Açıktan yönetim bilişim sistemleri İstanbul üniversitesi
Bilgisayar programcılığı ya da tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik Anadolu üniversitesi
Merhaba arkadaşlar 21 yaşındayım hayatım boyu çok büyük zorluklar geçirdim. Hayalim üniversite okumak ve hiç bir temelim, hiç bir derste yani 0*0=0. Küçüklükten beri maddi sıkıntılar geçiriyordum 5 kişilik ailenin 3ncü çocuğu olup babam asgari ücret ile çalışıyordu. Babam alkolik sürekli şiddet gören hıçkıra, hıçkıra ağlayana kadar döverdi beni. Ortaokul hayatım İstanbul'un en pis okuluydu derslerde sürekli uyurdum. Hayattan solmuş sürekli ölmek için dua ederdim, yaşantımdan dolayı. Orta okulu bitirince 14 yaşında iş hayatına atıldım. Daha sonra 18 yaşında açık lise yazıldım. O sıra şansa pandemi patladı corona sayesinde online sınavdan 2 senede mezun oldum. Daha sonra askere gittim geldim durum bu elimde mesleğim yok maddi imkanım temelim de yok ben ne yapabilirim arkadaşlar?
Bu devirde bir şeyler öğrenmek kolay internetten ilk önce video ve testlerle lisenin temellerini halledebilirsin bu esnada başka bir iş bulup hem para biriktirmeni hemde tecrübe edinmenin yararlı olacağını düşünüyorum çalışıyor musun bilmiyorum ama şuanlık bunlar mantıklı daha sonrasında hayalindeki meslek ne bilmiyorum ama duruma göre uzaktan okuyabilirsin part time çalışarak ya da normal okursun.
En son çare açıktan okumak arkamda ailem olsa destekleyen maddi imkanı olan bana sevgisini veren olsaydı hayvanlar gibi ders çalışırdım ama umudum yok bu durumda
Sen çoktan pes etmişsin bence etmemelisin icinde bu istek varsa başarırsın ayrıca onalrca yetim var onlar başarıyor ve çevremde örnekte çok sen neden başaramayasın önemli olan azim, istek ve hepsinden önemlisi adım atmak kimseye ihtiyacın yok madem destekleyen yok her şeyi tırnaklarınla kazıyıp sen başaraksın bu da senin hayattaki sınavın demekki ama azmin varsa başarırsın ben inaniyorum.
Teşekkür ederim yorumun için bu hayat sanki bana oyun oynuyor sürekli çok zorluk çıkarıyor her yerde
Knk bence gurbet hayatı çekerim yukseklik korkum yok (6m- 20 m arası ) diyorsan elektirik isi var parasida çok iyi genelde usta maaşları asgari ücretin 2x katından 2-3 bin fazla oluyor sigorta yemek yatak hepsi şirkete ait şehir şehir geziyorsun araziye yanımıza gelen üniversite okumuş elektirik mühendisleri bizim aldığımız maaşları alamiyolar iş tam olarak evinin kapısındaki elektirik direklerini düşün onları dikiyorsun tellerini çekiyorsun vb iş bulman çok kolay kafan çalıştımi kimse sana karışamaz Facebook ta AG OG İS İLANLARİ diye yazdınmi çıkıyor benden bu kadar sana hayatta başarılar dilerim
Teşekkür ederim yorumun için
AG OG İS BUNUN İÇİN MESLEĞİ BİLMEN GEREKMİYOR MU ya da ÜNİVERSİTE ELEKTRİK BÖLÜMÜNÜ MÜ SEÇSEM
Kanka ben 21 yaşında başladım üniversiteye 20 yaşında açıktan liseyi bitirdim 14-20 yaşlarım arasında çalışıyordum
Hiç temelin yokken 6 sene boyunca kitap yüzü görmeden sınava girdim şu an 1. Sınıftayım 1-2 yerden burs alıyorum online olmasaydı part time bir yerde çalışmaya başlayacaktım
Yani hayallerin imkansız değil karalar bağlama
Sağol valla yorumun için 2 ay sonra gircem sınava hayırlısı diyelim
Peki kanka okuduğun bölüm ne
Hangi alana ilgin varsa, gelecekte hangi mesleği yapmak istiyorsan bunun üzerine düşün, araştır ve karar ver.
Sonrasında sınav için çalışmaya başla. Bunu evde de yapabilirsin istersen.
YouTube üzerinde bir sürü hoca ve kanal var. Kendine uygun olanı seçerek ilerleyebilirsin.
Cevap
9Cevap
Bence bir yerden başla başarılı olacağın alandan
Kamu hizmetlerine bağlı meslek edindirme ve iş programlarına yerleştirme hizmetleri bulunuyor.
İlk olarak buraya giderek hem kayıt yaptır hem mesleğini seçmiş ol hem de harçlık al, ayrıca gelir desteği almak için başka kamu birimlerine de başvuru yap, ayrıca iş kur a uğrayıp işsizlik maaşı başvurusunda bulun, yani biraz araştır ama fazla zaman kaybetme, hemen şipşak işlerini ayarlamaya çalış.
Bütün bunları yaparken kendini ayarlamaya başlamış olacaksın ve yolunu da çizeceksin, okulunu da ayarlamış olacaksın.
Üniversiteyi normal öğrenci olarak okuyacak isen, yine bu yollardan başlayarak araştırmaya devam edebilirsin.
🌹
Teşekkür ederim dediklerine araştırma yapacağım
Kardeşim üniversite okuma hayali kurman çok güzel bende kuruyorum ama çok çalışmak lazım birde iyi bir bölüm hedefle
İnşallah kardeşim...
yarı zamanlı çalışıp yarı zamanlı dersaneye gitcen hiç temelin yoksa matematik falan kendi başına öğrenmen zor olur
Hiçte zor değil internetten istediğin hocayı dinleyebilirsin sana düşen bol soru ve deneme çözmek üniversite kazanmak zor değil cidden çalışırsan başarırsın
Eba takip etmelisin, ya da kitap al onlardan calis calis
2 yillik olsa da git ya da calis sonra iste orada calis
Öncelikle hangi bölümü istiyorsanız bunu belirleyin daha sonra doğru kitaplarla çalışın
Kanki konu anlatımlı teker teker konulardan git bir şekilde yerleşirsin
YouTube video izleyerek düzenli kitap okuyarak ++ işe girip para biriktirip üni okuyabilirsin ben öyle yaptım mesela
Youtube uzerinden videolar izleyip ders calisarak bir seyler yapabilirsin
Tebrik ederim. Insallah guzel yerlere gelirsin. Hakkinda en guzeli, en hayirlisi olsun hep🙏
Bir işe gir çalış
Bnd bundan dert yaniyorm
Ümidin var mı
Peki sen kaç yaşındasın sende benim gibi misin
Peki şu an ne işle uğraşıyorsunuz
Bu sene yks sınavına başvuru yaptın mı
Yaptım
Allah yardimcin olsun
İnşaallah
Hangi bölümü okumak istiyorsun
Enerjik biriyim üretken olmak istiyorum bütün potenseyelimi üretkenliğime harcamak istiyorum mühendislik fakültesi 1inci olarak yazılım olabilir
Kaynak alicak paran olmasa bile internet üzerinden çalışabilirsin ki YouTube bunun için çok elverişli ayrıca MEB'in kendine ait siteleride var ordan da yardım alabilirsin
Bunun için hocalara danışcam bana nasıl yol gösterebilirler mümin sekman TEDxtalk konuşması var açıp açıp sürekli onu izlerim ben başarabilirim bu şartlarda yapamam yerine bu şartlara karşı nasıl yaparım diyorum
Eğer istikrarli olursan yaparsın birgün yapip birgün yapmamakla olmaz bunu bir düzene oturtmakta sana kalmış
Neden geç kaldin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?