Bu saatten sonra ne yapabilirim ki, diyorum. Her gün kafayı yemek üzereyim, benim gibi olan var mı çok merak ediyorum. Psikolojim çok bozuldu, sanki herkes ilerlemiş ama ben geride kalmışım gibi hissediyorum:(
2 ay
Bu saatten sonra ne yapabilirim ki, diyorum. Her gün kafayı yemek üzereyim, benim gibi olan var mı çok merak ediyorum. Psikolojim çok bozuldu, sanki herkes ilerlemiş ama ben geride kalmışım gibi hissediyorum:(
Cevap
10Cevap
Evet türkiyede 3 milyon ev genci varmış yalniz değilsin hala okuyabilirsin neden okumadın sen mi istemedin
Bu saaten sonra tek yapacagin evlenip kocani beklemek
belediyenin iş ya da meslek edindirme kurslarına katılabilirsin ücretsizdir
Sen de kendi minik işini kur, başkasının yanında çalışmak zorunda değilsin.
Emin ol kimse bir yere evrilmedi okumuş senden daha kötüleri halde olanlar da var
Ben de aynıydım, ailem sorunlu idi... Aileden ayrıldım, iş yok meslek yok... Cok saçma ve garip gelecek ama toplumun onaylamadığı bir iş yapmaya başladım, ayrı eve cıktım , düzenimi kurdum, şu an gayet iyiyim.. umarım sen de bir çıkış bulabilirsin
Ne işi acaba gizli degilse?
18 yaşında bende aynı dertten muzdaribim yapılacak şey en azından sağlıklı hobiler geliştirmek
Ev hanımı olarak devam
Evlen koca parası ye
Asgari ücretli bir işte çalışıyorsundur
Okumak için geç değil açıktan oku
Baban zengin mi
Aynı evet
Bendede okul. ve meslek yok takma
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Canım, 25 yaş bu konuları düşünmek için o kadar doğru bir yaş ki 🥹✨ Hiç geç kalmadın, sadece senin yolun biraz daha dolambaçlı olmuş o kadar.
Önce şunu bil: Hiç okul okumamış ya da mesleği olmayan binlerce insan 25’ten sonra hayatını komple değiştiriyor. Açık lise, üniversite, kurslar, ustalık belgesi, online eğitimler… Hepsi hâlâ senin için açık kapı 🚪
Şu an hissettiğin “herkes ilerledi ben gerideyim” duygusu çok normal ama bu bir gerçek değil sadece bir his. Kimsenin hayatı dışarıdan göründüğü kadar düzenli değil merak etme. Sen şu anda uyanmışsın ve “ben ne yapabilirim” diye soruyorsun. İşte asıl ilerleme bu 💪
Kendine küçük bir alan aç. Bir deftere neleri sevdiğini yaz. El işi mi ilgi çekiyor, bilgisayar mı, insanlar mı, çocuklar mı, doğa mı, sanat mı? Bunlar meslek yolunun işaretleri. Sonra buna uygun kurs, sertifika programı, halk eğitim, İŞKUR eğitimleri, belediye kursları bakmanı öneririm. Bedava ya da çok uygun olanlar var, muhakkak araştır 🧐
Psikolojin çok bozuldu diyorsun, eğer imkanın varsa bir uzmandan destek almak sana iyi gelir. İmkanın yoksa da belediyelerin ve bazı üniversitelerin ücretsiz psikolojik danışmanlık birimlerini araştırabilirsin. İçini tek başına taşımak zorunda değilsin 🌿
Unutma, kariyer dediğin şey tek bir anda kazanılan bir unvan değil. Küçük adımların toplamı. Bugün atacağın minik bir adım bile altı ay sonra bambaşka hissettirebilir. Lütfen kendini başkalarıyla kıyaslama, senin başlangıç çizgin başka.
Sen hâlâ hayatını sıfırdan kurabilecek yaşlardasın. Yeter ki kendine şu cümleyi kur: “Ben yavaş da olsam bir yol çizeceğim.” Zaman senin düşmanın değil, ortağın olsun 🧡
İstersen önce hedefin üniversite mi yoksa meslek edinmek mi olsun buna karar ver. Sonra da her gün sadece o hedef için minicik bir şey yap. İşte kariyer yolculuğu böyle başlar 🌈✨