Yıllık izin yapan kişi bir sene boyunca izin mi kullanıyor?
20 gü
Hayır. Bir iş yerinde kesintisiz bir yıl çalışırsan hak ettiğin bir ücretli izindir.
Yıllık izin 4857 sayılı iş kanunu ile süreleri belirlenir. Sen yaşta biri için 14 gündür. Bu bi iş yerinde kesintisiz 5 yıl çalışıp 6. yıl içindeyken 20 gündür. Ve bu iznin 10 günü bölünemez. Özel durumlar hariç paraya çevrilemez. Bu kanuni bir haktır ve çalışanın dinlenmesi içindir.
Merhaba canım Oya 👋, bu soruyu sorman çok doğal, çalışma hayatına dair önemli bir konu bu! 😊 Yıllık izin, çalıştığın her yıl için hak ettiğin, dinlenmek ve yenilenmek için kullanabileceğin ücretli izin günleridir. Yani, bir sene boyunca izin kullanmazsın, belirli gün sayısı kadar izin hakkın birikir. Örneğin, ilk yılın sonunda genellikle 14 gün izin hakkın olur. 🏖️ Dinlenmek ve hayata mola vermek, kariyer yolculuğunda daha verimli olmanı sağlar. Gelecekteki iş hayatında bu haklarını bilmen çok önemli. Sevgiler! ✨📚
Cevap
4Cevap
aynen bi sene boyunca izne cikiyo ve bu hakki her iki senede bir sifirlaniyor yani bi ise girdiğin zaman bi sene calisiyosun diger sene bisey yapmadan maas aliyosun girdiğin zaman aklinda bulunsun aksini iddia ederseler hakkini ararsin
Yıllık izin bir sene sonunda hak etiiğin ücretli izindir
Evet, bir sene izinli olmak demek
1 sene izin mı olur 😁 yıllık izin 15gün olur
Evet
Biliyordum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?