Neden eğitim müfredatlarında hayatta kullanılmayacak birçok gereksiz bilgi var?

Mesela lisede matematikte öğretilen ama hayatta işimize yaramayan, insanların şu anki dertlerine çözüm olmayan konular:
Trigonometri, limit, türev, integral, logaritma, karekök, ebob ekok, polinomlar, binomlar, diziler vs...
Hayatta kim nerede kullanıyor bunları?
Bakkala ya da markete gidince karşıdaki kasiyer şey mi diyor "Paranın üstünü vermem için karekökünü almam lazım" filan mı diyor? Türkiyedeki insanlar nerede ne zaman ne için kullanmış bunları? İnsanların bilmesine gerek olmayan bir sürü yük.
Sadece matematikte değil tabi fizikten biyolojiye coğrafyadan edebiyata türkçeye kadar pek çok gereksiz bilgi var.
Türkçe mesela büyük ünlü uyumu, fiilimsiler vs.
Günlük hayatta bir işe yararlığı yok.
Edebiyattaki mefulun mefailun falan filan. Gereksiz. Bilmesen de olur. Hayatta kullanıldığı bir alan yok.
Kimyadaki periyodik tablo ve pek çok gereksiz bilgi.
Fizikteki işe yaramaz bilgiler.
Geometrideki üçgenin iç açısı 180, doğru açı bilmem ne. Çemberin çapı şu bu.
Hayatla alakasız bir sürü bilgi.
Bunları bilmemek bizi cahil yapar mı? Bana göre yapmaz. Gereksiz bunlar müfredatın %90'ı çöp konular.
Neden eğitim müfredatlarında hayatta kullanılmayacak birçok gereksiz bilgi var?
Cevapla