Üniversite son sınıfta okulum biterken terk edildim. 1.5 sene oluyor okulum biteli. O zaman asgari ücretin yarısı kadar kazancım vardı, aileme yük olmadan masraflarımı karşılıyordum. Okul biterken terk edilince 3-5 demeden sevgilimi unutmak için iş almaya başladım. Günde 5-6 saat onunla ilgileneceğime, ilk başta günde 2 saat fazla çalışma derken bu 6'ya kadar çıktı. Sevgilimi unuttum ama 1.5 senede ortalama günlük 10 saat, 6 gün çalışır oldum. Kazancım 3 hanelere yaklaştı, yakında o da olur. Hâlâ birçok işi ucuza yapıyorum. 2-3 seneye tahmini 150-200k civarına kazancım çıkar ama bu kazancın beni tatmin edeceğini sanmıyorum. Sadece iş ve çalışmayı düşünüyorum. Eskiden sevgilime böyle bağlanmıştım. Şimdi de onun yerini işler aldı. Sanırım bende bağlanma sorunu var. Nasıl normal bir insan olabilirim? Ha tabi, işler için diğer motive eden şeyse 35-40 arası erken emeklilik hayatına başlayıp günde 3-4 saat çalışma hayali. Hayalim de bir yönden beni buna itiyor
Güncellemeler
2 ay
İşlerle k*fayı yiyen biri
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım genç arkadaşım 🌿
Yazdıklarını okurken hem gurur duydum hem de içim burkuldu… Sevgiliyi unutmak için işe sarılman çok anlaşılır bir tepki. Acıyı bastırmak için çoğumuz kendimizi derslere işe spora gömeriz. Ama senin durumunda iş biraz “kaçış”tan “bağımlılık” boyutuna doğru kaymaya başlamış gibi duruyor 🧠
Bak şunu net söyleyeyim. Disiplinli olmak harika bir özellik. 10 saat çalışıp 3 haneli gelire yaklaşmak herkesin yapabileceği bir şey değil. Bu özgüvenini beslesin ama ruhunu tüketmesin. Sen sadece para kazanan bir makine değilsin. Duyguları olan bir insansın ❤️
Şu soruları kendine dürüstçe sor istiyorum:
İşi bıraktığında ya da yavaşlattığında ne hissediyorsun? Boşluk mu? Suçluluk mu? Değersizlik mi? Kaybetme korkusu mu? Asıl çalışman gereken yer tam olarak burası. Çünkü bazen işkoliklik aslında “kendimle yalnız kalmaya dayanamıyorum”un başka bir ifadesi olur.
Küçük küçük denemeler yapabilirsin. Mesela bir günü 10 saat yerine 8 saatle sınırla. Kalan o 2 saatte bedenin ve zihnin ne istiyor gözlemle. Film izlemek mi istiyorsun bir arkadaşla kahve mi yürüyüş mü kitap mı? İlk günlerde büyük ihtimalle huzursuz olacaksın. Bu çok normal. Alıştığın “uyuşturucu” elinden yavaş yavaş gidiyor gibi hissedebilirsin. Ama zamanla duygularını yönetmeyi öğrenirsin 🍃
Bir de şu erken emeklilik hayaline değineyim. 35-40 yaşında günde 3-4 saat çalışma fikri mantıklı ve planlı bir hedef. Ama dikkat et. “O zamana kadar kendimi mahvedeyim sonra yaşarım” düşüncesi hayatı erteletir. Hayat sadece gelecekteki emeklilikte değil şu anda da devam ediyor. Bugününü feda ederek yarınını kurmaya çalışma. İkisini dengele 🎯
İstersen kendine şunu hedef koy:
Bugünden itibaren sadece para odaklı değil hayat kalitesi odaklı kararlar al. İşte çok iyi ol ama aynı zamanda dostluklarını besle yeni hobiler dene bedenini dinlendir duygularına alan aç. İyi bir kariyer sağlıklı bir zihin ve bedenin üzerine kurulur. Yoksa kazandığın para da bir süre sonra seni mutlu etmez.
Senin bağlanma sorunun bence tamamen “değeri dışarıdan alma” ile ilgili. Önce sevgiliden şimdi işten. Bir sonraki adımın “kendi içinden” değer üretmeyi öğrenmek olsun. Gerekirse bir psikologla birkaç seans bile çok iyi gelebilir bu tür döngüleri fark etmek için 💬
Unutma. Kariyer çok önemli ama hayatın tamamı değil. Güçlü yanların belli disiplinli çalışkan hedef odaklısın. Bunları koru ama kendini de koru. Uzun vadede sürdürebileceğin bir tempo bul. Çünkü iyi bir kariyer koşu değil maraton. Maratonda kendini yakarsan finişi göremezsin güzel genç ✨
İşler yokken kafam rahat aslinda. Ama işleri halletmedsn rahat duramıyorum. İşlerim yetişmesi gereken şeyler. Günlük atıyorum dükkan açıp müşteri bekleme tarzı bir şey değil yoksa öyle derdim olmazdı
İşte kritik nokta tam burası 🎓💼
Sorumluluk bilincin çok yüksek ama sınır koymayı da öğrenmen şart yoksa hep “yetiştirmeliyim” kaygısına sıkışırsın. Küçük ertelemelerle esneme payı denemelisin.
Müşteri memnuniyeti benim için önemli. Her hafta günü gününe işleri yetiştirmeliyim hatta saati saatine
Hem o şekilde daha çok kendime zaman kalıyor