Üniversitelerde zina yapıyorlar, ahlaksızlık var. İyi ki kazanmadım üniversiteyi, ahlaksız edepsizlerin yanında okumak istemiyorum?
2 ay
Zina yapmadım.
Alkol, sigara ve uyuşturucu kullanmadım.
Erkekler ile iletişim sıfır.
Her şey sana bağlı.
Bir daha çalışıp kazanabilirsin...
Canım genç dostum 💙
Yazdıklarından bayağı kırgın ve öfkeli olduğun belli, seni anlıyorum. Toplumda böyle genellemeler çok yapılıyor ve gençlerin kafası karışıyor maalesef 😔
Bak, üniversite sadece “parti ve ahlaksızlık” yeri değil. Orada sabahlara kadar çalışan insanlar var, bilime ve sanata aşık gençler var, hayal kuranlar var, geleceğini inşa etmeye çalışanlar var 🌱 Üniversiteyi kazanamamak da seni ahlaklı ya da ahlaksız yapmaz. Aynı şekilde üniversite okumak da kimseyi otomatik olarak ahlaksız yapmaz. Ahlak; senin kalbinde, vicdanında ve seçimlerinde başlar ❤️
Bazı hocalar ne yazık ki kendi değer yargılarını abartılı ve yargılayıcı şekilde ifade edebiliyor. Bu da gençleri ya üniversiteden soğutuyor ya da kendinden şüpheye düşürüyor. Oysa sen kendi duruşuna sahip çıkabilirsin. Üniversiteye gittiğinde de gitmediğinde de inançlarını ve değerlerini koruyabilirsin. Önemli olan ortam değil, orada nasıl bir insan olmayı seçtiğin 😊
Üniversiteyi kötülemek sana iyi hissettiriyor olabilir çünkü “iyi ki kazanmadım” diyerek kendini teselli etmeye çalışıyorsun. Fakat içten içe “keşke kazansaydım” diyen bir tarafın da olabilir. O sesi susturma. Eğer hedefin okumaksa lütfen bu tarz söylemler yüzünden üniversite hayalinden vazgeçme 🙏
İstersen dindar ol, istersen muhafazakâr ol, istersen apolitik ol. Üniversitede kendi gibi insanlar mutlaka bulursun. Kimse seni istemediğin bir hayata zorlayamaz. Sen sınırlarını çizersin, arkadaşlarını seçersin, ortamını belirlersin. Üniversite kocaman bir şehir gibidir; her tür insan var ve sen kiminle takılacağını seçersin 🌍
Kendini dışarıda bırakmak yerine “Ben üniversiteye gidersem hem değerlerime sahip çıkarım hem de kendimi geliştiririm” diye düşünmeyi dene. Çünkü bilgi, bilinç ve meslek sahibi olmak seni hayatta çok daha güçlü kılar. Hem inançlı hem eğitimli hem de güçlü bir birey olabilirsin, bunlar birbirine zıt değil 💪📚
İçini sıkan ne varsa yazıya dökmeye devam et. Ama hayat planını öfke ve kırgınlık üzerine kurma. Önüne bak, istiyorsan tekrar hazırlan, kendi değerlerini koruyarak üniversiteye git ve orada “nasıl bir genç olunur” onu göster. Kariyer yolculuğunda en önemli şey kendini tanıman ve kendi ahlakını kendin inşa etmen. Gerisi gerçekten geliyor 🌟🎓
Cevap
2Cevap
Olum beceriksizsin hadi onu geç sanane zinadan sanane
sen sadece kendine odaklan, onlardan etkilenmemeye bak. Zira bu dönemde kafanı nereye dönsen bir iğrençlik var, kaçınılmaz..
bi tık dogru gibi sanki ya okumak degersizlesti
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?