Cüneyt Arkın açıklamalarıyla dikkat çekti: ”Gençlerimizi ne yapıp edip belli bir düzeye getirmemiz, refaha kavuşturmamız lazım. Burs alıyor, borçlanıyor, çıkar çıkmaz, iş bulmadan borcunu öde diye bastırıyoruz çocuğa” Dedi. Sizce de haklı değil mi?
Cüneyt Arkın: ''Saraylar yapıyoruz, niye yurt yapmıyoruz?'' dedi ve takdirleri topladı. Siz ne düşüyorsunuz?
Ülkede yaşayan butun vatandaslarin refah duzeyi düşüyor, yabancilarin ayrıcalıklı oldugu bir ulke olduk... üniversite rektörleri, yök, kredi yurtlar kurumu, millî eğitim bakanlığı.. hic biri bu sene eğitime başlamak için ne tedbir aldi ne de hazirlik yapti... bugun bu genclerin yurt arıyor olmasi onların değil bunu yapmayan devlet gorevlilerinin suçu... hesap vermeleri sart... yok başkanından kredi yurtlar kurumu müdürüne kadar... hepsi tek tek hesap vermeli... millî eğitim bakanlığı dahil... milyonlarca insanin gelecegi ile ilgili plan ve hazırlık yapma... sonra eğitim veriyoruz de... hesap sorulmali
Yurt yapıyoruz her şehirde kocaman kocaman yurtlar açılıyor, zamanla daha fazlası da inşaallah açılacak. Şu an sıkıntı öğrenci sayısının olması gerekenden fazla olması. Bu kadar fazla kontenjan olmamalıydı, bölümler ihtiyacı kadar öğrenci alsaydı şu an ne kredi ödeme sorunu olurdu ne yurt sorunu olurdu ne de işsizlik sorunu olurdu.
Kaç milyon öğrenci var çoğu mezun olduğu alanda bile çalışmayacak. Kontenjanlar düşürülmeli az sayıda başarılı öğrenci üniversite okumalı ve devlet o öğrencilere yatırım yapmalı. Üniversite kazanamayanlar da kendilerine uygun işlere yönelmeli. Şu an bir yerde mezun fazlası var, başka yer çalışacak kişi bulamıyor. Mühendislik okuyan gençler haklı olarak gidip elektrikçi olmak istemiyor, verdiği emeğe yazık.
Kontenjan da bir sebep ama asla ana sebeplerden değil.. Gençler kiralık ev bulamayınca mecburen yurdu seçiyorlar, buna sebep bu sıkıntı. Olayın köküne inersek de memlekete o kadar çok suriyeli ve afgan geldi ki, bunların hepsi şu an kiracı. Bir anda kiralık ev kalmadı ve yurtlar tercih sebebiyle yetersiz kaldı. Lakin sonuç yine de yurt yapmaya önem ve öncelik verilmesine çıkıyor...
Kontenjan bu kadar fazla olmasa yurtlar talebi karşılamak için fazlasıyla yeterli olur. Şu an yurtlar yetersiz kalınca öğrenciler mecbur ev tutmak zorunda diye kiraları arttırıyorlar. Bunca zaman öğrenciler yoktu evler boş kaldı, şimdi de acısını çıkarıyorlar.
@RuuDy_RuuD Yurt öğrenciler için ucuza kalabilecekleri bir alternatif. Öğrencinin böyle bir alternatifi olduğunda, ev sahipleri evlerini pahalıya kiralayamaz çünkü fiyatı çok uçurursa öğrenciler gider KYK'da kalır. burada bile KYK çıkmazsa ne yapacağım diye soran bir sürü öğrenci görebilirsiniz. Çoğunluk önce yurda başvuruyor, çıkmazsa ev tutmaya mecbur kalıyor. Ev sahipleri de zaten mecburlar diye istediği kadar uçuruyor fiyatları. Pandemi döneminde öğrenciler gelsin diye ağlanıyorlardı, şimdi de ev tutmaya mecburlar diye o dönem alamadıkları kiraları almaya çalışıyorlar.
İnan cidden boş ev yok. Öğrenciler geldi, memurlar geldi, öğretmenler geldi. Hiç bir yerde ev yok... Ülkeye son 1 yılda 4 milyon suriyeli ve afgan giriş yaptı. Bunların 2 milyonu ev tuttu mecburen ve ev yok. Bizde arıyoruz bulamıyoruz, bulduğumuz da 1500-2000 tl gibi uçuk kaçık rakamlar hep (2+1)
Pandeminin ortalarında ev kiraları inanılmaz düşmüştü çünkü kalacak kişi bulamıyorlardı. Okullar açılacağı için uçtu böyle çünkü öğrenciler ev tutmak zorunda. Ben de diyorum ki öğrenci sayısı daha az olsaydı yurtlar talebi karşılamaya yeterdi ve ev sahipleri fiyat arttıramazdı. Bu kadar fazla öğrenciye yurt yapmak bir dert, burs vermek bir dert, o kadar üniversiteye akademisyen bulmak ayrı dert. Neresinden bakarsanız bakın kontenjanların bu kadar fazla olmaması gerekiyor.
Saygı duyarım fikrinize, ama çok ufak bir yerden bakıp mesele budur demeniz bence yanlıştır. Bu kiralık ev mevzusu şu an ülkede genel bir problem. Öğrenci yurdu meselesi ise Cüneyt abimizin dediği gibi öğrenci sayısının gerekirse 2 katı olmalıdır. Bu ülkede saray yapılıyorsa öğrenci sokakta yatmamalı. Ya da öğrenci sokakta yatıyorsa bu ülkede saray olmamalıdır...
Ben yorumumu ev fiyatları için yapmadım. Yurt sayısı yetersiz diyorlar ben de yurt sayısı iyi, bence öğrenci sayısı gereğinden fazla diyorum. Öğrenci sayısı azalınca zaten otomatik olarak yurt sayısı öğrenciler için yeterli hâle geliyor. Burs konusuna gelirsek, devletin mezun olduğunda kendi alanında iş bulamayacak birini okutmak için kaynak harcaması bana son derece lüzumsuz geliyor. Üniversite öğrencilerine bakıyorum pek çoğu o kadar boş ki, Atatürk'ün ilkelerini say desen 2 tane söyleyemez. Herkesi okutmaya çalıştıkları için hepimiz yarım yamalak okuyoruz. Sonra boş beleş mezunlar yüzünden diğerleri de yok pahasına çalışmak zorunda kalıyor. Az mezun olsun, hepsi kaliteli mezun olsun ve hiçbirinin emeği sömürülmesin benim düşüncem bu.
Bu hükümet yurt yapmadı demek nankörlük olur çünkü gayet güzel yurtlar yapıldı ama o yurtlar arttırılan kontenjanı karşılamaya yetmedi. Siz kontenjana yetecek kadar yurt yapılsın diyorsunuz ben de kontenjan azaltılsın bu kadar çok kontenjan safi zarar zaten diyorum.
Farklı bir konu ama katılıyorum. Eskiden üniversite mezunu dedim mi ayakta karşılıyorlardı... Şimdi nerdeyse lise açar gibi her mahalleye üniversite açarak üniversite eğitim kalitesini düşürdüler ve MYO ların hiç bir kıymeti kalmadı. Eskiden MYO denilince ''ara eleman'' denilirdi, özellikle fabrikalar MYO mezunlarını tercih ederlerdi. Ben ilk MYO okuduğumda sınavla girdim, ikinci sene sınav kalktı ve liseyi bitiren o zamanların lise 4. sınıfa geçer gibi geldi MYO okudu, bu da eğitimi ve insanları kalitesizleştirdi. Şimdi bakıyoruz sokaklar işsiz mühendis ile kaynıyor, bir çoğu da makine açıp kapamayo bile bilmiyor. Sonra da fabrikalarda asgari ücret ile çalışıyorlar. Bol bol üniversite yapmak ve bol bol üniversite mezunu insan yaratmak da bir başarı değil, ama hükümet bundan övündüğü için halk da bunu başarı sanıyor. Halbuki sokaklar okumuş cahiller ile doldu...
Hayır tabii ki KYK yurtlarını kastediyorum. Benim okuduğum şehirde son 10 yılda 3 yeni KYK açıldı ve eski ranzalı yurtlar kapatıldı. Hâlâ yetersiz çünkü şu an 10 yıl öncesinin öğrenci sayısının 2 katından daha fazla öğrenci var. Yurt açılıyor ama beraberinde öğrenci sayısı da artıyor, gene yetmiyor. Şu an kaldığım yurt çok güzel, bizimki açılınca kapatılan yurda bakınca iyi ki o döneme denk gelmemişim diyorum.
Yurtların güzelliği ya da çirkinliğini bilemem. Öğrenciler de zaten pek takılmıyorlar bu konuya. Ahırdan bozma evlerde kalmak zorunda kalan öğrenci yurdun ranzasına pek takılmaz zaten. Devlet bu sorunu çözmeli, ne olursa olsun vatandaşına sahip çıkmalıdır devlet. Sosyal bir devletsek bu olmazsa olmazdır.500 tl lik eve 2500 tl isteyen ev sahibine gel buraya bakalım demek de devletin işidir. Ne kadar vergi veriyor, evin muammen bedelini belediyeye kaç lira gösteriyor filan bunu da takip etmelidir. Devlet halk için vardır... Yurt yetmiyorsa da daha fazlasını yapmak yine devletin görevidir. Eskiler kötüydü şimdikiler güzel demek yetmiyor maalesef...
Üniversite kontenjanlarını dengeli tutmak da devletin görevi ve ben bu görevini yerine getirirse diğer sorunların da çözüleceğini söylemeye çalışıyorum.
Adam ülkemizin içinde bulunduğu harvurup harman savurmanın yanında suni saltanat ı dile getirmiş Ha bu arada ferdi silahlanma kapsamı genişletilmiş çok acildi ya
adam sonuna kadar haklı bi üniversiteye 1000 öğrenci alıyorsan 1000 kişilik yurt yap kimse dışarıda kalmasın bunu yapmak bir devlet için bu kadar mı zor
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
62
Cevap
75
Cevap
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Cüneyt arkını severiz Fatih’in fedaisi / Malkoçoğlu vs vs bir sıkıntı olduğu doğrudur ama abartıldığı kadar olmadığı kesin. Bence üniversite kontenjanları sürekli artmamalı her kapıdan geçeni zorla içeri alacaklar bu gidişle 🤔 ama hakkını da vermeli yurt konusunda eksik bilgilendirme var belli ki 📢 2002'den 2021'e yüksek öğrenim KYK yurtları
Yurt sayısı: 📍2002: 190 📍2021: 769
Yatak kapasitesi: 📍2002: 182.258 📍2021: 719.567
Yurt yatak tipleri: 📍2002: %81'i ranza 📍2021: %89'u baza ve karyola
Fazlasıyla haklı. Sosyal devletiz diyosan toplumun durumunu göreceksin, gereken yere gereken kaynağı aktarmak zorundasın. Ne fazla ne de az. Bazı konulara gözlerini kapayıp ama biz şunda çok iyiyiz diyemezsin. Toplumun her bireyinin derdi, devlet meselesi sayılmalı.
Elbette doğru söylüyor ama şimdi buna da illaki bir cevapları vardır öyle bir düzene girilmiş ki cahillikle savunup aptallıkla alkış tutuyoruz bu bozuk boyu devrilesi düzene wallahi bin parçaya bölmüşler memleketin insanını tıpkı şairin dediği gibi:
Annesinin başi elleri arasında Parmağında aydınlık günlerden kalma yüzük Bir fotoğraf asılıdır duvarda Aynaya geceye maziye dönük Annesinin başı elleri arasında
Çoğu öğrenci hayallerinden vazgeçiyor. O kadar üniversite boşa açıldı ve kontenjanlar boşa yükseltildi. Şimdi önüne gelen üniversite okuyor. Eskiden kolay mıydı kazanmak öyle. 😃 Tabi yurt bulamazlar. O kadar diyoruz açıköğretim veya kendi şehrinizde okuyun diye.
Haklı falan değil bir halt bilmeden konuşuyorlar. Bir sürü yurt yapıldı zaten açıj bakın kapasite zaten çok yüksek. Burs alan borçlanmıyor burs karşılıksız veriliyor. Kredi de ise işe girmeden borcunu öde diye kimse baskı yapmıyor böyle bir uygulama da yok zaten. Hiç bir halt bilmiyorsanız açın okuyun öğrenin
Türkiye'deki yurtların sayısını sen biliyor musun?
İlkokul ortaokul lise yurtları ayrıdır, üniversite yurtları ayrıdır ve bu bina sayıları onbinlerce.
Ha senin derdin bedava olsun diyorsan, yok öyle işte. Bu bedavaligin maliyetini devlet karsilamaya kalksa , eğitim eğitim değil , ticari pahalı bir öğretim olurdu.
Yapilan kyk yurtlari var iyiler guzeller ama hala hapishane benzeri kyk yurtlari var... ogrenciye kredi vermelerine ve işe baslamasini beklemeden hadi ode diyip faizi basip sonra faizsiz veriyoruz demelerine diyecek hicbir sey yok... ozellikle godamanlarin milyarlarca kredi borclari vergileri sifirlanirken... ogrenciyiz biz ya etimiz ne budumuz ne... bari pandemi de bir seyler yapsalardi onu bile yapmadilar
Haklı ilk defa sokakta kalan öğrenci gördüm. Bune arkadaş. Marketler %300zam yapar kiralar uçar hep bahane 2020 ile 2021 arasında 50 kuruş var fark var ama lanet bir sisten bile 8 10bin. Fırsatçılar cehenneme girsin.
Bide bunun uni bittikten sonraki rezilligi var is imkani olmayan bolumlerde okuyoruz sonra issiz gucsuz ortada kalıyoruz bizzat kendimden biliyorum madem oyle kapatin bu bolumleri millet okumasin ve kontenjanlari azaltin heryerde uni var birsuru mezun var alaksiz bolumlerde okuyorlar hicbir sekilde is imkani yok is yok
haklı tabiki devlet üniversite olan her bölgeye ihtiyaç oranında yurt yapmalı. üniversiteler aslında büyükşehirlerde olmamalı en azından İstanbul'da azaltılsın. İstanbul 'a yurt yapmak öyle kolay değil.
adam haklı ya bende öyle diyorum burdan cüneyt arjona sesleniyorum abi valla bende sana katılıyorum adam bizden alıp kendine harcıyor ülkemin yarısı kör sağır sanki hala gerçekleri görmüyor abi elden ne gelir
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Demekle olmuyor. Bunu herkes oturdugu yerden der. Degisen var mi? Yok. Etkili oluyor mu? Yok. Bos takdire gerek yok. Herkesin bildigi şey bu.
Evet haklı bunu bizler de bağırıyoruz ama hükumet kulaklarını kapamış durumda. Ha yok durmuşlar ama 650 tl gözümüze, dizimize durmalıymış göreve geldiklerinde 45 tlymişmiş bursçukları.
Benim bulunduğum yerde 5000 kişilik kyk yurdu bomboş. Neden okumaya gelen yok. Gezme derdinde hepsi. Gidin başvurun diyorlar yok olmaz... Bazı yerlerde eksik yurt kapasitesi ama çoğu yerde öğrenci gitmiyor. Dediğim gibi okumaya gelen yok gezmeye gelen çok. 4 yıl sonra diplomalı hiçbir şey bilmeyen eşşek sürüsü 😁
Tamamen katiliyorum ve toplumsal gerceklerin koradan konusulmasi gerektigine inaniyorum bir ulkenin itibari baskaninin saraylarda yasamasiyla olculmez halkinin refah seviyesiyle olculur.
ülkenin geleceği gençlerin elinde, okuyan öğrenen gençler yetiştirmek ve onlara gerekli imkanları tanımak gereken yerde bizim paramızla saraylar oluyorsa ve ülkenin gençleri köpek bağlasanız durmayacak yerlerde kalmak zorunda kalıyorsa bu işte bir terslik vardır
Doğru demiş ayrıca yaptıkları yurtlar da bir şeye benzemiyor neredeyse nefes alacak alan yok gidip değerinden fazla para istiyorlar ama olsun yeter ki sarayımız yapılsın öyle deme.
Itibari yurtlar mi sağlayacak. Tabiki saraylar uçaklar lüks ihtişam sağlayacak yurtta neymiş diyen bir zihniyetle yönetilince bu olanlar çok normal üstelik 20 yıldır
Ben de borcu bu yıl gelen ve ödeyemeyeceği için artı faizle bir yıl erteleyen bundan dolayı da bir yıl geçmeden ölmek için dua eden biri olarak katılıyorum khajjdj
adam bu söz bir yere sahip çıkmakdan ziyade siyaset dışı bir sanatçının sonunda konusmasi gerektigini hatirladigi icin guzel
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bu adama hastayım. En güzel sözü var. Akil adam ol diye teklif geiyor, bütün ya#vsak sanatcılar gidiyor, Cüneyt Arkın diyor ki. Benim halkım aptal mı ki onlara ben akıl vericem. Yol alın. Yol alın kelimesini ben koydum
İçi saçma sapan olan bir yurt için yıllık yirmi iki bine anlaştık böyle bir mantık olur mu ya. Çoğu arkadaşım ekonomik sebeplerden dolayı okulu dondurmayı düşünüyor. Bu ülkeye refah sağlamak için okuyoruz önümüzü açıcaklarına daha da kapatıyorlar😑
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Aman abi, kaç yaşındasın. Bakmazlar yaşına başına, geçmişine, verdiklerine, sanatçılığına...
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
hukumet yalamasi olmasinlar da desteklemeseler de olur... gemi batmaya yakin konusanlar artacaktir.
Tamamen şov yapıyor bu gençlik banada yurt çıkmadi parkda camide yattım şov yapmadım
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Ne saraymış arkadaş her şeyin ölçüsü saray oldu sanatçılar pandemi yardımı aldı almayıp öğrencilere bağışlayan kaç sanatçı var hadi bunu da açıkla sevgili cüneyt
2019 yılı sonundan sonra hersey mantık dışına çıktı...
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bu kör yeni yapılan kyk yurtlarını görmüyor heralde otelden farksız odalar yapandan Allah razı olsun 3 sene kaldım Allah devletimize zeval vermesin bunun gibi avanelerde boş boş konuşsun hıyar seni