Men be-derûn-ı bezm-i gam sâgar-ı dîde pür zi-hûn
Yâr keşed be-dîgerân câm-ı şarâb-ı nâb-râ...
Yâr keşed be-dîgerân câm-ı şarâb-ı nâb-râ...
Ormanda büyüyen adam azgını,
Çarşıda pazarda insan beğenmez…
Medrese kaçkını softa bozgunu,
Selam vermeğe dervişan beğenmez.
Alemi taneder yanına varsan,
Seni yanıltır mes’ele sorsan…
Bir cim çıkmaz eğer kamını yarsan,
Camiye gelir de erkân beğenmez.
Elin kapusunda kul kardaş olan,
Burnu sümüklü, hem gözü yaş olan…
Bayramdan bayrama bir tıraş olan,
Berber dükkânında oğlan beğenmez.
Dağlarda bayırda gezen bir Yörük,
Kimi timarlı sipahi, kimi serbölük…
Bir elife dili dönmeyen hödük,
Şehristana gelir ezan beğenmez.
Bir çubuğu vardır gayet küçücek,
Zu’mu fasidince keyif sürecek…
Kırık çanağı yok ayran içecek,
Kahvede fağfuri fincan beğenmez.
Yaz olunca yayla yayla göçenler,
Topuz korkusuna şardan kaçanlar…
Meşe yaprağını kıyıp içenler,
Rumeli Yenicesi duhan beğenmez.
Aslında, neslinde giymemiş hare,
İş gelmez elinden, gitmez bir kare…
Sandığı gömleksiz duran mekkâre,
Bedestene gelir kaftan beğenmez.
Kazak Abdal söyler bu türlü sözü,
Yoğurt ayran ile hallolmuş özü…
Köyden şehre gelse bir köylü kızı,
İnci-yakut ister, mercan beğenmez.
Anın amtı upasılara
Ançakıya seringler
Atı kötrülmiş nomlamışı
Adruk bo nomug tınglanglar
Andınçıg ıduk bo tavçolug orunta
Agır ayag sakınçın
Ayagka tegimliglerke yükünü
Ayıgıg kşanti kılınglar
Öz yaş ulatı ed tavarlarnıng
Ürlügsüzin bilingler
Uygurca bir şiir yazayım dedim kız ayool
Türkçe sevmez bunlar arapça farsça falan yazman lazım edebiyatın öyle bir şey olduğunu sanıyorlar :)
“Güllü dibâ giydin amma korkarım âzâr eder
Nazeninim sâye-i hâr-ı Gûl-i diba seni...”
En sevdiğimdir...
dem bezm-i visalinde heba olmak içindir
cânım senin uğrunda feda olmak içindir
Cevap
5Cevap
Ne beyan-i hale cu'ret ne figana takatim var. Ne reca yi vasla gayret ne firaha kudretim var.
"bende mecnundan füzun aşıklık istidadı var
aşık-ı sadık benem mecnunun ancak adı var "
Demiş, Fuzuli
Ne kadar güzel söylemiş. teşekkür ederim
Rica ederim.
Ya Rab! Belayı aşk ile kıl aşina beni
Bir dem olsun belayı aşktan etme cüda beni.
Aşk adamıdır, kavuşmak değil.
Hı hı, ondan işte. Detaya yazdığın ne ise o. 👍
Ben, gam meclisinin içindeyim, göz kadehi kanla dolu… Sevgili ise saf şarap
kadehini başkalarıyla çekmede
Edebiyatın baya güçlüymüş
Ben okurken hocam bilinçaltımıza hep şöyle bir söz yerleştirdi.
İlerde bunlar ne işinize yarayacak? X i bulmak için Y yi feda etmek zorundasınız.
Ve sanki o yolda gibi, istesem de istemesem de sınavı geçsem yeter kadar çalıştım :)
Gerçektende zayıf derslerimin hiç bir zorluğunu günlük hayatımda çekmedim ve keşke demedim.
Şu an geniş bir bölgenin bilgi işlem sorumlusu olarak üzerimdeki sorumluluk ve geçmişten bu güne tecrübelerim doğrultusunda, hocamın Obeb ve Okek öğretirken o söylediği söz halen dün gibi.
Tabii ki bilginin sınırı yoktur ama cidden beyin almadı, reddetti bunları :)
Bazen hiç olmadık yerde öyle bir soru çıkarki karşına değiö cevaplamak dersi bile hatırlayamazsın. Gerçekten ne olursa olsun hatırlamak güzeldir
Mefulu mefailü failüttün feiülün kefaliffun 😂😂😂
Otur. (0)
Ama hocam 😂😂😂
Suuss otur
Düzeltiyorum hocam
Cübbesi defterdar olan faytonla damda dolaşır
şeb-i yeldayı müneccim muvakkit ne bilir
Ben böyle hayatın mehbadına duhul eyleyeyim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar