Doktora mezunu olarak gündelikçi olarak çalışıyorum. Boşuna mı okudum?

Lisansımı ve yüksek lisansımı kimya mühendisliği alanında ODTÜ’de tamamladım. Ardından kendimi daha da geliştirmek ve uzmanlaşmak için doktora yapmaya karar verdim. Boğaziçi Üniversitesinde yine kimya mühendisliği üzerine doktoramı geçen sene tamamladım. Şu ana kadar uzun süreli olarak özel sektörde çalışmadığım için deneyim edinemedim. Deneyim eksikliği sebebiyle hiçbir firma benimle çalışmak istemedi. Akademiye girmek istedim ama kadro açılmadığı için akademisyen de olamadım. Ardından yurt dışına gitmeye karar verdim ve vizeye başvurdum. İlk önce Almanya’dan, ardından Almanya’dan ve 2 ay önce de Kanada’dan vize reddi aldım. Sonuç olarak yurt dışına gitme imkanım da kalmadı. Paraya ihtiyacım olduğu için alanım dışında çalışmak istedim. Kasiyerlik yapmak için marketlere başvurdum ama bu sefer de yaşım sebebiyle marketler tarafından reddedildim. Son çare olarak ev temizliği işi yapmaya başladım. İnternette ilan verdim günlüğü 500 liraya ev temizliği yapıyorum. Hayatımdan hiç memnun değilim boşa yaşamış gibi hissediyorum. Bu saatten sonra kendimi kurtarmak için ne yapabilirim?

Doktora mezunu olarak gündelikçi olarak çalışıyorum. Boşuna mı okudum?
Cevapla