Sizce Türkiye'de eğitime çok fazla ara verilmiyor mu?

Avrupa ülkelerinde, yaz tatili farklı sürelerdedir yaklaşık olarak yaz tatili süresi Avusturya, Belçika, Finlandiya ve Lüksemburg'da iki ay, Hollanda ve İngiltere'de altı hafta, İtalya'da dokuz haftadır Türkiye'de ise bu süre 3 aydır. Birde şimdi ara tatil diye ilk dönem 1 hafta ikinci dönem ise yine 1 hafta daha tatil veriliyor yani eğitimden bir 15 gün daha çalınıyor. Birde yarı yıl tatili ile toplam 30 gün yani 1 ay daha da böyle gidiyor. Yani bir eğitim öğretim yılında 4 ay bir süre bunun yanında resmi tatilleri saymıyoruz bile. Ders yılında kazanılan bilgilerin, yaz tatili dönüşünde öğrenme kaybına uğraması şüphesiz bütün dünya çocuklarının problemidir. Birçok ülke yaz tatili öğrenme kayıplarını en aza indirme çabası içinde iken, bizde bu konuda yapılan ciddi manada bir çalışmanın olmadığını üzülerek görüyoruz. Yani eğitim sistemimiz hep tatiller üstüne kurulmuş vaziyette bu durumda öğrencilerden fazla bir başarı beklemek çok yanlış olacaktır...
Sizce Türkiyede eğitime çok fazla ara verilmiyor mu?
Sizce Türkiyede eğitime çok fazla ara verilmiyor mu?
Sizce Türkiye'de eğitime çok fazla ara verilmiyor mu?
Cevapla