Mobbing: Yıldırma ya da iş yerindeki psikolojik baskı denilebilir. Bir nevi yıldırma politikası da denilebilir. Bir bankacı mobbing nedeni ile geçtiğimiz günlerde vefat etti. Bunun temel sebebi nedir? Size mobbing uygulansa nasıl tepki verirsiniz, uzun süre dayanabilir misiniz? Bütün haklarınızı arar mısınız?
Üç kuruş veriyorlar diye kesinlikle katlanamam.
Para kazanıyorum, ne olursa olsun sesimi çıkarmam.
Diğer (Belirtiniz)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Mobbinge uğradığınız zaman nasıl tepki verirsiniz, buna uzun süre katlanabilir misiniz?
18 yaşıma yeni girdiğim sıralar, bazı kültürel normların tabiri ile hiç bir baltaya sap olamadığım zamanlar ki - o zamanlar üniversite hayalim falan yoktu, ne yaptıgımı bile bilmiyordum- İşte böyle bir zamanda bir ambalaj fabrikasında oradan çıkıp başka bir fabrikada mobinge uğramıştım
Ailemin -aman oğlum idare et -sakın işinden olma yerinden oynarsın gibi tepkilerinden sonra Gerçekten de başka bir yer beni kabul etmez ne yapıp ne edip burada kalmalıyım düşüncesi ile Her türlü hakaret, aşağılama, küçük düşürücü tabire göz yummuştum
Hatta bir kademe daha ileriye taşıyıp benim üstüm bana kızdığı ve aşağılayıcı kelimeler kullandığı zaman O dışardan ben ise iç konuşmalarım ile örneğin -bu adam bana işe yaramaz, beceriksiz diyorsa korkmalıyım ve tepki göstermemeliyim yoksa herkes beceriksiz olduğumu anlar gibi gibi Demeçlerle kendimi bir nevi zehirlemiştim.
Gelgelelim şimdi güzel bir üniversitede istediğim yerdeyim, üstüne üstlük mobbing derslerde anlatılınca ister istemez aynadaki yansımamı görüyorum.
Asgari ücret maaş ve gereğinden fazla özen göstererek çalışmamın sonucu mobbinge uğramam bunu göz ardı etmem affedilmez bir şey.
herşeyi kaybetme riskiniz, maaf olma riskiniz olsa bile asla mobbinge uğramayın, uğratmayın Yunusemrenin çok güzel şu sözleri ile yorumumu kapatıyorum
Sular hep aktı geçti Kurudu vakti geçti Nice han nice sultan tahtı bıraktı geçti
Mobbing oluşabilecek ortamlara engeller koydum. İşimi en iyi şekilde yaptım , zamanından önce teslim ve olabildiğince mükemmellik. Sonra samimiyet olarak mümkün oldukça ciddiyeti korudum. Bir şef bozuntusu yapmaya kalktı , onuda deyim yerindeyse attan düşmüşten beter ettim. Mobbing durumlarında duygusal davranılmamalı, profesyonel davranılmalı. Bir iş ve iş hukuku bilincine sahip olabilmeli insan. Her nek adar ülkede hak ve hukuk önemsenmese de birey üstüne basa basa bunu önemsemeli ve önsemsetmelidir.
Hocam bana her gün istisnasız bunu da ben söylemeyeyim yeter artık diye bağırıyo ama söylediği şeylere bakıyorum zaten yapılmış takmıyorum kahvemi içiyorum o bağırırken şe*efsiz herif
Yapilan baski ve yildirma politikasina karsi verecegim tepkinin maasimla alakasi olmaz. Büyük ihtimal açıkça sebebini sorar ve gidebilecegimi soylerim.
Bazı şeyleri görmüceksin duymucaksın es geçiceksin yoksa barınamazsın ama haklı olduğundada hakkını arayıp tavrını koycaksın insanlar çıkar çatışmasını abartıp düşman kesilip farklı yanlış şeyler yapabiliyor o yüzden böyle insanlardan olduğunca uzak durmak gerekir vefat eden kişiye gelince Allahu Teala ezeli ilminde böyle hükmetmiş demekki bu olayı sebep kılmış ehli iman sahibi biriyse Allah rahmet eylesin dostlarının muhabbetiyle müşerref eylesin belkide bu sebepler birçok hayır, feyiz ve berekete kavuştu o kişi ailesine yakınlarına Allah'tan sabır dilerim.
Bende mobbing cok yaptım. Yapmaya da devam ediyorum. En son 5 yıllık bir çalışanımi yıldırma politikasıyla istifaya zorladim ve sonunda istifa etti. Hem 5 yıllık tazminatından kâr elde ettim hem de diğer çalışanlara göz dağı verdim. İki açıdan da kazanan ben oldum. Neden mobbing yapıyoruz? Bu sorunun cevabı aslında çok basit; çalışanın kaşarlaşması. İş yerinde kulis oluşturması ve yeni personelleri etkisi altına alması vb. sebepler biz üst düzey yöneticiler için mobbing olayını meşru hale getirmektedir. Hiç bir yönetici durduk yere kimseye mobbing uygulamaz. Çalışan hakediyordur. Tek amaç tazminat vermemektir.
Yazılanların çoğuna bakıyorum da sanki çalışmayan iş hayatıyla ilgisi olmayan yorumlar yapılmış Mobbing elbette ki kabul edilebilir bişi değil lakin ast üst ilişkisinde herkesin bir öğrenme ve öğretme tarzı vardır bir şekilde suyun akıp yolunu bulması gerekir aksi halde bu her iki taraf içinde zulüm olur Kişisel şahsa yönelik bir baskı deilse işle ilgili zorlama varsa problem yok ya yaparsınız ya da yapmaz ayrılırsınız Kişisel bir baskı varsa öncelikle hiyerarşik olarak ilk amirinizle olmuyorsa daha üst amirlerinizle iletişime geçersiniz tabi bunu yaparken deliliniz olmak zorunda Hala çözülmedimi ya mecburiyetlerinizden ötürü çalışırsınız ya da yeni iş arayışlarına girersiniz Şunu unutmamak gerekir emek olmadan zahmet vermeden ekmek olmaz
Bu sebepten dolayi 3 isyeri biraktim Normal yollarla yaptiklarinin haksizlik oldugunu zaten bendeniz yapmadan duramam Daha olmadi tartisirim Yaptiklarini teker teker soylerim yüzlerine soylerim kesinlikle Maalesef budurumda hep bayanlar yüzünden oldu
Çalıştığım kurumda sürekli neden namaz kılmadığım, neden oruç tutmadığım, neden dövme yaptırdığım soruluyordu. İstifa etmiştim. Şimdi duyuyorum ki bu insanların çok büyük bir bölümü feto gerekçesiyle işlerinden olmuşlar. Çok sevindim.
Psikolojik saldircaklarsa beni yenemezler cunku karsidaki gibi dusunebilirim ama benim psikolojim zayiftir bole o dedigin olayi yaptiklarini sezdigim anda olay tersine doner cunku benim beyin ben istersem olur istemezsem olmaz kafasiyla calisiyor
Insanlari kiramayan birisi olarak genelde ses cikarmam ama son zamanlarda sinirlarimdalar. 😂 gozunu sevdigim Gymnasiumunda yokdu oyle seyler. Katlatmam gormezden gelirim
Artık hergün mesaiye bıraktırıyorlar. Üstüne üstlük birde yetişmesi gerekiyor diye söyleniyorlardı. 2 katı maaş teklif ettim vermeyince çıktım. babamın şirketimi sanki.
Sizin işiniz çok zor saygı duyulacak bir iş yapıyorsunuz Hem hasta hem doktorlarla uğraşmak zor Stajerken daha yumuşak bir tavırla karşılaşılıyor ama çalışırken durumlar değişebiliyor Ama insan ilişkilerinde başarılıysan bir problem olacağını düşünmüyorum
Aslında stajerken daha sert davranıyorlar tam tersi stajer zaten kölelik demek resmen o yüzden çok eziliyosun hem doktor hem hasta hem diğer hemşireler tarafından kimi yaptığı yanlışı stajerin üzerine atıyor hiç vicdan yok bazı insanlarda çalışmaya başlayınca daha rahatsın ama çünkü diğer hemşireler sana bisey diyemez aynı statüdesin ama tabi doktorlarla bir hayli ugrasiyosun
Hmm demek ki her meslekte durumlar farklı biz stajerken el üstünde tutulduk hep biz çaba gösterdik onlarda bize yardımcı oldular tabi bu birazda kişiyle alakalı girişkenlik ve insan ilişkileri Bizimle beraber çok fotokopi çekenlerde oldu 😂
En İyi Cevaplar