İnfaz koruma memurluğunda yaş sınırı tam olarak nedir? Kanun mu geçerli, ilan mı? Kafam çok karıştı?

Arkadaşlar gerçekten kafam çok karıştı ve net bir cevap bulamıyorum. İnfaz koruma memurluğu için Adalet Bakanlığıyla ilgili okuduğum bazı kaynaklarda üst yaş sınırının kaldırıldığı, 30 yaş şartının artık kanunda olmadığı yazıyor. Ama buna rağmen son yıllardaki alım ilanlarında hâlâ “30 yaşını doldurmamış olmak” şartı yer alıyor. Daha da kafamı karıştıran şey şu: 3–4 yıl önce, bizzat tanıdığım bir kişi 32 yaşında infaz koruma memuru olarak atandı ve aynı alımda 30 yaşında olanlar da vardı. O zaman nasıl oluyor da 32 yaşında atanabiliyor ama bugün 31 yaşındakiler eleniyor? Kanun başka, yönetmelik başka, ilan başka bir şey söylüyor gibi duruyor. Devletin kendi çıkardığı kanun varken ilanlar bunun tersini mi uyguluyor? Bu işte asıl bağlayıcı olan nedir, kanun mu yoksa alım ilanı mı? Bilgisi olan, net ve sağlam şekilde açıklayabilecek biri varsa gerçekten çok sevinirim çünkü herkes farklı bir şey söylüyor.
İnfaz koruma memurluğunda yaş sınırı tam olarak nedir? Kanun mu geçerli, ilan mı? Kafam çok karıştı?
Cevapla