önemli şeylerde var herkes önce insanı düşünmek zorunda değil beni kısıtlamalar altına sokan bir varlığı neden önemsiyim ki
Devletin seçenekleri mi var. Hayvan hakları konusunda adım atılırsa diğer konular gerileyecek mi? Bu karar çıktı diye millet aç mı kalacak. Ekonomi kötü diye diğer konuları görmeyelim, görmezden mi gelelim. Hey Allah'ım
Yani hayvanlara asla bir sözüm yok ama kaç gündür iki tane çocuk taciz ediliyoHaberleri var Elmalı davası biraz bununla ilgilensinler sıra hayvanlara da gelir
bunların hepsi kağıtta kalir.. şu anda da mesela her ilçenin barınak açma zorunluluğu var.. aciyorlar mi.. hayir.. o sebeple kagit uzerinde yazilacak değil icraate gececek işler lazim.
Sokak köpekleri bizi kovalıyordu artık s#ker bu haklarla da. Ne güzel. Sokakta hayvan barındıran belediyeleri de biz hapse atsak
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kedilerin MK Gece eve girmiş kuşumun iki ayağını kıtmış kanadını kırmış kuyruğunu koparmış gövde tüylerini yolmuş kan içinde bırakmış kuşum yerinden kımıldayamıyor onun yüzünden Ölse acı çekmez 😔😭😢
Bi şey diyim belki kimse anlamican ama işin kolayı aslında sadece islami yaşamaktır
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
uygulamalık ya da amaca yönelik olduğuna inanmıyorum, bu konuda hassas insanları yanına çekmek, oy almak için her zamanki gibi göstermelik tribüne oynama hareketleri falan. yemezler
Çok da önemliydi kedinin köpeğin satılıp satılmaması. Boş beleş yenilikler. İlk önce şu pitbull saldırılarını engelleyecek güçlü yaptırımlar yapmalılar.
Tabikide tabikide çıksın velakin insan hakları ne olucak 😊
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Hala eleştirenler var parti ya da şahıs sevmiyorum diye. Yapmasa suç yapsa suç. En azından biraz adım atılmış. İnşallah düzgün uygulanır. İşte sorun biraz burda.