20 yaşindayim, annem bir tekstil şirketinde masabasi iş buldu bana tanidik araciligiyla. Haziran sonuna doğru iş yerine goruşmeye gidicekmisiz Ama ben seneye kadar hazirlanıp universiteye gitmek istiyorum. Calisirken de hazirlanamam. Ailemi nasil ikna edicem
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Ailenin sana böyle dayatma yapması hoş değil. Karşına alıp konuşmadan hiçbir şey yapamazsın. Bir büyük söz vermen gerebilir. Bir yıl daha bana şans verin seneye ne derseniz onu yapacağım tarzında konuşarak.
Aslinda dayatma yapmiyorlar. Biraz once bir arkadaşa daha yazdım. Şoyle, ben liseden mezun oldugum sene sinava girmedim. Sonraki iki yilda da cidden elimde olmayan bir ton sebepten dolayi adam akilli çalisamadim. Hic boşluğum da yoktu. Geçen sene kazandim bir bolum ama maddi durumlarda gidemedim. O yuzden aciktan ikinci uniye yazildim. Askeri personel birkac akrabam ilknur polislik niye dusunmuyosun, fiziki sartlarin vs cok uygun, hem aciktan mezun olduktan sonra dusuk kpss puaniyla polislik sinavlarina girebilirsin dedi. Ailem de bu işe sıcak bakiyorlar. Ama şey diyolar iste. Hani en azindan sinavlarina girene kadar caliş, belki burada daha da yukselirsin. En azindan 1 sene de olsa parani biriktirirsin vs. Aslinda bunu dayatma icin soylemiyorlar. Universite işi bir turlu ol (a) madigi icin bir an once iyi bir yere kapak atabilmemi istiyorlar. Ama ben de universite okumayi çok istiyorum. O yüzden sey yapmayi dusundum. Aileme hem okudugum bolumun derslerine hem de kpssye calisip bir de işe gidersem birlikte göturemem diyip evde yks calismak. Evet kpss diyip yks calismam belki yanliş olucak ama sonucta bir sene sonra o istedigim bolumu kazaninca ailem benden de mutlu olucak bunu da biliyorum. Aslinda zorlamiyorlar beni. Is yeri sahibi çay icmeye cagirdi annemle bizi. Arada tanidik da olunca da annemi mahçup eder miyim dusuncesi de var. Oyle yani
Çok uzun yanitlar veriyorum sıktıysam kusuruma bakmayın. Bunlari sadece bu platformda anlatabiliyorum cunku
Bazen kuşak çatoşması veya düşünceler tutmayabilir. Kendini bence daha çok ifade etmen gerekiyor. Bence oturup adam gibi çalışsan polislikten çok daha güzel yerlere gidebilirsin. ya da üniversite okuma ücretleri sorun ise daha çok kendi ilindeki yerlerden en iyisini hedeflemen gerekiyor. Buna ilk sen inanıp onlara da fikirlerini açıkça sunman gerekiyor. İş konusunda ise işin detayını geleceğini bilmiyorum o da düşünülebilir ama önemli olan senin mutlu olman değil mi ki?
Öyle zaten, benim mutlu olmam onemli olan. Benim zaten hedefim sağlık alanında bir lisans bolumu okumak, belki cok yuksek hedefler degil ama ebelik veya hemsirelik cok istiyorum mesela. Zaten adam gibi calisip İstanbul'da bu iki bolumden birini kazanmak istiyorum. O da işe girince olacak bir sey degil. Ama aileme ben universiteye hazirlaniyorum dersem hem kizicaklar hem çok uzulecekler hem de bana karsi olan umitleri kirilacak. Onlarin da daha fazla uzulmesini istemiyorum. Cunku onlari oyle gordukce benim moralim motivasyonum sıfırlaniyor. Cunku sadece ailem degil , herkes, bu zamana kadar olmadi bundan sonra nasil olsun gozuyle bakıyor bu duruma. O yuzden bir sene boyunca ailemin gozumde , calisiyor ama yine olmayacak umitsizligini veya mutsuzlugunu gormektense, en azindan yapabilecegimi dusundukleri bir seye ugrastigim için umutlandiklarini görmek daha iyi olacak. Hem de motivasyonumu kaybetmeden ilerilemiş olucam (en azindan onlar oyle sanicaklar). Çunku ben bir seylere uzulup kafaya takinca resmen hayattan kopuyorum hicbirsey yapamiyorum. O yuzden polislik icin hazirlanacagimi soyleyip yksye calismak istiyorum. Yoksa istegim polislik degil. Sadece en azindan ailem artik benim için üzülmüyor, beni kafaya takmıyorlar diye dusunup kendimi kotu sekilde etkilememis olucam
Ki ben eger ki seneye universiteyi kazanirsam, ailemin benden daha çok sevineceklerine ve onlardan gizli yks calistigim icin teşekkür edip aferin diyeceklerine bile adimdan daha cok eminim.
Yani uzun lafın kisasi. En önemlisi kendimi , sonra da ailemi ( ki ailem mutlu olursa ben de mutlu olurum) mutlu etmek icin gerekirse seneye kadar gizli bir sekilde sinava hazirlanicam. Ama iste onu yapmak icin de iş fikrinden vaz geçirmem gerekiyor. Onu nasil yapicam hic bilmiyorum. Bakicaz artik
Gizlice sınava hazırlanacam diyorsan işe gitmek zorundasın. Ama bence hata yapıyorsun. Sen şimdi otur karşına deki ben İstanbul’da ebelik ya da hemşirelik kazanabilirsin kendime inanıyorum bir yıl daha şans verin bakın yapacağım de ama bunu onlara inandır sizden bir şey istemiyorum sadece çalışacağım de eğer olmazsa seneye ne isterseniz taparım de. Diğer türlü bahanesiz kimse senin aileni çalışmaktan vazgeçiremez
Söylediklerinizde haklisiniz ama işe diyorum ya ben ne kadar dil dökersem dökeyim inanmazlar bana. Çunku bunu zaten hep dile getiriyolar bu seneki sinav son diye. Ha ben eger bunu soylersem yine bir sekilde hazirlanirim, sonucta beni evden atacak degiller veya zorla işe sokacak degiller. Ama ailemin bana karsi umitsiz , uzgun, hayal kirikligina ugramiş oldugunu bilerek asla başaramam bir seyleri. Cunku bu durum bu zamana kadar çok engel koydu onume. Annemle işte calismak istemedigimi, derslerle yürutemeyecegimi soyleyecegim. Bakalim ne olucaksa olsun. Akisina birakmayi dusunuyorum biraz da
Neyse, sizi de çok meşgul ettim kusura bakmayin. Teşekkür ederim cevaplariniz için🙏
Bence ciddi bir konuşma ile başarabilirsin. Umarım mutlu olacağın şekilde olur. Ben teşekkür ederim 👍
Anneler daha yumuşak olur geç karşısına güzelce bahset bi erkeğin eline bakmak istemiyorum güzel meslem sahibi olmak istiyorum gibisinden
Daha once iki kez girdim sinava ama cidden elimde olmayan sebeplerden dolayi sinava hazirlanamadim boşa girdim yani. Ailem de o yuzden tekrar yapabileceğimi dusunmuyor. Askeri personel olan akrabalarimiz var onlar ilknur polis olsa cok guzel olur, şartları da uygun bir denesin falan dedi. Ama ben su an aciktan uni okuyorum, ve mezun olduktan sonra onlisans kpssye girmem lazim polislik için. O da anca seneye oluyor. Annem de bu işe sicak bakiyor ama o zamana kadar da en azinda işe gidersin aksamlari calisirsin , bir senede bir senedir parani biriktirirsin diyor. Ama dedigim gibi ben universitede lisans okumak istiyorum o yuzden kpssden daha sıkı bir çalisma yapmam lazim onu da calisirken yapamam. Ben de şey dusundum. Aileme , hem şu anki aciktan okudugum bolumun , hem de kpssnin derslerine calismanin çok zor olacagini, eger yapamazsam polisligi de kazanamayacağimi soyleyip ikna etmeye calismayi dusunuyorum. Evet kpss calisicam diyip yks calisicam ama baska turlu ikna olmazlar maalesef.
Cok uzun yazmisim sıktıysam kusuruma bakma. Fikir danisacak kimse yok cunku etrafimda
Tekstilde ders için zaman bulamazsin
Işte ben de onun için istemiyorum. Benim sabah erkenden kalkip akşama kadar ders calismam lazim. Aksamlari 2 saat calisarak universite kazanamam
Bencede 2 saat yetmez sana