Soru gzel bir soru ancak bu forumdaki kişilerin kaçı bırakalım evliliği, flörtle aşkı bile ayırt edemeyen bir çoğunluktan, çok genç bir kesimden oluşuyor.
Benim düşüncem ise şu; Ne evlilik de ne de bir ilişki de tahsilin de maddi gelirin de bir önemi olmamalıdır. Düzgün karakterlere sahip, birey olarak olgunlaşmış, egodan, kibirden ve bir çok davranışsal sorundan arınmış iki bireyin evliliğinde bu konuların lafı dahi açılmaz, açılmamalı. Ama gel gelelim ki malesef ve malesef ki günümüzde bizim gibi henüz bireylerinin belli bir olgunluga erişmediği toplumlarda insanların cebindeki para ve tahsilleri bırakalım evliliği daha ilişki aşamasında dahi ayırt edici bir nitelik gibi algılanıyor. Aşkın olduğu bir yuva da tek bir kuruşun dahi lafı geçmediği gibi tahsilin de lafı geçmez. Okunan okulla bitirilen üniversiteyle kişinin bilgisi aynı orantılı olmuyor. Kimisi doktorasını dahi yapıp sosyal hayatta ve ilişkilerindeki sohbetlerde öyle bir konusur ki bu nasıl ilkokulu dahi bitirmiş dersiniz. Kimi de vardır ki ilkokul mezunudur ama kendini yetiştirmiş, kitaplar okumuş, araştırmalar yapmış hayatı farklı şekilde tecrübe etmiş ve bir çok konuda bilgi sahibidir. Bu kişiyle de sohbete doyamazsınız, size hep bir şeyler katar. Maaş ve eğitim düzeyi farkı sadece sevginin olmadığı görücü usulü gibi evliliklerde olur. Bu tür evliliklerde de meydana gelecek çocuk/çocuklar da malesef ileri ki hayatlarında birçok yönden eksik kaldıkları, sevgisiz ve saygısız bir ailede büyüdükleri için zamanla ego ve kibir onları da esir alıyor.
Bir insan asla ama asla karşısındaki kim olursa olsun tahsili ve geliriyle yargılamamalı, onu küçük görmemeli. Çünkü bu durumda karşısında ki insan hiç bir zaman kendi benliğini kabul edip yaptığı işten ya da çevresindeki insanlarla mutlu olamaz, hayatı her zaman kendisini küçük görerek eksik görerek yaşar, bu da onun başarısızlıgına sebep olur.
Gerçekleri duymak ister misiniz? EVET yaratır.. Bir kere sevdiğin kişiye açılırken sorun olur bu. İşte o çk zengin kabul eder mi gibisinden. İkincisi zengin erkek veya kadın da kendisi gibi birini ister yani Çulsuz cahil bir insanla birlikte olmayı istemez. Özellikle erkekler, hoşlandığı zengin bir kadınsa o isten elini ayağını çeker bu iş olmaz der. Kadınlarda erkeğinin en iyi olmasını ister bunu yorumlardaki beğenilerden de anlıyoruz. Sorun olmaz yorumuna en çok beğeni atan kadınlar mesela. Erkek her daim bir tık üstte olmalı sebebi ise erkek kadının kavga zamanlarında bunu yüzüne vurmasından çekinir ve gururuna yediremez yeri gelir boşar. Çünkü evin gelir giderlerinde hakimiyeti eline almak ister evde sözünün geçmesini ister. Kadınlar da böyle erkek ister kendilerine zaten. Erkek psikolojisi ile alakalı bir durumdur bu ve yüzde yüz gerçektir. Ben dünyada hiç bir erkeğin maddi durumu kadından düşük olan evlilik görmedim varsa tek tük istisnai durumlar var ama erkek zengin kadın Çulsuz olsa bile milyonlarca örnek verebilirim bu tarz evliliklere. Benim Görüşüm Erkek bir tık kadından üstün olmalı bu durumda.. Feministler yorum atmasın...
Burda şimdi fark yaratır diyen kızlar da olmuş, eşim zengin olsun ağzıma etsin diyen erkekte. Genelde böyle durumlarda erkek üst seviyede olduğunda nedense fark yaratır diyen kızlarımız hiç bu durumu problem etmiyor. Bunu maddi anlamda değil eğitim anlamında da diyorum. Erkek master yapmış iyi bir konumda. Kız ilkokul mezunu tanışınca hemen eline kitaplar, makaleler, ondan eksik kalmamak için elinden geleni yapıp bir anda araştırma geliştirme kurdu kesiliyorlar. Neden? Cevap belli yamanmak için. Keza erkekte öyle kadın bir tık üstte oldu mu adam kültür gurusu, kibarlık abidesi kesiliyor. Günümüz ilişkilerinde durum bundan ibaret. Aslında biri diğerinden az almış çok almış onun maaşı benden fazlaymış benimki ondan azmış gibi şeyler ahlaklı mantıklı ve gerçekten seven insan için problem değil. Bu durum eğitim seviyesinde de aynı şekide. Eğer çiftlerden biri diğerinden daha üstün ise bilgi birikimi olarak onu eğitir geliştirir, iyi olması için çabalar. Toplumsal olarak biri diğerini rezil ediyorsa kör cahilse o zaman durum vahim ancak ki şu an isteyen kimse cahilde değil, bilgisiz de değil.
Cevaplara baktım da çoğunluğu 20'li yaş gurubundan, genele vurursak daha baba parasıyla hayat sürdüren kesim. Evlilik ve flört olayının farkını anlayamayacak seviyede hayat tecrübeleri var. Evlilik öyle bir müessesedir ki çiftler birbirlerinin geliri, kaşı, gözü, uzuvları için yuva kurmazlar. En azından mantıklı yaşayan bireyler adına konuşuyorum. Maddiyat dünyanın en hakiki yaşam şartı olsa bile, asla o kapıdan içerideki yaşanan hayatın ayrılık sebebi olmamalıdır. Bireyler hali hazırda evlilik kararı alırken karşısındaki adayın tahsili, mesleği, kazancı, iyi-kötü huylarını bilir ve ona göre adayı kabul ederler. Asla "Ben maaşını bilmiyordum, tahsilinin şu olduğunu bilsem evlenmezdim, aman pek de cahilmiş, geri kafalı işte yanıma yakışmıyor" vs. vs türevindeki konuşmaları yapacak hakka sahip olamazlar. En azından GÖRÜCÜ usulü evlilik yapmamışlar ise. Zaten o tarz bir evlilik yapan bayanın da eşine tahsil ve kazanç üzerinden konuşacak yetisi olmaz, malum o tarz evliliklerde neler yaşandığını hepimiz biliriz. Gel gelelim öyle insanlar vardır ki, ilkokul mezunu olmalarına rağmen sohbet etmeye başlasanız şaşarsınız iktisat mezunu mu yoksa siyasal mı diye. Öylesi de vardır ki bırakın lisans programını, üzerine Cambridge'den doktorası bile olsa odun mu odundur. Önemli olan bana kalırsa insanın kendini yetiştirebilmiş, egolarından arınmış birey haline gelebilmesidir, yoksa eğitim de hikaye gelir de. Ülkemize bakacak olursanız zaten kimlerin hangi makamlarda hangi tahsillerle oturduğu paradoksu aşikardır. Bakanın counter strike uzmanı oğlu başdanışmanlık yapmakta gibisinden haber linki atardım ama gerek duymuyorum isteyen araştırabilir, bu haber türevinde fazlasıyla örnekler mevcuttur son 15 yıla dair.. ++
Gel gelelim senin sorunun özetine; Az yukarıda yazdığım gibi, kendini her türlü egosundan arındırmış, hatasıyla kusuruyla, duygusuyla düşüncesiyle birbirine eş olmayı kabul etmiş insanlar için ne tahsilin önemi vardır ne de gelirin. Ne de olsa o evden içeri girdiklerinde ikisi de eşittir ya da en azından eşit olmalıdır. Bunu yapamayacak çiftler arasında ileride sorun çıkar diyemeyiz zaten sorun vardır, sadece onlar şimdilik öteliyordur tabiri caizse. Gördüğünüz ayrılıkların sebebi eğer ki gelir ve tahsil ise asla inanmayın, sebebi esasen egolarıdır. Etraftan gelen gaz da buna eklenir ise tadından yenmez ayakları yere basmayan taraf adına. Başlar hemen eşini aşağılamaya, kategorize etmeye, başkaları ile kıyaslamaya... İşte mantık evliliği dedikleri de buna dayanır, ilk önce mantıklarınız evlenecek anlaşacak, sonra kalpleriniz zaten birbirinin olur. Daha yazılacak çok cümle var ama, kim duyar kime değer diye düşünüyorum. Umarım saçma boşanmaların önüne geçer yazdıklarım
Abim ilk okul mezunu yengem ünüversite yüksek lisans mezunu hiç bir sorunları yok. Birtana kızları var Bu ayrımcılık dinimizde yok bu tamamen insanların aç gözlülüyle alkalı bir durum. Bir de aileler benim kızım doktora gitsin mühendise gitsin asgari öçretle çalışsalar ozaman bak bakalım doktoro mühendise kız veriyorlarmı. Bizim millet cıkarcı millet hep bunu isterler; "desinler" benim damat doktor desinler benim damat zengin desinler. Hep desinler. Dinimizde kimse kimseden üstün değildir. Üstünlük gören ve üstük taslayının müslümanlığından şüpe duyarım. Net
Millet onu desin bunu desin damat zengin desin damat şurada şu Villası var Kimin Umrunda Bu zamanda kimse Aç kalmıyor asla küçümsemiyorum ama insan gider Kağıt toplar yine aç kalmaz iki insan birbirini gerçekten seviyorsa birbirleriyle kusurlarını görmez
@Okeyindörtlüsü he bu arada abim de açıktan okuyor 2 yıllık ünüversiteyi bitirdi şimdi açikta 2'ci üversiteyi bitirip 4 yılla tamamlamayı düşünüyor. İnsanlar gerçekten çok ön yargı inan bana😊
Her türlü kıymetli duygu, düşünce ve değerin şu para ve mevki makam karşısında domino taşları gibi sırayla düşmesi ne acı! Ne yazıktır ki, bu ülkede gönlü bir olan bir doktor ve bir asgari ücretli çalışan sırf bu mevki makam ve paranın dengesi yüzünden birleşemez. Birleştirmezler çünkü... İzin vermezler! Bir yandan aile, öte yandan yakın arkadaşlar ve iş çevresi hep o bilindik sözü yineler: "O senin dengin değil" Her ne kadar filmlerde dizilerde ve masallarda adı var kendi yok olan o mucize ilişki var olsa da gerçek hayatta maalesef hep bir imkansızlık ibaresi olarak yükselir.
Gerçek sevginin karşısında bu kriterlerin hiç biri duramaz, mesafeler engel olamaz, aileler engel olamaz. Gerçekten hayatını paylaşmayı istediğin biri varsa ve aynı duygularda onda varsa ne olursa olsun biraraya gelinir. Mal mülk para bunlar boş. Çok sevdiğim bir arkadaşım kendisi ev temizliği yapıyor eşi üniversite mezunu olmasına rağmen taşeron işçi olarak çalışıyor kendi hallerinde gül gibi geçinip gidiyorlar. İşinden çok yoruluyor ama bir gün şartları için eşine ya da ailesine hayiflandigini görmedim. Zatrn yanınizda siziseven değer veren biri olduktan sonra hayakta daha sıkı sariliyorsunuz. Bunu idrak edebilir bireylerin evliliği ne paraya kurban gider, ne aileye, ne hastalığa ne de başka yaşam şartlarına, sorunlara..
Maaş farkı sorun yaratmaz ama eğitim düzeyi farkı istisnalar haricinde kesinlikle sorun yaratır.
Misal mehmet çok daha gelişmiiş derecede düşünürken , selenin sorgulamadan basit bir düşünce sistemine sahip olması , 2 si arasında büyük tartışmalar doğurabilir. ya da mehmet bir süre sonra evet diye geçiştirmeye başlayabilir takmaz bile eşini düşünsenize eş ya , takılmazsa o evlilik olur mu Kesinlikle eğitim düzeyi fark oluşturur
Kişisine göre değişir... Eğitim... Ailesi... Okuduğu kitap sayısı cinsi vs vs taaaa nereye kadar ama zaten türkse o imkansız... En ii meslekleri aynı olanlar evlensin meslea matçısın matçı bir bayan bulman ortak paydayı genişletip eşitliği arttırır... Yani dengede biraz önemli. Evlenmek lazım yanlız keainlikle. Yoksa tek ölüraün e0 dan sonra ne erkek yanaşır evlenmeye bir kadınla ne de kadın. O zaman kadar kimin penisi vajinası bir birine girmiş belli olmaz...
kişilerin karakterlerine bağlı bir durum bnce , eğitim düzeyi farklı bile olsa karşıdaki yetiştirdiyse kndisini illa bir üniversite bitirmesine gerek yok sorun olcağını düşünmüyorum. Evliliktede senin paran benim param lafı olmaması lazım ortak hayat sonuçta bunlar çok yanlış sözler olur , her şey birlikte paylaşılmalı yaşanmalı iyi günde kötü günde..
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Yaratmaz normalde. Ama bir taraf bunu üstünlük olarak görüp her fırsatta dile getiriyorsa sıkıntı yaratır. Yoksa çoğu insan eşinin daha iyi olmasını ister. Benden eğitimli olmasını şahsen ben isterim.
Yaratır, bu nesnel bir sorun, kesinlikle öznel değil. En yakın örnek kendi annem ve babam.. Çevremde gördüğüm birçok örnek evlilik ver buna. Bu matematik problemi gibi bişey, 2*2=4. Bir evlilikte sosyoekonomik denge yoksa o evlilik topal ördeğe benzer.
Bence kesinlikle yaratır. Ben bunun önyargısıyla yaklaşmam karşımdaki insana ama o eğer komplekse girerse ki genelde giriyorlar özgüvensizliği benim için de problem olur. Özellikle eğitim düzeyi çok önemli benim için maddiyat zaten onunla korelasyon içindedir. Yanımda benden daha iyi bir statüde bir erkek görmek isterim
Merhaba, her konuda oldugu gibi bu konuda da, karsılıklı, aidiyet, gerçek saf sevgi ve saygıya dayalı bır ilişki varsa herhangi bir ego, cıkar sorunu olamaz bu cıft bırbırının ıyılıgını en onde tutar bu tarz gunumuzun trend yapay sorunlarını kale bıle almayacaktır, su orneği bir hayal ediniz. Bir birilerinin gozlerının ıcıne bakan gagalarını dokunduran sarkılar soyleyen bırbırlerını agızlarıyla besleyen bır kus kadar dahı olamaz mısın ey ınsan
Duruma ve kişilere göre farklılık gösterebileceği gibi genellikle sonu boşanmayla biten evliliklere neden olur. özellikle de eğitim düzeyi farkı. evlendiğimizde ne kadar yeni hayatımız oluyor gibi bir gözükse de bizim hayatımızın yarısı belki daha fazlası işimizdir o yüzdendir ki aynı meslekten kişilerin evliliği daha sağlam oluyor.
Normalde yaratmamasi gerek. Evlendikten sonra hersey birlikte yasanir , paylasilir.
Ama ben kazanci benden fazla olan biriyle iliskiyi cok iyi yurutebildigim halde (hayatta elini cebine attirmam) evlilik safhasina gecis yapamiyorum. Bu olayin ilerde sorunlar yaratabilecegini dusunuyorum. Sonra da o iliski bitiyo...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Esler arasinda bence paranin lafi olmamali ne kadar kazanilirsa o ortak gelirdir benim param senin paran yoktur olursa sorun cikar ve bosanmaya kadar gider. Egitim duzeyinde sorun olucagini zannetmiyorum eger sorun olursa bence en basta olur yani en basta anlasamicaginizi anlarsin evlenmezsin
şahit olduğum bir durum, ne yalan söyleyeyim çok şaşırmıştım..
Erkek: Hayatım bir gün eve geldiğimde kapıyı açsan, elimdeki poşetleri alsan, beni öpsen, hoş geldin desen ne olur ki? Kadın: H.. stir senin ne özelliğin var? Sen de bu evde yaşıyorsun ben de, sen de öğretmensin ben de, sen de aynı maaşı alıyorsun ben de.. aç kendi kapını, yap işini gücünü benim asabımı bozma..
Ben hangi okul mezunusunuz sorusundan sıkıldım diye son 13 yılda İlkokulu, Liseyi bitirip 3 önlisans 1 lisans bitirdim seneye 2. lisans eğitimine başlıyorum.
3. lisanstan sonra yüksk lisans ile devam etmek planlarım arasında.
.
Ancak kişinin kendini gerçekten yetiştirebilmiş olması, her kes için fark yaratıyor.
Karakter ve kişiliğe bağlı bir durum bu. Eğer her iki tarafta anlayışlı, düzgün karakterli insanlarsa şayet bu problem olmaz. Ama girdiği sosyal çevreye göre şekil alan insanlar mutlaka karşısındakini kıracaktır günün birinde.
Birbirini anlamakla ilgili bir evde senin paran benim param durumu olursa sorun sıkıntı olabilir eğitim insanın kendisini yetiştirmesiyle alakalı işin içine ego statü girerse olmaz zaten :)
Benim gördüklerim genelde erkeklerin gurur yapması ya da ezik hissetmesi nedeniyle sonlandı. Ama haklı da buluyorum. En basitinden oturup konuşacak ortak konuları yoktu. Hayatı algılayışları ve hayatı yaşayışları çok farklıydı
Ben evli değilim ama bence evlilik demek sevip saydıktan sonra mantıklı düşünüp alınan bir karar demek. Bence evlendikten sonra bunu düşünüp kafa yormanın bir anlamı yok. Baştan düşünüp karar vermek lazım bu beni ne kadar sıkıntıya sokabilir diye. Şayet benim evim arabam yok çok da güzsl paralar kazanmıyorum henüz ama kimseye de muhtaç kalacak şekilde yaşamıyorum. Falan filan işte.
Normalde yaratmaması gerekir. Ama günümüz de öyle değil malesef. Tıpkı soruda dediğiniz gibi eğitim düzeyi çok önemlidir. Ama benim bahsettiğim eğitim kariyer ve meslek değildir. Eşlerin kişilik eğitimleri çocukluktan o yana iyi bir şekilde gelişmiş ise hiç bir sorun olmayacaktır. Saygı, sevgi ve kişilikler yerine oturunca göze her yer cennet gözükecektir.
Bekar olarak bizler ne kadar sağlıklı yorum yapabiliriz bilmiyorum. Hiç yaratmayabilir de iki tarafta anlayışlıdır ama ben yaşanan olaylara baktığımda bazılarında sorun olduğunu gördüm. İki doktor birisi birisi normal diğeri kadın Doğum uzmanı. Birgül kocası kadın Doğum uzmanı olan eşine; hayatım ben faturaları yatırdım der eşi ise, iyi bari onu ödeyebilmişsin gibi bir cvp verir... gerisini sizin yoRumlar'ınıza bırakıyorum😊
Eşlere bağlı. Yaratabilir de. Fazla kazanıyorsanız kazmalarla evlenmeyin. Her halükarda kazmalarla evlenmeyin diyeceğim aslında ama nasıl olsa dinlemeyeceksiniz.
Uzun vade de ciddi sorunlar yaratmaz maaş. Eğitim düzeyi arasında uçurum olsun ama insan kendini geliştirmiş ise sorun yaratmaz. İsterse phd yapsın ama gelişmemiş bir sığır ise pek tat vermez o kişi.
sorun bir şekilde cıkıyor koşullar eşitte olsa farklıda olsa sevince sorgulamayın sadece sevin yeter bu kadınlar nasıl yaratık yaaa durmadan sorguluyor:)
sonuçta aldıkları para evi geçindirmeye yetiyorsa ve okumuş ama eseklikten kurtulamamış birisi değilse sorun olmaz. Zaten bunları sorun eden okumuş paralı kimselerdir onlarda en önemli eğitimden yoksun kimselerdir
Eğitim düzeyi sorun yaratabilir ama zaten bu durum flört döneminde kendini gösterir diye düşünüyorum. Masş farkında ise erkek kadından fazla alıyorsa genelde sorun olmuyor tersinde ise sorun yaşayan çiftler biliyorum.
Yaratır.. Ben üniversiteye boşuna gelmedim lise mezunu kızı nabayım yahu? ben 4000 tl maaş alıyorsam o da en az 3700 alacak.. 1800 - 2500 tl maaşla çalışan bir kızı kendime eş diye almam yani
çocuğu ne kadar yetistirdigine bakar o doktor olmus ama cocuguna a harfini ogretmedikten sonra okumus ne faydasi var ama gel gor ki ilkokul mezunu hergun canla basla kendinden birseyler vermeye kalkiyordr.
maaş olayı yaratmaz bence ama eğitim durumu çok fark varsa sorun olur eğitim sadece okul olarak algılanmasın kişi kendini de egitebilir nice ilk okul mezunu universite okumuş adamları cebinden çıkarır anladınız siz olayı 😃
erkek daha çok kazanıyorsa o kadar sorun olmuyor da kadın daha çok kazanıyorsa erkek için sorun olabiliyor bazen. bir de doğru konuşmak gerekirse kadınların çoğu zaten kendinden daha az kazanan erkeklere pek şans vermiyorlar açıkçası.
Bayanlar genelde eşlerinin kendisinden daha iyi olmasını ister. Her insan bir değildir. Kimi kavga ederken birden ağzından böyle şeyleri kaçırır ve karşı tarafı üzer. Böyle konularda dikkatli olmak lazımdır.
kişinin kendini geliştirmişlik düzeyiyle eğitimi bir şekilde atlatırsınız da :) para kısmı sıkıntı ha derseniz ki para birizmizde havuz halinde olur o ekonomiyi idare eder :) o zaman o problem de ortadan kalkar ;)
Maaş ; Eşler birbirlerini ezmezse sorun olmaz karakter meselesi. Eğitim düzeyi sorun yaratabilir farklı fikirler olabilir sorun bu değil ama, Adam gibi düzgünce tartışmasını bilmeyen insanlar arasında çatışma çıkar.
Bir Zengin Kız Fakir Oğlan Vakası Daha, Osmanlıda Buna Vakai Hayriye Derlermiş;pardon yok o başka bir olaydı. Aslında Tüm Basını Toplayıp Açıklardım Bu Sorunun Cevabına Ama İnan Sorudan Solidum Artık.
Evet sorun yaratır, illaki uzlaşmaya varılamayacak konular meydana gelir. Maaş yönünden olmasa bile, eğitim yönünden buna örnek verebileceğim bir çok insan var maalesef.😏
Maalesef yaratıyor özellikle bayan eşinden biraz daha fazla kazanıyorsa nedense erkek bunu sorun ediyor geneli böyle ama tabiki istisna insanlarda vardır
ben yuksek maaslı degılım.. aynı zamanda henuz unıv dıplomamda yok.. ama bu karsımdakıne sorun olacaksa.. onu hem malım ıle hemde kulturumle doverım!!! sacma sapan ıslerdır bunlar..
Büyük sorunlar yaratir. hele ki güzel ülkemde cinayete ve cinnete sebep bile verebilmekte. o yüzden 5000 tl den az kazanan erkek evlenmesin uzak dursun bu işlerden
En İyi Cevaplar