Mesela bu gün görüştüğüm okul müdürü bana "Bu yaşta bu eğitimleri ve sertifikaları almanız çok güzel, peki türban olmazsa olmazınız mı?" diye sordu. Ben de gülümseyerek "Türban değil, tesettür diyelim. Ve evet, tesettür olmazsa olmazımız." cevabını verdim. Daha söylemek istediğim çok şey vardı ama hanımefendiliğimden taviz vermek istemedim.
Bu devirde eğitimci ve özgür düşünce ortamını savunan bir insanın bu soruyu hâlâ soruyor olması çok garibime gitti açıkçası. Tesettürlü olmasaydım işi kapacaktım anlayacağınız asdfghjk Onların olsun böyle iş.İş dünyası acımasız bir yer maalesef..
"Yıl olmuş 2022 hâlâ bunu soranlar var." dediğiniz bir iş görüşmesi anınız var mı?
Takıla takıla buna mı takılmış.. Adil ve adaletsiz insan vardır. Asla insanları dini görünüşe göre yargılamam.. Sonuçta müslüman olan insan adaletsiz, vicdansız olabilir ve yine müslüman olmayan bir insan adaletli ve vicdanlı olabilir. Dini değerler elbette ki önemli. Bende çok şükür Müslümanım ama insalıktan nasibini alamamış bir kişinin eğitimci olması çok kötü. Eğitimci olan bir kişinin önemsemesi gereken başka değerler vardır, bu yüzden işe alınmamak, ön yargılı olmak.. Ne denebilir.. Tesettürlü bir insana "türban olmazsa olmazın mı?"diye sormak nedir? Göz var izan var yani.. Değerli ki o ayeti başının üstünde taşıyor insanlar.. Dilerim çok güzel kapılar açılır senin için 🌷
Evli misin evde tek mi yaşıyorsun sevgilin var mı süren kesinlikle Türkiye’de iş görüşmesinde bunları soruyorlardır eminim yani buna yemin edebilirim. çaktırmadan var ya cinsel hayatı var mı yok mu bunu bile soruyorlardır eminim yani 😂
Öyle çok iş görüşmesi anım var ama yıl 2022 değildi o zamanlar. Birinde sırf kafa yapmak için girmiştim. Mobilya mağazası eleman arıyordu girdim konuştuk, şoförlük yapıcam, mobilyanın hamallığını yapıcam, montaj ustalığı yapıcam. 3 maaş isterim dedim. Şok oldu herif. 3 iş istiyorsun ya benden o yüzden dedim. Olmaaaaz öyle 1 kişi 1 maaş dedi. 1 kişi 1 iş dedim çıkıp gittim. Hâlâ daha sık sık camda elemaan aranıyor diye kağıt yazar bazen 😁😁 Küpe takıyor oluşum, top sakallı oluşum daha ne hikayeler var...
Bir bayan arkadaşı sekreter olarak işe alacak işverenin, ama benim yanımda olacaksın, benimle her yere geleceksin demesindeki niyetler zincirini anlamış değildeğilim hani😠
Özellikme işe bayan alacak olan bazı kişiler ve işverenler işten, tecrübeden ziyade görsele, cilveye ve acaba bi iş çıkarmı banada ya bakıyor maalesef böyleleride var üzücü olan😉💐🌺
"Neden bizimle çalışmak istiyorsun?" Bana göre en saçma soru. Ya ihtiyacı var, ya başka seçeneği yok ya da sadece çalışmak için tercih etmiş işte. Hadi bizi ve şirketimizi öv, pohpohla sorusu. Lüzumsuz.
Başörtülülere karşı gizli bir faşizim var arkadaşım Doktoresine 10 yılını verdi hala istediği yere gelemedi ve " aç başını, saçını sarıya boya, mini etek giy bak nasıl tüm işler değişiyor "diye sitem etti. Büyük şirketlere bakın hiçbir üst yönetimde başörtülü göremezsin. Ben özel hastanelerde bile görmüyorum sekreterlerin hepsi aynı boy mini etekli tesettürlü olsa düzeni bazacak diye daha farklı bölümlere (temizlikçi, mavi yaka) tesettürlü alınıyor
Eğitimci biri kişilerin ırkına ve inancına yönelik soru sormaz, bunu hayatına almaz bile. Demekki makamlara gelmek diplomaya, eğitimci olmak ruha ve zihniyete bağlı.