Bütün bunları neden öğrenmek zorundayız?

Yahu ben tıp okumak istiyorum. Tıp okumak için neden fotosentezdeki NADPH ın ne zaman indirgendiğini, indirgenince neye dönüştüğünü, PGAL in ne olduğunu, bilmem ne sayısı artarsa fotosentezin hızlanacağını bilmek zorundayım ki? Ne alaka yani. Sabahtan beri fizik biyoloji ömrümü tüketti ya. Neymiş, ışığın çift yarıkta girişiminde landa artarsa aydınlanma saçağı genişliyormuş. Şuna dalga katarı deniyormuş, buna düğüm noktası deniyormuş. Derişimler cinsinden denge kesri şöyle yazılırmış, integralin alanı şöyle bulunurmuş. Bana ne ulan bunlardan? İstediğim bölümle ne ilgisi var? Üni kazandıktan sonra hiçbir işime yaramayacak, unutacağım hepsini. Neden ilgimizin, yeteneğimizin olmadığı şeyleri öğrenmeye mecburuz ki? Tepem attı gece gece ya. Saat üç olmuş oturdum fotosentez hızını etkileyen faktörleri yazıyorum. Boşuna çırpınıyorum kazanamayacağım zaten. Sinirlerim bozuldu. Öylesine yazdım.
Bütün bunları neden öğrenmek zorundayız?
Cevapla