Kalemi Eline aldığın an ruhundan dökülür duygular bir göz yaşı gibi satırlara. Yazdıkların; kalbini bertaraf eden derin sızılara reçete olur. Bittikçe mürekkebin, gözden süzülen damlaları katarsın. Bazen sel olur, bazen Rahmet.. Bazen huzur verir, bazen de minnet... Hayattır edebiyat, Aşktır edebiyat, Vatandır edebiyat Sana sen katan, cana can katan, hayata anlam katan, söylenmedik ne kadar cümle varsa, söylemektir edebiyat... - Ya Sizce? Edebiyat Sizce Nedir? #Edebiyat#Felsefe
Edebiyat, İçten Olmayan, Gereksiz, Boş Sözler, Süslü Sözler Değildir! Edebiyat Sizce Nedir?
Edebiyat kelimesinin eski dönemlerde ki anlamı, kelimelerin sözcüklerin edepli bir şekilde güzel bir biçimde kullanılmasıdır. Günümüzde ise edebiyat kavramı sokaklarda ki rap yapan gençlerin ağzında, dil ve anlatımın en önemlisi de Türkçenin güzelliğinden uzak insanların önce beyinlerinde sonra ağızlarında yok olup gidiyor... Edebiyat insana, doğaya ya da bir nesneye, varlığa karşı duyguların tercüme edilmesi anlatılmasıdır. Edebiyat sadece şairler ya da ozanlar tarafından yapılan bir icraat beceri değildir. Her insan tarafından gerekli kurallar ve öğrenimler ile yapılabilecek hale gelebilen bir sanattır. Unutmayın Edebiyat siz dahil tüm evreni anlatır ve anlattırır.
Felsefi bakış açısının en güzel ve sanatsal biçiminde dışa vurumudur, az kelimeyle çok derin şeyler ifade edebilmektir. Ağacı sadece ağaç olarak görmek değill yeryüzü bekçisi ilan etmektir. Edebiyat, ruhtur. Hayatı anlamlandırmaktır edebiyat. Aşktır, tutkudur, hüzündür, acıdır, mutluluktur, coşkudur. Kendini ifade etme rehberidir, müzik gibi, resim gibi... Sanattır edebiyat.
Okurken veya dinlerken insanın içini ısıtan, her tarafını kıpır kıpır eden bir şeydir edebiyat. Öyle romanlar, öyle şiirler vardı ki dinlemeye veya okumaya doyamayız ya. Sen de çok güzel şeyler yazmışsın. Cana can katan, hayata anlam katan bir şeydir edebiyat. Söylenmedik ne kadar cümle varsa, söylemektir edebiyat...
Valla edebiyatı tam da öyle buluyorum. Çok çok istisnaları var mı evet var. Ama genel olarak şiir yazan çoğu kişiyi kasıntı ve beğenilme ihtiyacı olan insanlar olarak görüyorum. Umarım şiir yazan biriyle evlenmem ıyk. -Sayısalcı
Gösteriş için şiir yazan insanlar varsa çok saçma... Şiir duygunun içe sıkışıp bir türlü dile getiremedigi Söylemek isteyipte söyleyemediği; hisleri, düşünceleri Kağıda dökme sanatıdır benim için.
Eline aldığın zaman ruhun haykırışını dökersin satırlara. Yazdıkların; kalbini bertaraf eden derin sızılara reçete olur. Bittikçe mürekkebin, gözden süzülen damlaları katarsın. Bazen sel olur, bazen Rahmet.. Bazen huzur verir, bazen de minnet...
bence edebiyat.. İnsan ruhunun kitaplara , şiirlere , notalara süzülmüş halidir. Ve ruhunu yansıtanı bulmak öyle zordur ki bazen acıyı bazen aşkı bazen durmayı bazen yutkunamamayı yaşarsın. Aslında ruhun onların arasında gizlidir. Ve o ruhu bulduktan sonra onu bu edebiyatla beslemektir. Aslında edebiyat başlı başına bir ruhtur.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Edebiyat aşkı ayrılığı ihaneti akla gelebilecek yaşanmış en güzel duyguların en güzel haliyle dökümüdür
En İyi Cevaplar