Merhaba sevgili KScan, Rehberlik ve Tercih Uzmanırehberlikcim olarak YKS ile aklınıza gelebilecek soruları yanıtlamak üzere 4 Ağustos cumartesi 20:00-22:00 arası canlı yayında sizlerleyim. YKS tercih nasıl yapılmalı, tercih yaparken dikkat edilmesi gerekenler neler konusunda size uzmanlığım alanında bilgilerimi aktarmak için buradayım. Beni daha iyi tanımak için profilimi ziyaret edip, instagram hesabımı takip edebilirsiniz. Sorularınızı bekliyorum, sevgiler...
YKS tercih, tercih sıralaması, ek tercih ve doğru tercihler yapmak konusunda yardımcı olmak için sorularınızı alabilir miyim?
1. sorum : tm sıralamam 135 bin sayısal 138 bin. her ikisinden de tercih yapmak istiyorum listelerimi kaçar binle başlatip en son kaç bine kadar dusmeliyim. 2. sorum : bir eğitim danışmanı bu yilki sıralamanizi 1.87 ye bolerseniz geçen yılın mf4, 1.74 e bolerseniz geçen yılın mf3 sıralamalarını bulursunuz demiş biz de bu işlemi yaparak geçen yılki siralamalarimizin yerini belirleyip ona göre mi liste oluşturalım yoksa direkt bu yıla göre mi?
Ben aöften bölüm yazacağım ve puanım 250. Sizce tercihlerimde kaç puan almışım gibi tercih yapayım? Çünkü aöf pek rağbet görmüyo ve sıralamanızın ğstündkei yer yüksek ihtimal tutuyor. Sosyal hizmetler sosyoloji düşünüyorum. Sizce aöften en verimli olacak olan ve işime yarayacak olan diğer bölümle rhangileri
Öncelikle puan bilgini değilde sıralama bilgini verirsen daha sağlıklı bir cevap verebilirim. AÖF'ten verimli olabilecek bölüm tavsiyem işletme ve iktisat olabilir.
2 yıllık açıköğretim Adalet bitirebilir miyim zor mudur çok ders çalışmaya fırsat bulamam internetten konu anlatımları arada siradada kitaplara kısa süreli bakarak mesela perakende satış ve mağaza yönetimi gibi basit midir çalışmadan bitirebilincek bölüm mu bir de adaleti 2 yıldan sonra 4 e yani hukuka yukseltmeyecegim napıym sizce farklı bir bölüm mu tercih etsem yoksa tek başına 2 yıllık adalet olusam mi?
Hedefimde hukuk yok. Ben sadece 2 yıllık bölümlerin içinde en iyi adalet diye okuyim dedim. Acaba 2 yıl adalet okuyup bırakmak mı daha mantıklı yoksa 4 yıla yukseltebilecegim başka bir bölüm mu okusam
En çok merak ettiğim şey 24 tane tercih yapıyoruz ve sadece bir tanesinimi kazanabiliriz? Gerçekten bunu çok merak ediyorum çok istediğim iki bölümü yazdım ikisinide kazandım ama hangisi öndeyse sadece onamı gidebiliyorum lütfen anlayan bilgi verebilirimi
başka önerceğin bir bölüm var mı içimi karartılar bizimkiler ( ev ahalisi akrabalar ) hemşirelik gelirmi biraz olaya reel yaklaşlım kendimi ona ğçre hazırlayacagımda
Hemşirelik biraz daha zor görünüyor ama sen onuda yaz bu yil hersey degisti belli olmaz, ona bakarsak is garantili bolum kalmadi zaten hicbisey okumasın mi insanlar olmaz kardesim ne istiyorsan oku gerisi takdiri ilahi
mesaj için +2 olmak lazımış neyse buradan sorarım ben geçen sene ki sıralamlarda hemşireliğe baktım 203.000 alıyormus bu sene 317 000 bin sıralamam var sizin gözünüzde % kaç kazanma şansım var
paramedik yine okusam atanma işi nasıl olur devlete iş bulmayı o kadar çok istiyorumki
Hemsirelik % 35 diyeyim kardesim, eger adam gibi 1 yil hazirlanirsan kpss illaki kazanirsin ustun zekali olmaya gerek yok en kotu ihtimalle ozelde calisirsin cok takma bunları onune bak derim
Peki bir sey daha sorcam tyt de puanim288 siralamam da 481binlerde fizyoterapi gelir mi bana gecen sene fizyoterapi 260 puanda almis sizce fizyoterapi gelir mi bana
Tyt ( ek puansiz ) puanim 218 ek puanli 238 isletme maliye gibi bolumlere gidebiliyorum ama sevmedigim bolumler Ben edebiyat ya da psikoloji istiyorum ama psikoloji ea dan aliyo ea hesaplanmamis ve sozel puanim 227 gecen senenin taban puanlarina baktim edebiyatin hicbirine tutmuyo ne yapsam seneye tekrar mi hazirlansam?
Puanım ea 232 sıralamam ise 600.000lerde. İç mimarlık ve çevre tasarımı gelir mi gelirse ne gelir ücretli mi %25 mi? Ve bu bölümün üstesinden gelebilir miyim bilmiyorum çünkü daha önce bir deneyimim olmadı çizimime de güvenmiyorum açıkçası. Sizce ne yapmalıyım ben?
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Sağlık lisesi çıkışlıyım sıralamam ek puanlı sıralamam 118 bin küsür ama tercih yaparken bu sıralamayı normal öğrencilerin sıralamasına denklestirmem gerekiyormus yani ek puanlı sıralamayla tercih yapamam nasıl denkelstirilecegi hakkında bilginiz var mi
Merhaba, 2. senem geçen yıl 200bindeydim bu yıl 387 bin sayısal ile nerelere gidebilirim sanırım gelen doğru düzgün 4 yıllık yok. 3seneye kalmalı miyim yoksa 2 yıllıklardan güzel dediğiniz bölüm var mı? Lütfen yardımcı olun.
Sıralamana uygun istediğin bir bölüm yok ise mezuna kalmanı tavsiye ederim. 2 yıllık bölümleri güzel olarak nitelendiremem ama atama yönünden bakacak olursak ilk ve acil yardım, ameliyathane hizmetleri, sivil savunma ve itfayecilik, ağız ve diş sağlığı biraz daha avantajlı diyebilirim.
Çok teşekkür ederim. Bu bölümleri güzel yerlerde okusam atanma da çok sıkıntı yaşar miyim 2 yıllık okursam mutlaka 4 yıllığa tamamlayacagim dgs ye zor diyorlar yapamaz miyim bunu? 3. seneye kalmaya da gözüm almıyor sistem yine değişir kaygısı var açıkçası.
78 bindeyim 68 binlik yildiz teknik ya da 74 binlik marmaranin gelme olasiligi nedir bide cerrahpasa yeni turkce ogretmenligi ve sosyal bilgiler ogretmenligi bolumu acmis puanlar siralamalar belli degil cok yuksek olur mu puanlari?
ya insallah istedigim okula girerim ve 4 bincik bir fark var :D ama simdi cok tercih olursa oraya İstanbul marmara universitesi ve yildiz trknik yani dogal olarak. kontenjan dolarsa beni sonraki tercihe atar sistrm kkorkum bu :(
insallah dusunuyorum benden biraz yikarda puan alan insanlar baska hangi bolumleri tercij edebilir ona gore kestirmeye calisiyorum ama universitrler iyi olunca :/ talep olur.
Fen lisesi mezunuyum psikolojim berbat herkes bana tuhaf bakıyor fen lisesine gidip kötü yaptığım için sayısalda 300 bindeyim ebelik gelmeyecek zaten sözelde 200 bindeyim ordan tercih yapmalı mıyım kararsızım iki yıllık bölümlere gitmeli miyim kararsızım
Hayır bu düşünceden hemen uzaklaş bunun fen i Anadolu’su öğretmeni yok düz liseden çok iyi bir şey yapanlar oluyorda fen de afallayanlar olabilir eğer istemiyorsan tekrar hazırlan yanda özellerde dene şansını
Bu dönemde insanlar konuşur yani bize neler neler diyorlardı herkes kıslanç haset seni fen lisesinden ötürü tebrik edip sana sen fen lisesini kazandın sen tekrar dene yaparsın demeleri gerekm yerden böyle konuşan insanları mı takıyorsun yapma kendine yazık tekrar dene şansını utandır herkesi
Bende fen lisesi ogrencisiydim ve ilk yil benden beklenmeyenin altinda bir sonucla geldim mahvoldugumu dusundum cok agladim mahvoldum sonra mezuna kaldim hirsla calistim evet belki istedigim bolume gidemedim yine ama bir sey ogrendim hicbir sey senden onemli degil okul okunur is bulunur ama sen bir kere dunyaya gelebilirsin bazi seylere hayirlisi buymus demek gerekir insanlar konusur iki gun konusur ucuncu gun susar kimseyi dinleme kalmak istiyorsan kal mezuna calis guzelce git psikolojini kendin yonet.
@kkendibilirr ama bir siteye baktım ek puan sadece lisedeki okuduğun bölümü ve destekleyen bir kaç bölümü kapsıyor diye yazıyordu kafam karıştı gerçekten :(
Benim TYT sıralamam 896bin. Ve Trakya üniversitesinde bu sene yeni Aşçılık programı açılıyor. Orayı ilk tercihime yazmak istiyorum. Sizce türkiye geneli aşçılık sıralamalarına bakarak tahmini yerleşebilir miyim? Yeni açılacak olan bölümü ilk tercihe yazmananın ne gibi avantajlaro ve dezavantajları olabilir? Teşekkür ederim :)
110 bin sıralamam var 95 binle kapatan türkçeyi istiyorum gelirmi acaba? 95 binle kapatmadan önce 28 bindeymiş 40 50 60 binlik gerileme var butun universitelerinde
Öncelikle şunu söyleyeyim, 28 bindeyken 95 bine gerilemesi okul öncesi, özel eğitim ve ilahiyatın sözel puan türüne geçmesinden kaynaklandı. Bu sene bu kadar bir düşüş beklemiyorum ama 110 bine gelme ihtimali var.
peki birşey sorabilirmiyim ilahiyat 200 binlerden 130 lara indi 100 binlik 200 binlik gerilemeler var bu sene 130 binle kapatmış gelebilme ihtimali ne kadar var?
Patoloji laboratuvar teknikleri bölümü sizce önü açık mı? bir çok güncel video izledim bu meslekle ilgili ve öneriliyor veya siz 2 yıllık hangi sağlık bölümünü önerirsiniz?
Tm 160k yım sınavda talihsizlikler yaşadım normalde hukuk istiyordum kazanacağımı düşündüğüm için fazla alternatif düşünmedim. Sizce ne yapmalıyım yönetim bilişim sistemleri ya da uluslarası ilişkiler düşünüyorum ileride işşiz kalır mıyım?
Almanca dilden girdim sıralamam 30457 tercümanlık ya da almanca öğretmenliği istiyorum hacettepe geçen sene 51 bin ile kapatmış hacettepeyi özellikle istiyorum ana ilk tercümanlık yaptım daha sonra öğretmenlik ama nasıl yapıcam bu sırlamalarla mesela marmara üniv 58 binle kapatmış onları yazdıktan sonra ek olarak tekrar 20 binleri falan yazabiliyomuyum nolur nolmaz diye istediğim üniv baya düşük kapatmış ama ilk başlarda onları yazdım
4 yıllık endüstiriyel tasarım mühendisliği mi yazsam yoksa 2 yıllık ağız ve diş sağlığı mı yazsam karar veremedim. İyi veya kötü yönleri hakkında bana biraz yol gösterebilirmisini
😂 cerrah paşada tıp okuyorum pardon ama daha önce odtünün içine hiç girdin mi? Ve şu ana kadar bir başarısı ı duydun mu? Nasıl kurulduğunu kimlerin kurduğunu orada okuyanların kimler olduğunu biliyormusun? Madem okumak için gideceksin, hacettepe ye git illede Ankara ise, Selçuk üniversitesine git Konya, Akdeniz , ege üniversitesine git ama odtü gibi bir aptallık yapma, girdiğin gibi değilirsin
yerleştirme puanım tyt de 228 sözelde 226 sadece bu iki yerden tercih yapabiliyorum. Tyt sıralamam 1 milyon 100 küsürlerde bişey sözel puanımda 817 binlerde falan ama kendime bir hedef belirlemedm sene kaybım da var ankarada yaşıyorum hem rahat edeceğim hem de iş imkanı olabilen kendi puanlarım doğrultusunda bölümleri istiyorum ama uzak sehirler olmama sartıyla rahat edeceğim sehirlerde eskişehir tarzı olabilir yardımcı olur musunuz lütfen?
Tyt ile tercih yaptım kendi bölümümü yazdım makine sıralamam 500bin Hacettepe 750 bin ile almış fakat sayısal sözel mevzusu nedir herkes farklı birşey söylüyor yardımcı olur musunuz?
Sozel turunde puanım 281 334000 deyim. tyt de ise 233 puanim mevcut lisans veya onlisans olarak gerek kamu gerekse ozelde is olanagi mevcut islerde goruslerinizi bekliyorum hocam
Ek puanliyi baz alip tercih yaparsan lisedeki okudugun bolumun teknikerligini universitede okumus olursun hangi bolumu secmek istiyosunuz bir de lisede hangi bolumu okudunuz
diger yerlestirme puanini kullancaksin ek yerlestirme kullanmak istersen sadece ilahiyat tarzi yerlere gidersin unide onu da istemiyorsun sanirim , ondan dolayi yerlestirme puanini kullancan
Eğer kendi alanınızdan bir bölüm seçecekseniz ek puanınızı kullanacaksınız fakat ek puanlı başarılı sıralamanıza bakmak için 2018 YKS puanlarının yığınsal dağılımı tablosundan puanınız kaç bine girdiğine bakabilirsiniz.
Genelde okullarda öyle başlatıyorlar yani şans işi gelme ihtimali zayıf yine de 47 binlik yer gelir mesela ben sözel değildim ama 50 bindim 50 binlik bölüme sonuncu girdim
Puanlar düşeceği ve biz ne kadar düşeceğini bilmediğimiz için kendi sıralamanın %50 aşağısından tercih yapmaya başla belki tutar diye sonra üzülme yani baktın okadar düşmedi en altlarada kesin tutacak yerleri yaz
Küçük bir örnek vereyim. Mesela 100.000 sıralamada olan bir adayın gitmek istediği şehirleri ve bölümleri belirledikten sonra ona kaç bin kişi altı sınır ve kaç bin kişi üst sınır belirliyorsunuz? Bu durumu, 40.000 sıralamadaki aday ile 250.000 sıralamadaki aday için de aynı koşullarda mı gerçekleştiriyorsunuz?
3 temmuzda tercih kılavuzu açıklandı fakat sıralamalar açıklama kısmında gözükmüyor. Tercihlerin 2015 2016 2017 sıralamalarına bakarak yapılacağı söyleniyor. Madem öyle 3 temmuzda yayınlanan kılavuz ne işe yarıyor?
çok rahat diyorum gelir geçen yıl üç puan türünde ayrı ayrı sıralanıyorduk şimdi tek puan türünde sıralandık yani senin önüne boş yere 400 bin kişi girdi çok rahat
ben 480 bininciyim araştırdım soruşturdum geçen yıla göre 280 binlerdeymişim çünkü geçen yıl sadece mat çözenler arasında sıralanmıştım şimdi lys den gidecek 100 bin tm ci ve 100 bin sözelce benim önüme geçmiş tek puan türü olduğu için
biraz mantıklı düşünürmüsünüz geçen yıl herkez 1 dersten sıralanıyordu matcı matta tm ci tm de şimdi hepsi birleşti yani nönüe lys den tercih yapcak 400 bin kişi girdi belki daa fazla
Atama yönünden bakacak olursak ilk ve acil yardım, ameliyathane hizmetleri, sivil savunma ve itfaiyecilik, ağız ve diş sağlığı biraz daha avantajlı diyebilirim.
50 bin sıralamam var her yıl 5-6 bin sıralama düşüren bölümlerden 48 bin civarı yazsam gelir mi? İyi bir üniversitede iki yıllık bilgisayar programcılığı ya da uçak teknolojisi ya da makine elektrik gibi bölümler mi yazsam yoksa 4 yıllık dil mi?
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Benim sormak istediğim iki tane soru var; 1. Tyt başarı sıralamam 800k, 462k ile alan bölümü sizce kazanabilir miyim? 2. Açıköğretimde iki yıllık yaşlı bakımı okuduktan sonra dgs ile hemşirelik bölümüne geçiş yapabilir miyim?
800 binden 462 binlik bir yeri kazanmak oldukça zor. Diğer soruna gelecek olursak 2 yıllık yaşlı bakımı okuduktan sonra DGS ile hemşireliğe geçir yapabilirsin.
Önceden mf de 1 puan türünde sıralama vardı. Mf-1 mühendislik mf-2 tıp mf-3 ve mf-4 puan türleri. Eğer mühendislik yazacaksan 100k/1.87 yapacaksın tıp yasaksan 100k/1.78 yapıp 2018 gerçek sıranı tahmini görürsün Mf-1 sıran tahmini 53.470 eğer o 60 binlik dediğin yer mf-1 puan türü ise çok büyük ihtimalle girersin hatta 30 ila 40 binlik yerlerden başla tercih etmeye :))
Onlisans bolumleri tam puandan alir. Ek puan buyuk ihtamelle kendi bolumuje yani hangi lisede okuduysan onun alan bolumunu secersen gelir büyük ihtamelle boyle olur
İmam hatip mezunuyuma ama ilahiyat düşünmüyorum. Tıbbi laboratuvar teknikleri bölümünü yazıcam tyt ham puanım yerleştirmesiz tutuyor. Büyük ihtimal gelir değil mi
Anladım Türkiyemizin heryeride birbirinden güzel vani oneririm guzel sehir olarak biliyorum uni cok populer bir uni olmasada ogrencilik durumu acisindan uygun bir yer olarak dusunuyorum
Ana Sayfa > YKS2026 > Sorular > YKS tercih, tercih sıralaması, ek tercih ve doğru tercihler yapmak konusunda yardımcı olmak için sorularınızı alabilir miyim?
En İyi Cevaplar