Selam dostlar,
Bu gün sizlerle nesilleri tükenmiş hayvanları ele alacağız. Nesilleri tükendiği için sevinsek mi, üzülsek mi bilemediğimiz 5 hayvan! Hadi birlikte kadar verelim!
1- Dinazorlar

Dinozorlar geçmişte yaşamış en tehlikeli hayvanlardan birisidir. Büyük cüsseleri, keskin dişleri sayesinde diğer hayvanların korkulu rüyası olmuştur. Dinozorlar araştırmalara göre saldırgan hayvanlardır. Günümüzde yaşasalardı baş etmek epey zor olurdu. Dünyanın buzul çağına girmesi sonucunda dinazorların nesli tükenmiştir.
2- Ejderhalar

Ejderhaları hepiniz ağızından ateş püskürten, uçabilen çok tehlikeli hayvanlar olarak kabul ederiz. Ejderhalar gerçekten var mıydı cevabı henüz kesin olarak belli değildir. Dünya üzerinde henüz ejderhaların olduğuna dair söylentilerden başka pek bir delil yoktur. Nesilleri var mıydı, nasıl tükendi kesin bir bilgi bulunmamaktadır.
3- Helikoprion

Denizlerin korkulu rüyası Helikoprionlar millatan önce yaşayan büyük bir balık türüydü. Helikoprionlar ağız yapısıyla oldukça dikkat çekmektedir. Testere gibi keskin dişlere sahip bu hayvanlar diğer balıkların korkulu rüyasıydı. Günümüzde yaşasaydı muhtemelen başka balıkların sonu olurlardı.
4- Dodo

Ben bu uzun burunlu dodolara çok üzüldüm. Nesilleri boyunca sürekli avalanmış, ezilmiş kimseye hiçbir zararı olmamış kuşlardır. Kendileri güvercin familasının ilk üyelerinden birisidir. Sisman ve çok hizli haraket edemeyen hayvanlar olarak bilinir. Yavaş olmaları yüzünden sürekli av olup yiyilen hayvanlardan birisiydi.
5- Megalanya

Bunların nesilleri tükendiği için biraz şanslı olabiliriz. En son kalıntıları 30 bin yıl önce bulunmuştur. Kendileri komodo ejderlerinin dedesidir. Boyları ve kütleleri çok büyük olan bu hayvanlar oldukça korkutucuydu. Bu hayvanlar çok tehlikeli diyebiliriz. Bir zamanlar diğer hayvanların korkulu rüyası olan bu hayvanlar günümüzde yaşamamaktadır.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
24Cevap
Hepsi de değişik olmuş eline sağlık
bu hayvanları seviyorum
Ejderhaların gerçeklikle yan yana getirilebilir bir yanları yok, bir hayvanın dişi keskin ve büyük olabilir, kalıbı bir kaç kamyonu geçebilir, ama bir canlının ağzından alevler savurması büyük bir ironi, ejderha figürünü ufku geniş yazarlar, anlatıcılar varetmişlerdir.
Ejderhalar gerçek değil. Fantastik hikaye yaratığı. Diğerleri gerçekten yaşamış hayvanlar. Birde dünya üzerinde yaşamış canlılar kategorisinde bunlardan hiç biri tehlikeli değil. Virüsler ve bakteriler dünya üzerinde yaşayan en tehlikeli canlılardır. Biriyle bile zor savaş vermekteyiz şu an.
Küresel ısınma ile buzulların eriyeceğinden çok korkuluyor. Sebebi dünyanın 1-2 derece ısınması falan değil. Buza verdiğimiz değer de değil. Ya da kıyıların birkaç metre su altında kalacak olması da değil. Ya da gerçekten kutup ayılarını düşündüklerinden de değil. Milyonlarca yıl önce buzların içinde hapsolmuş hiç tanımadığımız kötü bakteriler ve virüslerin açığa çıkacak olması ve insanlığın sonunu getirebilecek tehlikeli potansiyele sahip olmaları. Bunu size kimse söylemez bakın ben söylüyorum :)
Hiç bir hayvanın nesli tükenmemelidir ama bu kadar büyük, yırtıcı hayvanların nesli tükendiğine göre bu diğer hayvanlardan dolayı olamaz. Muhtemelen kadın erkek gibi birbirlerine trip atıp çoğalamadılar :)
Ne kadar tehlikeli gözükseler de bence biz insanlardan tehlikeli olamazlar diye düşünüyorum. Sonuçta bunları yok eden biziz değil mi? Güçlüğü yenen daha güçlü olur kanısındayım.
Günümüzde yaşamaları zor olurdu. Zaten her yer beton plaza vs. olmuş. kuyruğunu sallasa binaya denk gelir.
Ben megadolonu çok merak ediyorum acaba gerçekte nasıl bişey
İyi ki yoklar yoksa vay halimize her ne kadar önemli gözükseler de
bence iyiki tukenmis yoksa o hayvanlarada eziyet cektirirlerdi
Nesilleri tükenen her hayvanın doğaya zararı vardır.
Erderhalardan bahsedilmesi biraz gariba gitti ama neyse 😅
Her canlı güzeldir, ama sevinsek mi üzülsek mi bilemedim, emeğine sağlık.
Dodo hariç nesli tükenenlere üzülmedim.. sevindim hatta insan ırkına tamamen zararlı
Çok güzel bir paylaşım ya dodo ya bayıldım bilmiyorum 😀
Hepsi de tabiat dengesi için yapıyorlarmış ama insan kadar zararlısı yok işte. Hâlâ da bizim yüzümüzden nice türdeki hayvanın nesli tükeniyor.
O zamanlar da yaşamak isterdim, görmek isterdim ama.
bunlar bizi çiğ çiğ yutardı
megalanya çok kötü
ama dodo çok tatlı yaa
Emeğine sağlık çok güzel olmuş
İyiki yoklar şu an 😅
Allah allah çok ilginç vışş
İkinci maddeyi görünce güldüm.
Valla dediğin gibi sevinsekmi uzulsekmi
Dinozorlar da sanıyor ki bir tek onlar tükendi
Üzüldüm ben, güzel hayvanlardı bunlar.
Vay bee ne kadar enteresan
Megalanya buyuk kertenkelemiymis ya
Yine de hepsini görmek isterdim.
Hiç üzülmedim çok ürkütücü
eline sağlık güzel bence olmuş
Dodo dışında diğerlerinin nesli iyi ki tükenmiş
Keşke gorebilseydik
Bunlari hepsi cirkinler
vay be çok ilginç
4 = 😐😐 1, 2, 3, 5 = 😊😊😊😊😊😊
Ne acaip hayvanlar
İyiki yoklar
Nesil tükenmesi kötü
ejderha gercek mi
Bu konu hala tartışılmaktadır hanımefendi. Varlığı kesin değildir.
Dodo ya üzüldüm
Değişik tipleri var
Üzülmeli.