Bir işte çalışmak psikolojiye iyi gelir mi?
Evet gelir
Hayır gelmez
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Hem evet hem hayır. Düzenli bir meşguliyet çok önemli ve insana çok iyi gelir. Ancak iş ortamında türlü türlü insanlarla muhattap olmak zorunda kalınıyor. Ozellikle patron işçilerine tepeden bakıyorsa yahut iş arkadaşları yeni gelen kişiyi ezmeye çalışıyorsa bu sefer psikolojikmem kötü olma ihtimali de doğuyor. Işten çok insanlarla geçinmesini bilmek büyük önem arz ediyor.
Bu nedenle ben şu anda çalışmanın ruh sağlığıma iyi gelmeyeceği kanaatine vardım. Bu benimle alakalı. Zaten hassas olan psikolojim daha çok etkileniyor. Çalışmayı daha sonraya bırakmayı, önce okumayı tercih edeceğim.
Tabii ki gelir. İş sadece maddi gelir elde etmek için değildir. Ama o iş hırsla yapılmamalı. İş seni değil sen işi bağlamalısin. Bunu 35 yaşından beridir yapıyorum. 7 yıl önce aldığım kararla işlerimi yüzde 20 seviyelerine düşürdüm. Haziran'da 40-50 gün Dünya'yi gezmek için işlemede üretim faaliyetlerini durduruyorum. Canım isteyince çıkıp gidiyorum ama Türkiye'de olunca da sabah kalkıp gidebileceğim bir işimin olması harika bir duygu.
Çalışmak herşey demek değil. Çalışacağın kurum sektör çok önemli. Öyle bi sektörde çalışırsın ki lanet edersin hergün ve ruh sağlığı denen bişeyin kalmaz. Şansın olacak ne iş yaparsan yap şansın seninle olacak kafan da rahat olacak. ya da sorumluluk almadan önüne ne çıkarsa onu yaşayarak koyun gibi çalışacaksın belki o zaman ruh sağlığına iyi gelir güdülmek.
Memur’san rahattır. Tekniker vb amele işi yapıyorsan can sıkar müdürden azar işitmek. Çalışmak geçmişte yaşanılan olumsuz olayları unutturuyor. Bazı yıllar işsiz kaldığım oldu çok sıkıntı çektim bu konuda. İşe girdiğimde sadece işime odaklandığım için dert sıkıntı kalmıyor.
Cevap
49Cevap
Genel anlamda gelir fakat ;
Nasıl bir işte çalıştığına da çok bağlı bir durum bu...
Çalışmayı seviyorsan eğer hani onu yapamam edemem yoruldum diyeceğin bir iş değilse , genel anlamda çok iyi gelir..
Yani hem hakkınla, emeğinle para kazanıyorsun, hemde bir uğraş oluyor, zaman geçiyor böylelikle..
Bu soruya evet ya da hayır demek istemiyorum. Çünkü bu durumun işin ne olduğuna göre değişeceği düşüncesindeyim. Mesela bir inşaatda 12 saat boyu aralıksız çalışmanın ruh sağlığına iyi geleceğini sanmıyorum. Ancak ve ancak sosyalleşmeni sağlayan veyahut sana gerçekten bir şeyler katan işler ruh sağlığına iyi gelebilir. Ve maalesef ki şu anda güzel Türkiye'm için bu tür işleri kapsayan bir örnek aklıma gelmedi... Ama inanıyorum ki elbet vardır.
Ben bunu deneyimlemiştim. Tabii amacım psikolojimi düzelteyim havası değildi. İnsan farklı ortamlar ve farklı insanlar tanıyıp gördükçe her açıdan artılarını görüyor.
Genelleme yaparak söylüyorum; bence gelmez. Ben hastanede çalışıyorum ve kalabalık bir ortamdayız doğal olarak hem hastalar olsun hemde çalışanlar olsun. Ve ciddi anlamda mobbinge maruz kalıyorsunuz. Bizim ülkemizde ciddi anlamda bir mobbing söz konusu o yüzden hayır diyorum. Yoksa çalışmak çok güzel bir şey.
Çalıştığın ortam iyiyse insana ilaç gibi gelir çalışmak.
Bilmiyorum ki güzelim, ben ise gitmem, babamın şirketine öğlen uğrarım 3 4 saat takılırım Eve gelirim, babam çok disiplinlidir,6 kardeşiz, içlerinden bi ben şerefsiz çıktım.
Evet ama stresi de yönetmek lazım. Bu ülkede çalışanın değeri patronlar gözünde değerli olmadığı için stres kaçınılmaz, bununla ve çalışma şartları ile ne kadar baş edebildiginizle alakalı...
Karşılığı olsun ya da olmasın insan tabiatı boşluk kabul etmez
Hep evde oturmaktan iyidir, en azından sevdiğin bir şeyi yaparken para kazanıyorsun.
Sevmediği işi yapanlar muamma.
nerde çalıştığına , ne iş yaptığına , kazancına bağlı bu. illa ki mutlu edecek veya mutsuz edecek diyemezsin.
Eğer çalıştığın/çalşacağın işi seviyorsan elbette iyi gelir, kafanı dağıtırsın hem de para kazanırsın.
Sana bağlı elindeki küçük şeylerle mutlu olabiliyorsan her türlü iyi gelir. Küçük şeylerle mutlu olamayan büyük şeylerden de çabuk sıkılır.
İşsiz biri olarak gelir diye düşünüyorum. Kendini dinlemezsin ama iş yeri de sağlıklı bir ortamda olmalı.
iyi gelir diyenler neye istinaden söylemiş ben anlamadım çünkü ben de böyle düşünürdüm ve ne zaman işe başladım bir değişim göremedim.
Nasıl bir iş olduğu önemli stresli ve insanlarla iç içeysen daha çok bozulabilir ama işte çalışmak genelde iyidir kafanı dağıtırsın boş kalmaktansa...
yaptığın işte mutluysan iyi bir yöneticin varsa her şey iyidir yolundadır
lakin
mecburiyet karşısında çalışıyorsan her gün eziyet gibi gelir
Olabilir ben üniversite icin hazırlanıyorum ancak markette çalışanlar benden mutlu.
Çok para kazanırsan iyi gelir, yoksa daha çok çıldırırsın..
Bilmem ama işsizlik çok kötü benim gençliğim tamamen işsiz geçti ve senelerdir bunalımdan çıkamıyorum
Valla gelmeyebiliyor calistigin ortamdaki kisiler cok etkiliyor maalesef (:
Yeni bir iş demek
Sosyalleşme yeni insanlarla tanışmak etkinlik ve yetkinlik ve ayni zamanda para demek nasil iyi gelmesin.
Bence daha çok bozar eğer kazancı iyiyse belki işe yarar
İşsizlikten amaçsızlıktan daha az bozar psikolojimi diye düşünüyorum 😂
hayıy mobing yapayyay bebebebebebebebebebababababababb
Nasıl bir iş olduğuna bağlı. Baskı varsa zor iyi gelmez. Özellikle pazarlama departmanı asla onermem
Cebine maddi olarak iyi gelen herşey ruhunada iyi geliyor
Boş durmak psikoloji bozuyor ama işte işin durumuna göre değişiyor. Bazen cehennem olabiliyor.
Evde durup kafayi yiyecegine iste en azindan kafam dagiliyor
Dinlenmek için çalışmayı duyan oldu mu hiç merak ediyorum.
İşe bağlıbolarak değismekle birlikte febelde bu sorunun cevabı evettir.
Çalışmak, bir şeyler üretmek insana kendini değerli hissettirir.
Cevap yok sevdiği isse evet zoraki isse hayır. nasil cevap vereyim
Kesinlikle evet. O yüzden evde kalan insanlar dedikoduya meyilliiken çalışanlar kendi hayatını yaşamayı sever.
Kafan dağılır ıyı gelir, kafa dengi arkadaş bulursan ilac gibi gelir.
gelir ama köle gibi çalışıp aşalanmaya maruz kalacağın bir iş olmamalı
Kolay olup yoğun tempo ile çalışılan bir işse gelir.
Örneğin bir iş yerinde getir götür gibi vb. sürekli sipariş alıp verme, veya sadece hesap kitap işleri yapmak tamamen psikolojiyi düzeltir.
Olmadı bir mağazada dizayner olmakta
Gelir tabi ben çalışamadan duramam ama çalıştığın işe de bağlı. Ben işimden memnun olduğum için kafam rahat.
Bi sure sonra o da iyi gelmiyo neden diye sorsrsan calistigin iste yonetici kisilerden mutalaka birkac tane ruh hastasi ota boka laf atan cikiyo yani
Bizim iş yerinde çalışanların daha çok ruh sağlığı bozuluyor. Ben çalışmaktan bıktım valla.
Psikolojime iyi gelir diye işe girdim burda daha çok psikolojim bozuldu :(
Türkiyede isen gelmez. Türkiyede çalışmıyorsun kölelik yapıyorsun her türlü.
İşine göre değişir biraz.
Ama çalışmak iyidir.
Sevdiğin işi yaparsan, ruh sağlığına iyi gelebilir...
Bence; Eğer sevdiğimiz, istediğimiz bir işse, ortamda uygunsa tabii ki de ruh sağlığına iyi gelir. Tabii maliyeti de unutmamak gerek. 🙂
Ruh sağlığımi bozan insanlar yoksa iyidir yoksada parasi iyiyse tak kulaklik ve at gözlüğü tamam
Kesinlikle haklısın
%100 evet. İnsanın başına ne gelirse boş durmaktan gelir
selam
Şöyle düşün evde oturmak mı ruh sağlığına daha iyi gelir yoksa çalışmak mı (tabii ki sevdiğin biri işte)
Sevdiğin bir iş ise bir de çalıştığın yerdeki insanlarla iyi anlaşırsan maddi manevi iyi gelicektir sana
İşe göre değişir sevdiğin meslekse evet bildim bileli sevdiğim mesleğin içersindeyim mutluyum ruh halimde süper
Gelmez çünkü kendi işin olmadıkça stres içinde yaşarsın hep. Türkiye'de de sömürü kültürü oluşmuş kimsenin kendi işi olmuyor anca hiyerarşili çalışma sistemi var. Belli başlı kişiler ve mülteciler iş açabiliyor buralarda.
Evet farklı birseyle mesgul olursun bos seylere vaktin kalmaz
Mobbing olmadığı sürece günlerce yatmaktan daha iyi gelir insan ruhuna
Bence gelir en azındana bana iyi geliyor birşeylerle uğraşmak
Valla ruh halim işsizken daha iyiydi iş yerinde ne kadar egoist mal var onlarla calsıyorum
Yengen olmasa iyi gelecek de... İki dakika rahat bırakmıyo Nalet garı
Tabi de gelir kafan işinde olduğu için seni üzen şeylere zmn kalmayacaktır
Sevdiğin herhangi bir işi yapıyorsan psikolojiye iyi gelir.
Evet boş durmaktan çok daha iyidir.
Nasıl bir iş olduğuna bağlı
Olmak istediğin yerdeysen keyifle yaparsın işini
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?