Sizce tıp kazanmak ya da Itu kazanmak zeka ile mi ilgili?
Yani insanların sürekli zeka gibi lanse etmesi beni geriyor, ablam bile az önce böyle dedi. Ister istemez ben aptalım diyip çalışma şeklimi bile etkiliyor bilinç altima işlediler
Sizce tıp kazanmak ya da Itu kazanmak zeka ile mi ilgili?
Yani insanların sürekli zeka gibi lanse etmesi beni geriyor, ablam bile az önce böyle dedi. Ister istemez ben aptalım diyip çalışma şeklimi bile etkiliyor bilinç altima işlediler
Hayır kesinlikle çalışmak çok çalışmak herkesin anlama şekli farklıdır kimi erken anlar kimi geç ama neticede anlar. Önemli olan öğtermenle öğrencinin frenkansının tutması iki taraf içinde verimli olur. Her öğretmenin anlatma şekli be her öğrencinin anlama kapasitesi farklıdır.
Haklısın çok teşekkür ederim
Rica ederim 😇
Ortalama zekada olup çok çalışarak bu bölümlere girilebilir. Sayısal zeka, sözel zeka vs önemli ama mesela sayılsal zekan muhteşem, 5 saatlik konuyu yarım saatte öğrenip çözebilirsin. Sözel zekan ve okuma hızın muhteşem, tıkır tıkır türkçe çözersin. Ortalama zeka birisi çok çalışarak çok bu açıkları kapatabilir.
Zeka bir şeyleri hızlandırır, öngörmeni sağlar daha önce tecrübe etmemişken çözüm üretmeni. Ama o tecrübe kazanacak kadar soru çözersen, konu bilirsen halledebilirsin. Kendini küçümseme
Çok güzel anlatmışsıniz teşekkür ederimm
kazanınca iş bitmiyor yalnız okulun bitmesi ayrı bir dert bittikten sonra işe girmek ayrı bir dert, bir tek tıpta işsiz kalma düşük ücretle çalışmak gibi bişi yok ama mühendislik saygı gören değer gören bir meslek değil, tavsiye etmem, özel sektörde it yerine konulursun, bir üstünlüğün yok. Paraya odaklanmak lazım bu devirde
Sen de haklısın ama her şey para degil ya. Tamam para da tabii ki çok önemli. Ama şahsen sevmedigim bir alanda uğraşirsam bana her gün çileye döner sabah o iş için kalkmak
Ben zekaya değil , çalışmaya inanırım "Aziz Sancar "
Bende üç yılın ardından tıp kazandım zeka değil kesinlikle azim+emek. İlk senemde de kazanabilirdim lakin sıkı çalışmıyordum. sıkı çalışmadığım için de geç kazandım
umarm sizin geldiğiniz yerlere gelebilirim 🙏🏻 Alanınızda başarılar dilerim, teşekkür ederim
Cevap
6Cevap
Doğru stratejiyi belirlersen ve tüm stratejileri uygularsan başarısız olma gibi bir durumun yok. Nedir bu stratejiler diye soracak olursan birincisi zaten ders çalışma programın , disiplinin, soru çözümlerin, soru çözümlerinde eksik olduğun konuları ayrıştırman tekrar üzerinden geçmen, uyku düzenine kadar hepsi strateji işi. Ben yüzde yüzünü vererek bunları yapanların hedefi on ikiden vurduklarına defalarca şahit oldum
Çok teşekkür ederim
Rica ederim
zeka tabiki önemli ama hırs daha önemli çok çalışmak önemli çok zeki biri çalışmasa kazanamaz mesela
Bence de hırs çok önemli, haklısınız
ve ben de hiç yok keşke azıcık olsaydı azıcık sen yapabiliyorsan otur çalış köpek gibi rahat edersin sonra ben yapamıyorum
Hırs var bende , tembellik de oluyor çokça. Alışkanlık kazandım ama artık çok şükür. Alışkanlık tamamıyla çalışmak. Kazanınca bırakmak zor oluyor , bağımlılık yapıyor
evet bir kere başarının tadını alınca insan ister isteme hırs yapıyor zaten önemli olan ilk adımı atmak
Zeka bir faktör ama çalışmak daha belirleyici.
Haklısınız
Zekâ tabiki önemli ama hem zeki olup hem de eşşek gibi çalışmak lazim
Zeki değilim ama esek gibi calisiyorum:(
Teşekkür ederim
Zeka değil sadece çok çalışmakla ilgisi var
Teşekkür ederim
Zeka, plan, disiplin, motivasyon boş iştir.
disiplinden sonra nokta var :d
Doğru diyorsunuz
Zeka değilse ne? Şans mı?
Calismak?
Zeka tecrübe ve bilgilerle geliştirilebilir.
Evet zaten çalıştıkça zekilesiyor gibi oluyor kisi , pratik gerek yani
Kesinlikle.
%20 Zeka , %80 Çalışmak.
Yani bilmiyorum 500 küsur binden çeken var 10 bine. Onları görünce şaşırıyorum
Sence ne yapmış olabilirler
Çalışmak ve azim tabii ki
%90 çalışmak inan bana. Kendini tamamiyle adayacaksın çalıştığın konuya, sanki o konunun profesörü olacakmışsın gibi :D , konulara hakim olduğunu hissettiğin an doğru yolda ilerliyorsun demektir, ama az çalışıp hakkını vermezsen işte o zaman konular sana hakim olur.
Teşekkür ederim en azından yapmadığımda da potansiyelimi görmemis oluyorum
Rica ederim, kendini eksik hissettiğin bir konu varsa bil ki sen hala daha o konuya hakim değilsin, ipin ucu hala kaçık demektir. Bazen hakim olabilmek için 3 tekrar bazen 5 tekrar belki daha bile fazla tekrar isteyebilir, bu tamamen içeriğe bağlı, hiçbir dersi bir diğeriyle aynı mantık ve yaklaşımda çalışmamalısın, tam aksi dersine göre sen esnek davranmalısın ve o tarzı bulmalısın. Bazısı tablo yapıp ezberleyerek olur, bazısı tek bir sayfaya özet çıkararak, bazısı ise oklar çizerek, önemli olan onu beynine tek bir şablon halinde oturtman, sen bu özetleri yaparken karışık olarak gördüğün dersi en son çerez gibi yapıp hızlı tekrarlar atacaksın ve defalarca yapacaksın bunu hepsi bu. Birde son olarak, öğrenci vardır dersi sadece 1 kere okur ve sınava öyle girer, birde öğrenci vardır her derse bu kadar emek verir ve o konuya hakim olur. Zaten sonrasında istesende istemesende o sınavı geçersin... Başarılar dilerim.
Çok güzel açıklamışsın, çok çalışmayla ile de yapilabilecek olduğunu gördüm sayende
Zeka ve çalışmak
Peki ortalama olan biri yani aptal olmayıp ama zeki de olmayan biri çalışarak da halledilir mi
Zorlamak lazım
Yani bilmiyorum gerçekten zeka bu sınava girenlerde milyonda 5-10 luk kesimdir deniliyor da
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?