AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
109Cevap
Hiç kimse Aile zoruyla gitmesin arkadaşlar. Ben gittim. Bilerek okumuyorum. Boşa gidiyor yıllarım. Siz siz olun Aile zoruyla gitmeyin. Tabiri caizse süt çocuğu olmayın.
2 yıllık Anestezi bölümüne başlamak mı yoksa mezuna kalıp Ebelik bölümünü kazanmak mı? (İlk senemdi)
Anestezi daha spesifik bir bölüm olduğu için yazılması daha mantıklıdır.
Tyt ek puanlı halinde 255bindeyim, ayt sözelde 253 aldım ;ayt ve tyt de hangi bölümler gelir?
Sıralamanı bilirsem daha mantıklı cevap verebilirim.
Merhaba sayısaldan 377 bin sıralama yaptım hemşirelik ya da ebelik tutar mi?
Gelme ihtimali çok az. Özel üniversiteleri deneyebilirsin.
Sıralamam sayısal 87.000.. İnşaat mühendisliği mi makine mühendisliği mi elektrik elektronik mi karar veremiyorum. Gönlüm inşaatta gibi ama... görüşlerinizi bekliyorum
Elektrik elektronik çok yönlü bir mühendislik. 1-EE, 2-İnşaat, 3-Makine
bu sene yine sözelden girdim geçen sene bana Deseler ki sözelden 2. Seni hazırlandım ama bir yer tutturamadım derdim gibi olan s**** herhalde ama bu sene de ben sözelden girdim Bayağı kötü geçti sonucunu yarın göreceğiz bakalım
Sonuç çıkmış
Önceden mf tm gibi türlerde sağlık -mühendislik hukuk -psikoloji için ayrı puan türü vardı tercih nasıl yapılacak? Mesela sağlık için ya da mühendislik için önümde kaç kişi olduğunu nerden bilicez?
Tercih yelpazenizi mümkün olduğunca geniş tutacaksınız. Sıralamanıza göre bu sene üst tercihlerinizi biraz daha arttırabilirsiniz.
BU DÖNEMDE HALA PARAMEDİK OKUMAK MANTIKLIMI?
İŞ İMKANI ÖNÜ AÇIK BÖÜMLER NELER?
LÜTFEN CEVAPLARMISINIZ :)
Benim normal tyt puanim 192 ama y-tyt puanim 254 acaba hangisine bakilcak tercih yaparken soyler misiniz
254 e bakilcak 2 yıllık tercih edebilirsin
Merhaba sozelde 125 bindeyim turkce öğretmenliği olur mu sizce en son 95 binle kapatmış şansım var mı?
Eşit ağırlık sıralamam 147 bin kaç puandan başlamalıyım yazmaya ve çıkması daha muhtemel yerleri ilk sıraya mı yoksa sonlara mı yazmalıyım ayruca ilk tercihte yerleşemezsem ikinci tercihte yeni bir tercih çıkarma hakkım olacak mı :)
Kafanıza göre yazın işte bir mantığı yok. Yanlış bir sistemde doğru tercih yapmak, birinden dayak yedikten sonra ona teşekkür etmek gibi bir şey olur.
Yıldız Teknik Üniversitesi'ne gelecek var mı?
Ben siyaset okumak istiyorum eğer olursa
Hoşgeldin
Eğer diş gelmezse yazmayı düşünüyorum :)
Yardımcı olabilirsen sevinirim :)
Tabii ki yardımı olayım hemen
Hemşirelik bölümü olan devlet üniversitelerini öğrenmek istiyorum. Hangisini tercih etmeliyim sizce?
ÖSYM 'nin 3 temmuzda yayınladığı ön bilgi amaçlı klavuzdan öğrenebilirsin
Özel üniversite de burs neye göre alınıyor onu hiç bilmiyorum?
Puana gore yüzdelik dilimler ayrılmış örneğin 200 puan %25 burs 270puan %50 burs gibi onu gideceğiniz üniversitenin klavuzundan bulabilirsiniz.
Hemen hemen Türkiye'nin her ilinde hemşirelik bölümü bulunmaktadır. Sağlıkla ilgili olarak üniversite farkı pek olmamakla birlikte hemşirelik yazarken, okumak istediğiniz ile göre tercih yapabilirsiniz.
AYT de 180 barajını geçememişim bu yüzden hesaplanmamış. Peki ben 4 yıllık bir üniversiteye gitmek istesem gidemeyecek miyim?
Barajı geçemediğin için TYT üzerinden 2 yıllık bölümleri tercih etmelisin.
Peki teşekkür ederim
Sağlık bölümleri ile matematik bölümü arasında kaldım banada yardım edin matta iş imkanı var mı
İTÜ Deenizcilik Fakültesi Güverte ye gir. Mezun olur olmaz işin hazır.10 senede 500 bin$ para biriktirirsin.
@Rayan2 kaç sıralaması
Bilmiyorum ki. Araştırmalısın.
@Rayan2 bu arada yaşı yeni farkettim kusura bakma abi araştırırım ben
Tamam. Zamanında yurt dışından 15 gün önce gelseydim o okula girecektim. Çok pişmanım.
@Rayan2 eyvallah abi twcrübeni benle paylaştığın için tercih listesine yazacam bunu araştıracam iyice
Araştır. Dediğim gibi mezun olduğun gün işe başlıyorsun. Başlangıç maaşın sanırım 3-4 bin $
@Rayan2 eyvallah abi
Matematik bölümünü okuması gayet zordur. Mezun olduğunuz zaman öğretmenlik yapabilmekle birlikte istatistik yazılım bilgisayar alanlarında ilginize göre çalışma imkanı bulabilirsiniz. Sağlık alanına gelince bu tamamen sizin kendinizi keşfiniz ile ilgilidir. Mutlaka bu iki alanı elinize aldığınızda birisi daha ağır basacaktır.
Matematik çok sğır basıyor ya
Sevgilim gibi onsuz yapamıyorum
Tercih yaparken tabii ki istek sıranız çok önemlidir. Bu sizin yerleştirme sonuçları geldiğinde diğer bölümlerden daha mutlu edecekse, düşünmeyin yazın :)
Ulaşım artik hızla havacılığa dönüyor o yüzden bu sektör ilginizi de çekiyorsa bence tercih edebilirsiniz
Aşçılık ve yaban hayatı ekolojisi ve yönetimi arasında kaldım bu iki bölüm hakkında ilgisi olan yardımcı olabilir mi
Yaban hayati ekolojisini bilmiyorum da ascilikta eger gercekten seviyorsan yemek yapmayi da seviyorsan okumani tavsiye ederim ben kucuklugumden beridir asciligin hayalini kuruyorum ondan arastiryorum bence guzel bir meslek sormak istedigin sorular varsa sorabilirsin bana
Boluda okusam mezun olduktan sonra iş bulabilirmiyim iş imkanı için üst puanlılara mı bakmalıyım sence
Çok dikkatli seçmek gerekiyor geri dönüşü olmayan bir kavşak gibi düşünün araştırıp sevebileceğiniz bir bölümü seçin derim tecrübe ile sabittir 😀
Merhaba severek takip ediyorum sizi. Size bir sorum olacaktı. Bana okuldan 40 puan gelecek. Eğer bu yıl tercih yaparsam seneye tekrar sınava girdiğimde bu puan tercih yaptığım için düşer mi?
Yerlestirilirsen puanın yarıya düşer
Puan kırılma olayı kalktı diye biliyorum ama yine de bilen birine sorsan daha iyi olur
Yerleşirseniz kaydolun ya da kaydolmayın puanınız kırılır, ancak tercih yapıp yerleşmezseniz puanınızda herhangi bir kırılma olmaz.
Hepinize cok cok tesekkür ederim😊💛
https://i.hizliresim.com/k66D1v.png
208 puan yaptım acaba burayı yazsam gelir mi?
Puan değil sıralaman önemli
@merizakdeniz adam 200 puanla 597binde ben 208 yaptım 650bindeyim nasıl oluyor
Okul puanı yüksektir
Tercih listenizde sizin puanınızdan daha üstteki yerlere yerleşme ihtimaliniz olduğundan dolayı listenizde yer verebilirsiniz.
Sıralamam neden bu kadar düşük geldi? Geçen sene 220 puan yapan adam 350bin de, ben 250 puan yaptım 575bindeyim
Yeni sınav sistemi iyice kafaları karıştırdı. En doğru tercih nasıl yapılır? doğru tercih yapma nasıl olmalı?
Tabi bu noktada başarı sıranız ve puanınız oldukça belirleyicidir. İstediğiniz bölümler neler önce bunları belirlemeniz gerek. Daha sonra başarı sıralamanıza göre üst ve alt limitleri doğru belirleyip geniş bir sıralama aralığında bu seneki tercihleriniz yapabilirsiniz. Unutulmaması gereken diğer bir nokta ise, üstten tercih yaparken aynı zamanda sıralamanızın gerisinde de 4 5 tercihinizin bulunmasıdır.
Kıbrıs'da eczacılık okumayı düşünüyorum görüşleriniz neler okul olarak hangisini önerirsiniz ve mezun olunca iş imkanları nasıl?
Doğu Akdeniz üniversitesi, gazi magosada olup kaliteli eğitim veren bir üniversitedir. Ayrıca Kıbrıs hem yaşam olanakları hem de sakinliği ile ve de öğrencilerin fazlalığıyla da okumak için ideal bir yerdir.
bu gece puanlar aciklansin hele ziraat veya gida muhendisligi istiyorum
Bu gece açıklanmaz yarın 5 gibi bence
İkisinin de türkiyrde iş sıkıntısı var. İyi bir okul değil ise seçmenini tavsiye ederim. Makina, inşaat, elektrik ve endüstri okursan iş imkanın daha iyi olur. Şimdiden hayırlı olsun
@farukomermakmüh notlar açıklanmış ek puanlı olarak tyt den 279 almışım ama ayt yazmıyor ona da girdim?
http://www.imgim.com/yks.jpg
ben bu tabloyla 4 yıllık okuyabilirmiyim
@yakup-fıridin Söz say yazan ayt dir diye dusunuyorum
hangi bölüm istediğine bağlı. ama herhangi bir bölüm dersen elbet okuyabilirsin genele bakacak olursak kesin okursun
Trakya Üniversitesinde bu sene ilk defa Aşçılık (2) MYO bölümü açılacak ve ben tercih sırasında ilk sırada yazmayı düşünüyorum. İlk defa açılacak bir bölümün avantajları ve dezavantajları nelerdir? (Tercih dönemi ve sonrası için)
Trakya üniversitesi 💙
Puanı kaç ki Trakya üniversitesinde
Yeni açılıyor diyorum baharcım, puanı yok yani :)
Anladım teşekkür ederim ☺
Avantajı, çok fazla kişinin dikkat edeceğini düşünmüyorum bu nedenle puanlı olan bölümlere göre çok yüksek olmayabilir. Dezavantaj olarak aşçılık son yılların gözde mesleklerinden bir tanesi takip edenleri varsa kontenjan dolacaktır. Burada dgs ile 4 yıllık gastronomi ve mutfak sanatları bölümüne geçişi düşünebilirsiniz.
Turkce ogretmenligi nasıl sizce atama olarak çalışma alanı olarak nasıl bir bölüm?
Sıralamam TYT de 260k , 230k bir yer yazsam gelme olasıgili nedir?
Tyt puanin gore gecen seneki hangi puana krsilik geliyor?
Merhaba, kocaeli bilgisayar programcılığı düşünüyorum ama tabloda iki tane kocaeli bilgisayar programcılığı gözüküyor, sebebini tam anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
İlçelerdeki myo lardır.
Tabloda yer alanlardan bir tanesi uzaktan eğitim diğeri örgün eğitimdir. Özel şartlarına bakarsan en doğru cevabı orada bulabilirsin.
Evet uzaktan eğitim veya ikinci öğretim de olabilir. :))
Aynen özel durumlara göre değişir. Düzelttiğin için teşekkür ederim @DoğruTetcihler
yok bazısı zaten yazıyor uzaktan öğretim diye parantez içerisinde ya da ikinci öğretim diye, büyük ihtimal farklı myo lar anladığım, teşekkürler
Ben tyt 280 puanla 600k ya nasil girdim bir aciklayin lutfen ya
Ilk barajı bile gecemedim :(Allah kahretsin böyle sistemi
Bnede ne yapcam bilmiyorum
Ailem baskı yapcak... Kpss ye gir diycekler offf ya Amannnn
Aynı durumdayım
bir puanlar açıklansın da duruma göre sorarsam sorarım.
Hadi hep birlikte bana dua edelim ve istediğim sıralama gelsiiin 🙌🏻
İnşaat mühendisliği bir kız olarak yanlış tercih mi olur sizce?
Şantiyede çalışma şartları zorlar, ama mühendislik ofislerinde gayet güzel çalışırsın
Neden olmasın benimde istediğim bölüm gelmezse yazmayı düşünüyorum
Artık çoğu kızın tercih ettiği bir bölüm. Yani yanlış olsa bu kadar insan niye tercih etsin?
Aynen öyle ama hangi üni olduğu da önemli nereyi düşünüyorsun?
@Cglss memleketim yani Eskişehir Osmangazi düşünüyorum.
bursada arkeoloji ve sanat tarihini tuttursam o bana yeter :D
Arkeoloji niye ya başka güzel bölümler War
bir tek kafam ona basarda ondan sayısal ile uğraşamam hiç
Ama iş olanakları yok bence başka bölümlere bak bende kafayı takmıştım bu bölüme bana dediler devletle olmazsa hayatta iş imkanı yok diye devletlede zor ancak dediler
Sende tıbbi sekreterlik seç güzel bölüm
Bursa bok gibi şehir yine de sen bilirsin tabi kanka
sağlıktada aynı ben yolumu bulurum her türlğ
bugun baktım arkeloji iyide olmuyormuş ama
valla bilmiyorumda bu arkeolojiden vazgectim bölüm faln yok bna göre bu sene okumıcam heralde GG yim galıba
Gg ne
Makine mühendisliği istiyordum ama çok kötü gelecek sıralama
Kaç bin bekliyorsun
300-400 belki daha kötü çalışmadan girdim
Ben üniversite sınavına girdiğimde eski mitolojik çağlardı Xena vardı :).
Ben bonus hocaya danismistim tv we de cikiyordu, tavsiye ederim
Hocam merhaba şimdi benim Sözel sıralamam 499bin (y) sözel sıralamam 655bin neden arada bu kadar fark var ben hangisini dikkate alarak tercih yapacağım? Türk dili ve edebiyat bölümğ düşünüyorum sizce nereler gelir?
EA 120k dayim 91kda canakkale sinif ogretmenligi var gelir mi?
Elbette gelme ihtimali var üst tercihlerinizde mutlaka bulundurun. Ama 90 binden sonra da mutlaka tercih yapın.
Peki teşekkürler
Sizce turkiyede sinif öğretmenliği mi kibrista pdr mi
İngilizce öğretmenliği tercih etmeli miyim?
Kpss ataması oldukça yüksek olan öğretmenliklerden bir tanesidir. Tercih edebilirsiniz.
67.000 sıralama ile paredik gelir mi ama özel olmasın
Gelme ihtimali yüksek. İlk sıralarda yazılabilir.
Puan çok düşük ama 305:(
obp eklenmesi nasıl oluyor? var olan puanın üzerine mi ekleniyor? ne zaman eklenecek?
Barajı geçemediysen eklenmiyo bendede oyle
Sonuç belgenize baktığınız zaman sol sütunda sizin ilgili puan türünde ham puanlarınız yer alır. Aynı zamanda bu belgede ortaöğretim başarı puanınız ve diploma puanınız yer alır. Diploma puanınızı 0,6 ile çarptığınızda okuldan gelen puanınızı öğrenmiş olursunuz, ve yine sonuç belgesinin sağ sütununda yerleştirme puanlarına yani y sayısal y sözel y eşit ağırlıkda okul puanınız eklenmiş halde bulunmaktadır.
Fizyoterapistliğin gelecekteki iş bulma olacağı ve maaşı hakkında bilgi alabilir miyim?
Ben de düşünüyordum araştırdım ama iş imkanı yok şu an
Evet ben de yorum sitelerine baktım biraz yapan kimse yerinden memnun değildi. bir de hep doktorların altında ezilmekten bahsediyolardı gözüm korktu
En iyi üniversitelerden birinde olsa ama mutlaka iyi yerlere gelinir diye düşünüyorum ama
Yani onun içinde 450 felan çekmek gerek. Onu çekince başka bölüme gideriz sağlık daha iyi. Yani ben de baktım yorumlara belki denk gelmişsindir çocuk diyordu en zor dersleri görüyoruz en yüksek puanı çekiyoruz buna rağmen issisiz
O kadar çalış bir de işsiz kal, çok zor yaa😕
Hakkımızda hayırlısı olsun. İnşallah yarın güzel sonuçlarla karşılaşırız🙏
Ben pek zannetmiyorum valla, inşallah hayırlısı olsun canım
Çok fazla fizyoterapi mezunu var, ücretleri çalıştığınız hastahaneye göre değişir. Evde de hasta bakımı yapılabilirse kazancı 2 bin ile 4 bin lira arasında değişmektedir.
Bilgisayar programcılığı düşünüyorum kardeşim atanması yok diyor sizce ne diyorsunuz boşuna mı iki yıllık okumuş olurum
yani boşuna değil ama kendini ökkküz gibi geliştirmezsen bişey olmazsın bu geliştirmekten bahsettiğim şeyin sonu yok🐒sürekli yeniliklere açık olup yapman gereken ağır işlere adapte olabiliyor olman sana fayda sağlar bu bölümden sonra Dikey Geçiş Sınavı ile 4 yıllık bölümlere tamamlayabilirsin sıkı çalışırsan bilgisayar mühendisliği veya öğretmenliği olur devamı da KPSS falan bilirsin :) başka sorun varsa çekinme gardaşım
Ya benim puanım ek puanla 230 Dicle üniversitesinde 224 puan gelir mi bana
bilgisayar programcılığı gelir belki ama başka bölümlerde tercih yapabiliyor musun ya da düşünüyor musun?
Bilmiyorum
Dicle yüksek puanlı gelir gelmez teredütteyim gelir mi diye
Başka bölümleri tercih verecemde puanım düşük
illa dicle mi olması lazım :( yurdu olan birkaç yer araştırıp ailenle konuş bence
Uzak istemiyorum
Ulan bana yardım eden uzmanın allah belasını versin bu sende ünüversite tercihlerim olmadı bu gidişle babam beni kocaya vercek
Hocam Merhaba sözel bölümünde siralamam 200 bin sosyal bilgiler Öğretmenliği veya turkce öğretmenliği düşünüyorum sizce gelme ihtimali nasil türkçe Öğretmenliği 95 binle kapatmış sosyal bilgiler öğretmenliği 180 binle kapatmış
Sosyal gelebilir öteki imkansız
@trabzonlu616161 peki 112 binle gelir mi türkçe?95 le kapatmış
@fma_734 95 binle kapatan yer belki gelebilir çoğu yer gelmez
Ea 562k sözel 190k tercihlerimi nasıl yapabilirim?
Bir de ek puanlar yazmıyor ek yerleştirmeyle alakalı mı?
Kadir has banka sigorta istiyorum ticaret üniversitesi sosyoloji olabilir sözeldende ticaret üniversitesi ya da medipol üniversitesi halkla ilişkiler ve reklamcılık yazacağım sizce hangisi gelir?
Benim istediğim bölüm tıbbı ğörüntüleme teknikeri geçen yıl istediğim üniversite 239 puanla 570 binde gidilmiş benim 244 puanım var 930 bindeyim sizce gelir mi tercih etmelimiyim çok kararsızım sıralama çok farklı olduğu için
Bende de öyle aynı durum var 750 nündeyim karışık kafam gelir mi gelmez mi
Ben sözelden tercih yapacagim 94 bin sözelim sıralamalar da düserse okul öncesi ya da türk dili edebiyati gelir mi
Sayısaldan 96 bin sıralama ile, 80 binlik bölümün tutma olasılığı yüksek midir? Bu sene sıralama kayma olacak deniyordu
200 puanla bir yere gidebilir miyim? Bu sene değilde zaten seneye üniversiteye gitmeyi düşünüyodum Daha iyi çalışıp daha güzel yerlere gelmek için
Bnce tekrar hazırlan
Girersin
Ben hiç anlamadim puanim hangisi vs gectim mi gecemedim mi belirsiz
2 yıllık icin illa tyt puanı mı gerekiyor benim tyt dusuk tyt+ayt sonucum daha iyi
Yeni sistemde puanlar da sıralamalar da farklı olacak. Öğrenciler tercihlerini neye göre yapacaklar?
Sözel 327 puan, 113 bin sıralama ile nerelerin tercih edilmesini önerirsiniz
Tercih yelpazenizi geniş tutmalısınız. 50 binden başlayıp 150 bine kadar yazmalısınız. Üst tercihleriniz 5 6 tercih sıralamanıza daha yakın olan tercihler 10 12 tercih ve sıralamanızın gerisinde ise 4 5 tercih yapmalısınız.
Bence bu yıl puanlara bakmak doğru olmaz sıralamaya bakarak tercih daha doğru olur
Mesela örnek verir misin bunda kafam çok karışıyor 😕
@yasemin8 geçen yılki sınav ile bu yılki sınav sistemi farklı e tabi puanlardan farklı gelecek geçen yıl ki puanlara bakmak doğru olmaz olbu yüzden
Doğru olmaz bu yüzden
Güzel bir etkileşim olacağına inanıyorum. Bol bol soru gelecektir
Bence tercih falan yapmayın yine işsiz kalacak lar hazırda kredi kullanıp borçlanacaklar 😆😆
Sözel 220 bin kaçla kaç arası yazmalıyım birde sözelden tavsiye ettiğiniz bölümler
Bilgi ve belge bölümü nasıldır iş olanakları var mıdır şimdiden teşekkürler
İlk defa bu bölümü duyuyorumm
Bilgi belge yönetimi bölümünün kpss atamaları yüksektir. Özellikle düzen ve tertibi seven okumayı seven bireyler için uygun bir bölümdür.
Bu sınav olmasa işler daha kolay olacak türlü türlü oyunlar dönüyor bu işin içinde.