Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!

Elde bulaşık yıkama devri biteli çok oluyor. Çünkü her evde kadınların en büyük yardımcısı bulaşık makineleri var. Yalnız kadınlar bulaşıkları makineye yerleştirmeden önce, durulama yapıyorlar. Halbuki buna hiç gerek yok. Makine neden var, bulaşıklarınızın kirlerini temizlemek için var. Bu Bence'mde neden durulama işlemi yapmaya gerek yok ondan bahsedeceğim.

Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!

⚠ Bulaşık makinesinin görevini tam yapabilmesi için bulaşıkların kirli olması gerekiyor.

Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!

Bulaşık deterjanlarındaki enzimler genellikle yemek artıklarına tutunmak için tasarlanmıştır. Siz ne yapıyorsunuz yemek artıklarını suya tutup, makineye öyle koyuyorsunuz. Deterjan yemek artıklarına değilde tabaklarınıza tutunuyor. Yani tabaklarınızın daha çabuk yıpranması demektir.

⚠ Bulaşıklarınızı durulamak daha temiz olmasını sağlamaz.

Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!

Şimdi ki bulaşık makineleri 2-3-4 programlı olarak üretiliyor. Bu şu demektir sizin bulaşıkları durulamanıza gerek yok, çünkü tabakların ne kadar kirli olduğunu tespit eden sensörler vardır. Bulaşık makinesi zaten ona göre temizleme yapıyor. Siz kendinizi boşa yormayın.😊

⚠ Bulaşıkları durulamak su kaybı demektir.

Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!

Bulaşıkları önceden durulama yapmayarak senede 24.000 litre su sarfiyatını önlemiş olursunuz. Şimdi ki bulaşık makineleri her yıkamada 10 ile 18 litre su harcar. Elde yıkama ile en az 30 litre su gidiyor. Bulaşıkları tek durulamanız gereken durum ise makinenin içerisinde bulaşıkların uzun süre bekleyeceği durumdur. Çünkü yemek artıkları üzerinde kurur ise makine bayağı çalışması gerekir.

⚠ Gereksiz zaman kaybı demektir.

Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!

Her ne kadar elde durulamak iyi olur denilse de en iyisi bu düşünceden uzak durmaktır. Ayrıca elde durulamak boşa harcanan zaman demektir. Bunu yerine olduğu gibi makineye koymak, ailenize fazladan 15 dakika zaman ayırmanız demektir.

# gadasından sevgilerle 🤗

Bulaşıklarınızı Makinaya Koymadan Evvel Durulama Yapmanıza Gerek Yok!
Cevapla