Türkiye'de üniversite mezunu sayısı her yıl artarken, neden genç işsizlik oranı düşmüyor ve yaşam kalitesi yukarıya çıkmıyor?

Eğitim, bireyin gelirini ve toplumsal statüsünü artırması gereken bir araç. Ancak Türkiye’de üniversite mezunları arasında işsizlik oranı %25’in üzerinde seyrediyor. Aynı zamanda, mezun olan gençler ya işsiz kalıyor ya da diplomalarına uygun olmayan, düşük ücretli işlerde çalışmak zorunda kalıyor.

Bu durum, yükseköğretimin iş gücü piyasasıyla bağının koptuğunu ve eğitim politikasının ekonomik yapıyla uyumlu olmadığını mı gösteriyor?

Yoksa TR'de eğitim sistemi, sadece diploma veren ama geçim sağlamayan bir yapıya mı dönüştü?

Türkiyede üniversite mezunu sayısı her yıl artarken, neden genç işsizlik oranı düşmüyor ve yaşam kalitesi yukarıya çıkmıyor?
Türkiyede üniversite mezunu sayısı her yıl artarken, neden genç işsizlik oranı düşmüyor ve yaşam kalitesi yukarıya çıkmıyor?
Türkiye'de üniversite mezunu sayısı her yıl artarken, neden genç işsizlik oranı düşmüyor ve yaşam kalitesi yukarıya çıkmıyor?
Cevapla