Okumayı, üniversite hayatını mı tercih ederdiniz yoksa bir an önce işe baslayıp maaşınızı almayı mı?

Arkadaslar ben 2019 da 2 yillik bolume girdim. Ve 1. donemden sonra daha okula gitmedik pandemiden dolayı. Ilk dönem zaten cok bir sey anlamadim universiteden. Cevrem pek olusmadi, tadini çıkaramadım. Etkinliklere katilamadim. Yani universite hayatini yaşayamadim, o okul siralarinda pek oturmadim.

Bu sene de ilk kez onlisans kpss ye girdim. Az bir puan farkıyla atamayı kaçırdım. Yani daha dogrusu atanirdim ama benim puanimdan düşük yerleri ben tercihime yazmadigim icin, o kadar uzağa gitmek istemedigim ve kucuk ilcelerde yapamam diye yazmadim ve gelmedi haliyle. Yoksa bolumun taban puanindan 2-3 puan yuksekti puanim. Az bir farkla kacirdim. Eger daha alim olursa bir dahaki sinava kadar atanma ihtimalim var.

Yaşim 23. Icimde lisans okumak ve üniversite hayatini yasamak gibi bir ukte var. Bunu yapmali miyim? Yavas yavas 2024 onlisans kpss ye hazirlanmaya baslayacagim ama şu konuda kararsızım. Universite sinavina mi hazirlansam yoksa kpss ye mi? Cevremdekiler calisirken de okursun, eline bir an önce maaşını al diyorlar.

Ama sanki calisirken okursam o universite ogrencisi ozgurlugunu yasayamamis gibi olacagim. Anca gider vize finallere girerim calisirken okursam. Universite hayatini insan yaşamali mi sizce gerekli mi?

Yani ben mezuniyet bile yasayamadim, mezuniyet torenim olmadi, kep/cübbe giymedim. Simdi instagramda mezun olan kisileri goruyorum, mezuniyet balolarini goruyorum imreniyorum. Lisans mezunlarina imreniyorum.

Bolumu lisansa tamamla imkanim var ama onlisansi dahs cok atanıyor. Lisansa tamamlama durumunun pek bir avantaji yok. Olursa baska iyi bir lisans bolumu olabilir. Ögretmenlik, hemsirelik ya da baska lisans bolumleri gibi.

Siz olsaniz icinizde kalan ukteleri mi yapmak isterdiniz yoksa bu noktaya gelmisim daha geri dönmeyeyim kafam rahat, hedefim net olsun onumdeki alimlara bakar sinava bakar atanmaya, maasimi almaya mı bakarım derdiniz?

Okumayı, üniversite hayatını mı tercih ederdiniz yoksa bir an önce işe baslayıp maaşınızı almayı mı?
Cevapla