Mutfakta baskı ezme ezilme var mı gerçekten stresi çok bir meslek deniliyor doğru mu?
1
14 Yorumla
Soran
+1 yıl
Yoğunluk anında özellikle alacarte mutfaklarda tempo arttıkça stres seviyesi de bir o kadar yükseliyor ve buna bağlı ufak tefek çalışanlar arasında tartışmalar vs olabiliyor ama bunların hepsi yoğunluk bitene kadar olan şeyler. Baskı meseleside çalışılan yerin kalitesine göre değişir.
Sadece makarnayı beşamel sosla harmanla makarnanın yarısını pişirme kabına al düzgünce ser üzerine kıymayı dök kıymanın üzerine kalan makarnayı koy üzerinede kaşar rendele bu kadar
😬 Pek seven olmuyor zaten halbuki seversen çok eğlenceli bi derstir, peki şu an aklıma bi şey geldi ben çift anadaldan gastronomi okuyabilir miydim acaba hiç araştırmadım
Sorularıma cevap verdiğin için teşekkür ederim son bir şey sorucam 13 saat çalıştım dedin ya bu her yerde böyle mi yoksa çalıştıgın yere göre degişiyo mu
İstanbul da hangi özel üniversiteleri tercih edeceğimi bilmiyorum. Çok yüksek bir sıralama yapar mıyım onu da bilmiyorum. Okan Özyeğin Bilgi dışında önerebileceğin üniversiteler var mı?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Merak ettiğim yok
Aşçılar neden birbirini sevmez hep bi üstünlük havası
Çalışılan ortama ve çalıştığın kişilere bağlı bi durum adaletli işleyişin olduğu mekanlarda bu pek görülmez
Mutfakta baskı ezme ezilme var mı gerçekten stresi çok bir meslek deniliyor doğru mu?
Yoğunluk anında özellikle alacarte mutfaklarda tempo arttıkça stres seviyesi de bir o kadar yükseliyor ve buna bağlı ufak tefek çalışanlar arasında tartışmalar vs olabiliyor ama bunların hepsi yoğunluk bitene kadar olan şeyler. Baskı meseleside çalışılan yerin kalitesine göre değişir.
Anladim bu arada akşama kıymalı fırın makarna yapıcam iyi bir tarifin var mı
Beşamel sosla bütün makarnayı karıştır pişireceğin kaba öyle al makarnanın heryerine geçsin sos
Ben makarnayla kıyma sosunu birleştirip üstüne beşameli döküyordum beşameli de mi karıştırayım yani kıymayla
Hayır makarnayla kıyma sosunuda birleştirme
Sadece makarnayı beşamel sosla harmanla makarnanın yarısını pişirme kabına al düzgünce ser üzerine kıymayı dök kıymanın üzerine kalan makarnayı koy üzerinede kaşar rendele bu kadar
mantık katman katman olması
Aaa tamamdir deniycem bu akşam çok çok teşekkür ederim
Rica ederim umarım güzel olur
Bir de fırın makarna olanlardan kullanmak istemiyorum çok hamur oluyor sevmiyorum normal makarna kullansam da olur heralde demi
Olur problem olmaz
Tamamdir cok tesekkur ederim
Afiyet olsun
🙏🏻🫶🏻
Et ile giden en iyi sos hangisidir
Chimichurri ve harissa sos tercih edilebilir
Teşwkkürler
Merak ettiğim yok ama okuduğum bölümden sonra en sevdiğim ikinci bölümdü 🥲
İlk bölümün ne
Matematik
En sevdiğim ders! 😂😂
😂😅 İroni mi
tabiki dkdkdkddk hep kaldığım dersti lisede
😬 Pek seven olmuyor zaten halbuki seversen çok eğlenceli bi derstir, peki şu an aklıma bi şey geldi ben çift anadaldan gastronomi okuyabilir miydim acaba hiç araştırmadım
Bazı üniversiteler derslerin en az yarısının benzer olmasını istiyo diye biliyorum
Bu da imkansız bi şey tabi
tabiki yoksa ben bölümü bitiremezdim
😂😅 Yoksa bilerek matematik işlenmiyor diye mi gastronomi okudun çünkü benim bildiğim kadarıyla matematik işlenmeyen çok az bölüm var
hiç yok değildi ya maliyet muhasebesi vardı dkdkdmfmdmd AA ile geçtim ama
O zaman dediğin kadar kötü değilsin dfsfs
biraz ilgi istiyo matematik
Evet haklısın
Bende gastronomi okumak istiyorum ama araştırdıgıma göre günde 12 saat falan çalışıyorlarmış bu doğru mu
Bugün 13 buçuk saat çalıştım soruları alayım
Peki bayramlarda tatili oluyor mu
maalesef hayır
Yurt dışı olanaklarını sorsam
istersen gider çalışırsın imkan var
Sorularıma cevap verdiğin için teşekkür ederim son bir şey sorucam 13 saat çalıştım dedin ya bu her yerde böyle mi yoksa çalıştıgın yere göre degişiyo mu
Yani hergün değil ama bazen fazla mesai yapmak gerekebiliyo heryerde böyledir
Fazla mesai yaptığında ek ücret alıyo musun son sorum demiştim ama sorabilecegim kimsem yok aşçılık konusunda :)
Sıkıntı yok sorabilirsin ek mesai ücreti yasal olarak ödenmek zorunda
Yıllık tatil vs oluyo mu
İstanbul da hangi özel üniversiteleri tercih edeceğimi bilmiyorum. Çok yüksek bir sıralama yapar mıyım onu da bilmiyorum. Okan Özyeğin Bilgi dışında önerebileceğin üniversiteler var mı?
Artan yemekler ne oluyor
Artarsa veya yenmesi yasaksa çöp maalesef
Bide mesela mutfak da yemek hazırlanıyor 1 kofte yere düştü
3 sn. kuralina uyup tabağa geri konuyor mu?
3 sn kuralı diye bir şey yok o tamamen uydurma ama yoğun anlarda bu tarz şeyler yapılıyo
Bölümü kazanmak zor mu? Ve stajlar nasıl geçiyor?
Kazanmak zor değil ama tabi iyi bir üniversitede okumak daha avantajlı olur. Stajlarda normal bir çalışandan farklı olmuyosun
Bende bu bölümü istiyorum, peki aşçılık ile arasında ne fark sonuçta iki bölümde aşçılık
Aşçılık daha çok uygulama olarak eğitim veriyo gastronomi işin teorik kısmınıda öğretmeye çalışıyo