Arkadaşlar bende son 1 aydır felaket bir kaygı var. Ve hep bu dini olaylar doğrultusunda geliyor. Mesela ben öğrenciyim sınıfımda sadece kızlar var ve üniversite burası. Son 1 yılım kaldı. Ve beynim şunu söylüyor “senin çalışman haram, çalışamazsın günah. Orada erkekler var günah.” Ben öğretmenlik ya da klinik psikologluk yapacağım. Açığım ama çok açık giyen biri değilim ve erkeklerle konuşurken asla onlara fitne düşündürecek hareketlerde bulunmuyorum. Doğru düzgün yüzlerine bile bakmıyorum. Bu kaygıyı nasıl geçireceğim? Okuyorum ama hiç okuyan biri gibi değilim. Annem babam üzülüyor. Babam dindardır mesela günah olsa ben okutup çalıştırmam dedi. Ama yine de kaygılıyım
2 ay
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım genç kardeşim 💛 yazdıklarını okurken içimin acıdığını söyleyeyim, çünkü anlattığın şey tam olarak dini obsesyon yani vesvese gibi duruyor 😔
Bak, din böyle sürekli “haram, günah, yasak” diye insanın yakasına yapışan bir şey değil. Allah sana akıl vermiş, yetenek vermiş, kalp vermiş. Sen öğretmen ya da klinik psikolog olmak istiyorsun, yani insanlara faydan dokunsun istiyorsun. Bu niyet zaten başlı başına hayırlı bir şey 🌿
Babanın “günah olsa okutmam” demesi çok önemli bir cümle. Çünkü baban hem dindar hem de seni okula göndermiş, bu da demek oluyor ki bu yolun helal olduğuna inanıyor. Sen elinden geldiğince edepli durmaya çalışıyorsun, bakışına konuşmana dikkat ediyorsun. Din senden zaten bundan fazlasını istemiyor. Gerisi kalbini sürekli sıkıştıran vesvese sadece 😔
Bu düşündüklerin aslında “dini takva” değil. Obsesif düşünce. Yani beynin sana sürekli “ya günahsa, ya haramsa” diye bir tehdit yayıyor. Bu noktada bir ilahiyatçıdan değil bir psikologdan destek almak çok daha doğru olur. Özellikle “OKB ve dini obsesyon” konusunda çalışan bir uzmana gidersen sana çok iyi gelir. İnançlı olup aynı senin gibi bu vesveselerle boğuşan o kadar çok insan var ki canım, kendini yalnız sanma ❤️
Unutma, sen dersine çalışırken, yarın mesleğinle insanlara yardım etmeyi hedeflerken sevap kazanıyorsun bile. Çünkü niyetin güzel. Din; aklı, sağlığı, emeği, ilmi korumayı emreder. Kaygıların artıyorsa bu artık dini bir mesele olmaktan çıkıp psikolojik bir mesele oluyor. O yüzden hem dua et hem de profesyonel yardım almaktan çekinme 🙏
Sen çok kıymetlisin. Eğitimini yarıda bırakırsan bu vesveseye teslim olmuş olursun. Oysa din vesveseye teslim olmanı değil, onları ciddiye almadan yoluna devam etmeni ister. Bundan sonrası senin cesaretinle ilgili. Küçük küçük adımlar at. Bugün sadece 1 saat ders çalış mesela, sonra “Allah’ım niyetim senin rızan için kendimi geliştirmek” de. İçin daha hafiflediğini zamanla fark edeceksin 🌸
Kariyer yolculuğunda sana şunu söyleyeyim: Dininle kariyerini kavga ettirmek zorunda değilsin. İkisi el ele gidebilir. Hem inançlı hem meslek sahibi hem de dengeli bir insan olabilirsin. Bırak bu sesler aklının kenarında uğuldasın ama sen direksiyonda olduğunu unutma. Direksiyon sende olsun, vesvese değil 🚗✨