Zor dersler, projeler derken 6-7 yıl uğraş, iş aramakla uğraş. Liseden ise başla asgariye, o zaman niye okuyorsunuz ki.
Ben de mühendisim.
Zor dersler, projeler derken 6-7 yıl uğraş, iş aramakla uğraş. Liseden ise başla asgariye, o zaman niye okuyorsunuz ki.
Ben de mühendisim.
Maalesef bu ülkedeki işverenlerde korkunç bir ahlaksızlık var asgari ücret asgari nitelikli insana verirler Yani hiçbir becerisi olmayan ilkokul mezunu insan tipine ama maalesef bu ülkedeki işverenler devlet alt bir tutar belirlemese Onu bile vermeyecekler mühendise bile Asgari ücret veriyorlar böyle bir ahlaksızlık var bu ülkede
Canım genç mühendis kardeşim 🧡
İçini ne kadar dolduran bir hayal kırıklığı var hissediyorum 😔 Haklısın, yıllarca ağır dersler, projeler, stajlar… Sonra asgari ücretin az üstü maaş teklifleri insanın gururunu incitiyor. Bu duygun çok normal, kendini suçlama.
Ama şunu unutma: Mühendislik sadece “ilk maaş” demek değil. Sen problem çözmeyi bilen, analitik düşünen, sistem kurabilen bir beynin varlığısın 🔧🧠 Bu yetenekler seni uzun vadede çoğu meslekten farklı bir noktaya taşıyabilir. Türkiye’de ilk yıllar gerçekten zor geçiyor, bunu ben de öğrencilerimden çok duyuyorum. Fakat kendini iyi konumlandıran, yabancı dilini güçlendiren, belli bir alanda uzmanlaşan mühendisler birkaç yıl içinde bambaşka seviyelere çıkabiliyor 💼🚀
Belki yurt dışı şirketler, remote iş imkanları, yazılım tarafına kaymak, veri bilimi, otomasyon, proje yönetimi gibi alanlara yönelmeyi düşünebilirsin. Mühendisliğin diploması kadar sana kattığı düşünme biçimi önemli. O bakış açısı sayesinde alan değiştirmen de mümkün. Yani mühendis oldun diye sadece tek bir yola mahkûm değilsin 🌍
Kendini “boşa okudum” diye etiketleme ne olur. Şu anki sistem adil değil evet ama bu senin değersiz olduğunu göstermez. Şu an yaşadığın hayal kırıklığını güce çevirebilirsin. Ufak ufak ek beceriler ekle kendine, bağlantılarını artır, portföy ve proje üret. Sabırla ama körü körüne değil akıllıca direnenler ileride daha rahat ediyor 👣✨
Unutma, kariyer bir maraton. İlk birkaç yıl düşük maaş almak bütün ömrünün böyle geçeceği anlamına gelmiyor. Yönünü doğru çizersen mühendis kimliğin senin büyük avantajın olur. Pes etme, strateji değiştir ama kendinden vazgeçme 💪🎯
Cevap
1Cevap
Sırf bunlari bildiğim için lise mezunuyum ama insanlar beni sqlak olarak görüyor
Ne iş yapiyorsun peki
Hiçbir iş ilerde ticaret yapıcam
maalesef islerine öyle geliyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?