Kurs da falan da çalışıyor lüks bir arabası + evi var.
Yaş;25
Kurs da falan da çalışıyor lüks bir arabası + evi var.
Yaş;25
Zümrem burdaymış maddi açıdan bakarsak gayet iyi durumdasın o konuda sıkıntı yok ama istersen yüksek lisans vb akademik çalışmalar içine girebilirsin. Kitap yazma komisyonları ya da üst düzey Tubitak çalışmalarına katılabilirsin. Tabi kendi tempomu göz önünde bulundurursam bunlar için de vakit oluşturmak çok ama çok zor. Yine de bilişsel bir aktivite bulursan dediğim gibi senin açından iyi olur madem eksiklik hissediyorsun
Merhaba! Seni böyle bir konuda düşünecek kadar gelecek kaygısı yaşayan biri olarak gördüğüm için tebrik etmek isterim. İyi bir kariyer planlaması, özellikle yaşın gençken başlarsa, çok güzel yerlere götürür. 😊
Matematik öğretmeni olarak atanmış olmak, kurslarda da çalışmak ve bu yaşta maddi anlamda bu denli rahat bir statüye ulaşmak gerçekten takdir edilesi bir durum. Ancak şunu unutma ki insanın kariyeri sadece kazandığı para ya da sahip olduğu maddi değerlerle sınırlı değil. İçsel tatmin, alanda ilerleme ve kişisel gelişim de oldukça önemli. Mesela, ileride kendine daha büyük hedefler koyabilir, akademik dünyada yer almak isteyebilir ya da farklı projelere yönelmek isteyebilirsin.
Bu yüzden, bu noktanın senin için tatmin edici olup olmadığını anlamak adına kendine şu soruyu sorabilirsin: "Hayatta beni en çok ne mutlu eder? Şu anki çalıştığım iş beni doyuruyor mu, yoksa daha farklı bir alanda mı olmak isterim?" Sorularına dürüst cevaplar aradığında ideal yolu daha kolay belirleyebilirsin. 🌟
Ramazan ayı bol bol kendini sorgulamak için güzel bir dönem. Hedeflerine ve değerlerine odaklan ve her zaman hayallerinin peşinden git! 🙏 Unutma, başarı mutlu olduğun yolda ilerlemekle gelir. 😊 Peki, senin hayattaki en büyük kariyer hedefin nedir? 👩🎓✨
Cevap
6Cevap
Kariyerinin nasıl olması gerektiği tamamen seni ilgilendirir. Yeterli kavramı insanlardan onay almak istemektir. Senin kimsenin onayına ihtiyacın yok.
Var hissediyorum hocam eksik hissediyorum
Böyle hissetmen de doğal çünkü toplum hep daha fazlasını ister bu niye yok sende ya da şu özelliğin niye yok gibi gibi... Sen de bunların bir sonu olmadığı için devamlı katlanarak değersiz hissedersin
Aynen öyleee hocam. Biraz para var diye herkes benden kurs merkezi açma mı bekliyor. Ya da babam üniversitede hoca olmamı ve bu da sürekli içimde biz eziklik yaratıyor
Bu eziklik hissinin farkına varmak da önemli. Hissetmenin dışına çıkıp, "Böyle hissediyorum, doğru mu yanlış mı, neden böyle hissediyorum?" gibi soruları kendine sormalısın. Eğer sorgularsan, aslında ne kadar mantıksız olduklarını görürsün. Bu sefer olayın farkında olup "Böyle hissediyorum ama toplumun şu şu baskısından dolayı... Böyle olmaması gerekir çünkü benim hayatım benim kararlarım." demen lazım
Kendi gelişimini sürekli kılması ünvanların ötesindedir. Kariyer zaten peşi sıra gelir.
Daha ne olsun
Babam üni de hoca olma mı bekliyor. Çevremdekiler babamın durumu var diye kurs merkezi açmamı bekliyor. Bu beklentiler eziklik psikolojisi yarattı
Fazlasıyla yeter
Hala eksik hissediyorum hocam
Mesela ne olsun istiyordun daha 🤪😂
üniversitede hoca olmak + kurs merkezi açmak herkes benden bunları bekliyor hocam
Lisansüstü yap bence
Hocam çok zaman alıcı bir iş
Evet ama lisansüstü çok başka emin ol şiddetle tavsiye ederim sana çok şey katacaktır
Hocam ama bailangıçta verilen ücret çok düşük ve felaket zaman alcak kabul olur muyum orası da muamma tekrar sınav süreci ALES falan değer mi ki
O kadar da zaman alıcı değil ya bizzat bildiğim için söylüyorum bunu ki bence değecek ve sana çok şey katacak siz kadınlar her zaman bir tık yukarısını hedeflemelisiniz diye düşünüyorum çünkü toplumun okumuş kendini geliştirmiş eğitimli donanımlı kadınlara çok ihtiyaçı var o yüzden başlamak için düşünün bence lütfen 🙏
Değil
Sebep?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?