Mezuna bırakmak mantıklı mı, yoksa bu sene dişimi sıkıp sınava mı odaklanmalıyım?

ben yaz tatilinden beridir çalışıyorum okula da gidiyorum ama netlerimde bir artış yok zaman zaman çok bıraktım ama başladım da önceden korkunç gelirdi bırakmak ama şimdi hiç de öyle gelmiyor hâlâ çalışıyorum ama eskisi gibi değil tabii. bundan önce eğitim sisteminin karışıklığından, ailemin tepkisi ne olur diye düşünmekten ve okul olmadan nasıl çalışırım diye bırakmak istemiyordum ama şimdi diyorum ki yine sınava gireyim az da olsa çalışayım ama seneye de girerim. olmadı açık üni okurum kolpadan sınava hazırlanırken, mezuna bırakan birkaç kişiye sordum öyle olmuyor kolay değil dediler, ben de az çok farkındayım nasıl olsa evdeyim diye tamamen bırakabilirim çalışmayı ve bu mezun döneminde çok büyük bir ihtimal ama saçma sapan bir yere gitmek istemiyorum, yapabileceğime şu an inanıyorum. yaptığım hatalardan ders çıkardım daha sistemli ilerleyebilirim evet daha vakit varken bunları düşünmek saçma gelebilir ama 9 aydır yaptığım net aynıydı hatta düşüşe bile geçti. ben okula ya da başka bir yere çalışmaya gittiğimde iradesizleştiğimi fark ettim. yaz tatilinde of bile demeden her gün 8 saat çalıştım ama okul beni öyle bir dağıttı ki, hem ailem de buna tepkili değil vakti gelince açıklayacağım evde ses yapacak biri de yok arada babaannem geliyor yılda 3 kez. yaz tatilinde işe giriyorum biriktirdiğim parayla kitap alacağım aileme yüküm de olmayacak. arada mezuna bırakmak tüm çalışabilmek değil yaz git neresi gelir de diye aklıma giriyorlar ama yaz tatilinde öylesine sıkı çalıştıysam yine yaparım diye düşünüyorum
Mezuna bırakmak mantıklı mı, yoksa bu sene dişimi sıkıp sınava mı odaklanmalıyım?
Cevapla