Öğretmen var eleştirmekten, hatta şiddete başvurmaktan geri duramaz. Öğretmen var, çocuğun hayatına elleriyle yön verir. Sizlerin nasıl öğretmenleri oldu bilmiyorum; öğretmen misiniz bilmiyorum. Şu görselden hareketle bu soruyu size sormak istedim değerli KScanlar! Sizce öğretmenlik nedir? Ya da ne olmalıdır? Seviliyorsunuz...
Öğretmenlik yalnızca 3 ay tatili olan bir meslek midir yoksa hayatlara dokunan sorumluluk mu?
Üyenin birisi bedavadan 3 ay tatil yapıyorlar diye yazıp geçmiş. Bu şahsın gerçekten de öğretmenler hakkında bilgisi olup olmadığından bile şüpheliyim. Üstelik envai çeşit özelliklere ve erişimlere sahip polis ve askerlerden daha da üstün tutmuş. Bizzat kardeşi öğretmen olan birisiyim. Daha ilkokulda okumaya ve kendini geliştirmeye başlayan ve bunu ömrünün sonuna kadar devam ettiren meslektir öğretmenlik. Sadece kendini geliştirmekle kalmaz hayata yüzlerce binlerce ve belki de milyonlarca öğrenci katar öğretmenlik. Bir çocuğun hayatına dokunur. İstisnalar dışında kalan öğretmenler çocukları dövmez, onlara işkence yapmaz, cinsel istismarda bulunmaz, öldürmez, öldürüp delilleri mesleklerinin yaptırımları ile karartmaz. Bilmem anlatabiliyor muyum?
Özel okulda okumama rağmen ilkokul sınıf hocamdan iyi dayak yemisimdir ( sopa cetvel ve bitmek bilmeyen cezalar ) ama benimle her zaman ilgilendi sayısal zekamin olusmasini sağlayan ve en önemlisi ufku geniş , sorgulayan, iyi ahlakli bir cocuk olmami ve böyle yetismemi sagladi. Sınıf hocalarinin yeri çok ayrıdır
Aslında dışarıdan bakınca, sadece öğleden önce ya da sonra çalışılan, hafta sonu, bayramı, yarıyılı, yaz tatili olan basit bir meslek gibi geliyor ama gerçekten günde 8 saat boyunca kendilerini yoruyorlar ve bu çok zor bir şey. Evimize iki tane 9 yaşında çocuk geliyor ona bile katlanamıyoruz. Ki öğretmenler aynı ebatlarda 30 tane çocuğa hükmediyorlar ve sessiz kalmalarını sağlıyorlar, üstüne üstlük yetiştiriyorlar. Bir sorumluluk bu, bir vicdan işi. Bir öğretmen, "Ben size ders anlatmıyorum, hadi uyuyun" dese sınıfta parti verilir, öğrenciler uçar. Ama böyle yapan bir öğretmen duydunuz mu siz hiç? Ben duymadım.
Benim bu yazıyı yazmamın tek sebebi varsa o da bana vaktinde zorla okuma-yazma öğreten kişilerdir, iyi ki de varlar. ♥
Çoğu öğretmen 'salla başı al maaşı' derdinde. Çoğu ise küçük sınıfların onu örnek alabileceği bir öğretmen istediğinin farkında. Ben her zaman ingilizcesine hayran olduğum öğretmenimi örnek alırdım ve ona imrenerek dil konusunda kendimi çok geliştirdim. Doktor bir hata yaptığında o hastaya zarar verir, hakim bir hata yaptığında o zanlıya zarar verir fakat öğretmen bir hata yaptığında o nesil elinden kayıp gider, öğretmenlik her daim bu bilince sahip olunarak yürütülmesi gereken bir meslektir, sınıfta çay içip gazete okuyarak öğrencisine yan gözle bakarak degil. Çok şanslı olmak gerekir belkide iyi bir öğretmene denk gelmek için.
Benim lisedeki hocam bizi muhasebe bölümüne ittirmişti ama ben bilgisayar bölümünü istiyordum. Puanın düşük dediler benden düşük arkadaşları aldılar şimdi muhasebe boşluğu içinde kara kara düşünüyorum. Eğer beni alsaydı bilgisayar bölümüne şu an ya tekniker olarak çalışıyordum ya da üniyi bitirip teknoloji şirketlerinde seve seve işimi yapıyor olacaktım... İyi öğretmende var kötü de. Adam veya kadın çocuğunu özel okullarda okutuyor. Bu memur maaşıyla geçinemiyoruz diyor. El insaf be kardeşim ayıptır günahtır... Ayrıca yarı yıl ve yaz tatili işin bonusları 3 ay ya da 2 ay farketmez. Biz 1 hafta yıllık izin alınca havalara uçuyoruz...
Bende bir öğretmen adayıyım. Öğretmenlik Hakkı'yla yapıldığı Zaman her meslekten daha zor. Çünkü biz insan yetiştiriyoruz. İnsan yetiştirmek kolay mı? Hayır. Öğrencileri ince ince dokuyoruz. Onlara sadece 2x2 =4 ü öğretmiyoruz. Ahlakı insanlığı da öğretiyoruz. Doktorunda Başbakan'ı da polisi de biz yetiştiriyoruz. İnşan yetiştirmek kolay değildir heleki düzgün karakterli ahlaklı bir birey yetiştirmek daha da zordur. Öğretmenlik mesleğinin Temel'inde bu yatıyor işte. 3 ay tatil değil 1 ay tatil yapılıyor bu arada. En azından ben öyle biliyorum. Ve 3 ay da olsa o 3 ayı hakediyoruz çünkü insanlarla uğraşmak heleki ergenlik çağındakilerle uğraşmak çok zordur.
günümüzde kamuya kapak atma değerinde maaelesef ... noterle yer kuraları çıktıktan sonra ... kaslı birinin istediği kızla evlendikten sonra spor yapmayıp göbeği salması gibi ... onlarda idealistliklerini kaybediyorlar ... maas , lojman, geçimderdi , gibi sıkıntıları bahane olarak öne sürsede öğretmenlerimiz ... bence unutmamaları gereken şey yaptıklarının para karşı8lıgı yapılan meslek olarak değilde ... vatan borcuymus gibi vazife olarak görmeleri ... ozaman bence dogru yolu bulup ataturkun ovgusune mazhar olan ogretmenlık karakterıne burunurler ... cok anlamlı soru ... fazlasını gormek umıdıyle
sadece öğretmeni olmaktan öte yeri gelince onların arkadaşı, annesi, ablası oldum. baş edemediği dertlerini bana anlatırlar, fikir danışırlar. bazen sadece anlatmak istedikleri için içini dökerler. saçlarını yapamazlar, onda bile öğretmeninden yardım isterler :) mahcup olurlar, sevinirler, üzülürler, korkarlar, şımarırlar.. her anlarına, her hallerine şahit olursun. seversin, karşılığında çok çok sevilirsin. ellerinde büyürler, anne babasından çok onunla sen vakit geçirirsin. gönülsüz yapılabilecek bir meslek değil kesinlikle. bin türlü huy, bin türlü kişilik... hepsiyle anlaşmaya çalışırsın. en uyumsuzunu bile kazanmaya uğraşırsın. sanıldığı gibi 3 ay tatili de yok zaten. bu mesleği "dersini anlat, çık" kafasındakiler kesinlikle yapmamalıç
Öğretmen vardır; ders sırasında dışarı gider, sigara içer. Öğrencilerini zerre kadar umursamaz, sınavdan önce tatile gider. Öğretmenin sübyancısı da olur, çocuklara akıl almaz eziyetler çektireni de olur. Bunlar her meslekten olabilecek insanlardır. Bunlara bakarak öğretmenlik mesleğini yargılamak mantıksız olur. Gerçekten öğretmen olan insanlar vardır; kısıtlı vakit ve müfredata rağmen öğrencilerine olabildiğince çok şey vermeye çalışır. Kendisinden beklenenin çok dahs fazlasını yapar, soruları heyecanla cevaplar, öğrencinin tatil yaptığı sıra ders planı yapar. Herbir öğrenciyi ayrı ayrı tanır, hepsinden sorumlu olur. Öğretmen dediğinin tatili olmaz, zira o her an daha çok şey öğrenmekle yükümlüdür.
Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum demiş Hz. Ali (r. a) Okumaya ve öğretene verilen öz veri budur Günümüz öğretmenlerini bilmem ama geçmişteki öğretmenlerimiz çok zorluk yaşamışlar...
Doğuda öğretmenlik yapan öğretmenlerimiz yeri gelmiş cahil insanların kızımı okutmam kafasını yenmiş ve onlarında eğitime kazandırmışlardır öğretmen polis ve asker bu millet için çok önemlidir...
Öğretmenlik herkesin yapabileceği iş değil. İyi öğretmenlerde vardır ancak çoğunda ders bitsinde okuldan çıkıp gideyim zihniyeti vardır. Zayıf not aldığın zaman not istemeye gelmeyin oğlum diyen üstüne üstlük kendisi Matematiğin M sinden bir haber olup sorduğum soruları kendisiyle aynı okulda son sınıfta okuyan kızına ben bu soruları çözüp geleyim diyerek kızına çözdüren bir hocamı hatırlıyorum birde Kimya hocam vardı lisedeyken benim buraya gelebilmem tesadüf demişti şu bir gerçek öğretmenim diye geçinen boş yere para kazanan ancak hala maaşımız az diye sızlananlar var sadece ücretler (ek ders) zaten 1 milyar civarı maaşada 2.5 desek toplamda 3.5 milyar + 2 ay yaz tatili sonuçta öğretmenlik herkesin yapacağı iş değil
Var var bir kaç iyi öğretmen var bu ülkede benim hocam fizikçi şu an güneydoğuya çıktı tayini ve orda ufak çaplı bilim ekibi kurdu çocuklarla icat yapıyor ama çoğu hoca hala ezber gidiyor tabi sisteminde suçu var ama buna aşırı bağlı olmayan iyi hoclarda var !
Bende bu sene mezun olan çaylak öğretmenlerdenim :) Bana kalırsa öğretmenlik bu iki seçeneğin ikisi de. Kendini işine adayan, özverili bir öğretmen az da olsa bilgi öğretebilmek ve onları geleceğe hazırlamak icin ciddi emek sarf eder. Boyle öğretmenlere rast geldim. Gerçekten böyleleri var.. Ama diğer taraftan sadece tatili, iş saatleri vs için bu mesleği yapan sözde öğretmenler de var. Yani anlayacağın ne ararsan var bu öğretmenlerde
Bir öğretmen olarak öncelikle bir yanlışı düzelteyim 3 ay değil 2 ay tatil hatta 1,5 ay. Okul kapanınca bile çoğu zaman okulda oluyoruz. Ayrıca biri haksız maaş aldığımızı söylemiş, bu emeklerimize büyük bir saygısızlık bence. çoğu zaman devlet okullarında 20 kişiden az olmuyor bu öğrenciler ve bir öğretmen sınıfa girdiğinde bu çocukların gözlerinde ne var bunu bilip görebiliyor. gün boyunca aynı konuyu defalarca farklı sınıflarda anlatmak, sürekli ayakta durmak, öğrencileri susturmak, sınıfın kontrolünü elde tutmak bunlar kolay şeyler değil üstün bir sabır ve eğitim gerekiyor. Bizim toplumumuz çok sığ görüşlü olduğu için öğretmenliği kolay bir meslek sanıyor.
tanıdıgım sorumlu ögretmenlerin sayısı çok çok az hepsi bir kutsallıgın arkasına sıgınmış yatıyor meslek kutsalda onlar hiç öyle degil okutugu derslerin ygs lys sorularını çözemeyen ögretmenlerle dolu okullar bu işe derhal el atılmalı
Bir şeyler öğretmek için çabalayan da var, çocuklara bütün gün hakaret edip akşam olmasını dört gözle bekleyen ve hiç bir şey öğretmeden maaş alan da var.. Yani öğretmenlik saygı duyduğum bir meslek, fakat öğretmenlerin hepsine aynı saygıyı duyamıyorum.. Minik yeğenim sayesinde sadist öğretmen bile tanıdım ya pes..
Ogretmenlik kadar zor bir meslek tok. Aileler cocuklari icin iyi ogretmen ister ogretmenler ise iyi bir aile ister ogrencisi icin. Ailenin veremediklerini ogretmenler vermeye calisiyor.
İşini iyi yapmayan tüm öğretmenlerden nefret ediyorum. Bir öğretmen önceden kaçtığım edebiyat-şiir reyonuna koşarak gitmemi sağlıyorsa cidden işini yapiyor demektir. Ama sayilari o kadar az ki, kurşun bittiği için ayrıldığım öğretmenim bizimle birlikte ağladı mesela, hem de erkek, bu guzel insanlar için iyi şeyler yapmalısın dedim kendi kendime. Son olarak da şunu söyleyeyim; O güzel öğretmenler, güzel atlara binip gittiler.
Eskiden öğretmen denilince önünü iliklerdi insanlar. Saygıda kusur etmezdi kimse. Şu an o saygıyı görmediklerine inanıyorum. Hak ettikleri değeri görmeleri dileğiyle.
Anaokulundan üniversiteye kadar, hayatıma önemli katkısı olan ve arasıra dualarımda yer verdiğim birkaç hocam var. Başarılı çalışınca yaşadığımız dünyayı güzelleştiren insanlar onlar.
Öğretmenliğin günümüzdeki gibi olmaması gerektiğini düşünüyorum. En yüksek puanlarla alınmalı öğretmenler, çocukların ruhuna dokunabilmeli, geleceklerine yön verebilmeli. Ülkenin geleceği üzerinde önemli etkileri olmalı öğretmenlerin. Öğretmenler aynı zamanda bilgeler olmalı. Bu zamanda mümkün olmayan şeyler bunlar
Bedavadan 3 ay tatil... Şöyle düşün, anne babasının evde adamdan saymadığı, sen sus ne anlarsın diye öteleyip durduğu çocukların ortalama 40 tanesini, aynı anda aynı sınıfta adam yerine koyma ve eğitme görevi olan kişiler. :)
30 yıllık öğretmen 3bin tlnin altında maaş alıyorken göreve yeni başlayan polis memuru veya subay-astsubay daha fazla maaş alıyorsa parasal anlamda hak haksızlık nerede. görev olarak kıyaslamak çok mantıksız. Öğretmen bu ülkeye asker polis yetiştiriyor asker polis öğretmenin ve diğer sivi halkın güvenliğini sağlıyor. öğretmen napsın 2 ay tatili varken öğrencisi olmayan okulda boş boş otursun mu? o zaman eğitime 1 yıl boyunca hiç ara verilmesin nasıl uygun olur mu? öğretmenliği diğer mesleklerle kıyaslayanların tek yaptıkları şey aşağılık kompleksi. öğretmen olmak için insanlar o kadar emek sarf ediyor birden fazla sınava giriyor ama öğretmen olmak için çaba sarf etmeyenler her seferinde bir yerlerde ahkam keserler. bu algı sanırım hiç bir zaman değişmeyecek. üzücü ve düşündürücü bir durum.
Öğretmen çocuğa yön veren hayatını değiştirendir... Bu tüm öğretmenler için geçerli değil bazıları hayatlarını karartıyor insanın... 3 ay tatil var da ben mi bilmiyorum acaba? Bu arada mesleğim öğretmenlik
bana birşey öğretmediler ders haricinde insanlığı öğretmenler değil kişiler öğrenir kitaplar benim şansıma parasını alıp rahatına bakan öğretmenler geldiğinden de böyle düşünüyor olabilirim :)
Hakkiyla yapan az cogu dengesiz ve tutarsiz olur bu insanlarin eziyet etmeyi severler allahta onlara eziyeti gosterecek şeytanlarla bablegan cekecekler
Bir öğretmenin dahi anlamindaki de ekini bitisik yazmasi resmen Türkiye'nin egitim seviyesini ozetler nitelikte, ayrica eminim ki gavura vurur gibi daliyordur cocuklara burada tumblr kasmis bay/bayan ogretmenimiz, degerlimiz
Aslında bir çocuk için aileden sonra en önemli gelen kişi öğretmendır. Çünkü onda görür ne yapıp yapmayacagını nedır dogru yanlıs o yuzden ögretmenlık çok önemli bir meslektir.
En İyi Cevaplar