Sadece başlığı okuyup cevap vermezseniz sevinirim 🙏
Daha YKS'ye girmeden mezuna kalmayı düşünmek, yıkıklık mıdır?
Sadece başlığı okuyup cevap vermezseniz sevinirim 🙏
Ben mezun yılımdayım. 2 ay kaldı ama çok uzun bir seneydi. ders çalışacak vaktin çok var ancak masaya oturmak bazen çok ama çok zor gelecek. Benim 1 sene daha mezuna kalma gibi durumum yok, olsaydı kalabilirdim henüz sınava girmedik ne olacağını bilmiyorum ama aşırı olağanüstü bir şey olmazsa kalmayacağım. sonuçta bu eğer geri dönüp tekrar hazırlanmazsan YKS'ye hayatını belirleyecek bir seçim. seneye bir şeylerin değişeceğine inanıyorsan ve kendine güveniyorsan kalmalısın mezuna.
Üniversiteye gitmek marifet değil gidilir herhangi bir bölüm yazarsın kaydını yapıp gidersin ama sadece üniversiteye gitmiş olursun. Maddi manevi emeklerin olarak sonucunda iş bulabilecek misin? Bulsan bile memnun olabilecekmisin kişilik yapınca uygun bir alan olabilecek mi bunları düşün. Mezuna kalmak hiç önemli değil kalabilirsin hatta 3 yıl daha fazla mezuna kalan arkadaşlarımı bilirim en mantıklısı çünki mezuna kalsan kimilerine göre kayıp ama bence değil olan bir iki yılına olacak ama mezuna kalmayıp sadece üniversiteye gitmiş olmak için bir bölüm yazarsan eğer bu senin tüm hayatına yansıyacak belki iş bulamayacaksın belki ilgilerine kişiliğine uygun bi alan olmadığı için mutsuz olacaksın bunları düşünerek hareket etmeniz daha yararlı olacak. Çevredekilerden ziyade siz ne istiyorsunuz o önemli öyle giderim sonra tekrar hazırlanırım durumu bana göre sağlıklı bi fikir değil. Hayaliniz de ki üniversite hayaliniz deki bölüm hangi bölüme hangi üniversiteye gitmeniz sizi daha mutlu edecektir bu bilinçle düşünüp karar verdiğinizde zaten mezuna kalıp kalmayacağınıza kendiniz karar vermiş olacaksınız. Unutmayın herkes üniversiteye gidebilir ama herkes istediği üniversiteye istediği bölüme ve bitirdikten hemen sonra işe yerleşebileceği bölüme gitmez bunu da ancak bilinçli ve sağlıklı bir tercihle yapabilirsiniz iyi günler başarılar.
Çok güzel yazmışsınız ama üniversiteye gitmiş olmak için değildi yerleşmek istemem
Mezuna kalamıyorum kalamam daha doğrusu ortamdan dolayı hiçbir artısı olmayacak çökerim iyice yerleşip burdan uzaklaşırsam mantığı ile düşündüm tekrar hazırlanırım diye ama imkanlar çok zorluyor kafam aşırı karışık
Anladım yani tabi siz daha iyi bilirsiniz eğitim hayatınız da başarılar.
Ben de YKS 'ye girmeden mezuna kalmayı düşünüyorum sebebi ise bu sene sınavı pek tiye almadım çalışmadım konu anlatım kitaplarımı soru bankalarımı aldım ama hiç birine elimi bile sürmedim daha, yani mezuna kalıp çalışmayı düşünüyorum umarım ikimizin de hakkında hayırlısı olur🙂 Bu arada ben de Tokat 'ın turhal ilçesinde yaşıyorum:)
Inşallah senin de gönlünce olur 🙂
Ben de Niksar 'da : )
Teşekkür ederim inşallah:)
Tercih yapıp gelir kayıta gitmezsen yine kırılıyor
Tercih yapmadan gitmeye çalışsam bundan ailemin haberi olur mu acaba bir yerden öğrenebilir mi ki , çok kötü hissettiriyor 😔
Tokattan izmire
Onun gibi bir şey saçma gelebilir kulağa ama çözüm bulmaya çalışıyorum kendimce 😐😔
Ne yapsam şaştım kaldım iyice kafam o kadar dolu ki
Cevap
7Cevap
Bence mezuna kal..
Benimde o zaman ki durumdan dolayı gitmem gerektı gittim
Keşke gitmeseydim keske bır yıl daha kalsaydım dıyorum.. Genel düşünmek lazm o anki duruma göre düşünme..
Yazık olacak 1 seneme daha korkuyorum ortamım o kadar kötü ki benden dolayı olsa düşünmez direk kalırdım çevrem çok berbat
Eğer mezuna kaldığında çalışacağına inanıyosan ve hayalinde bi bölüm, okul varsa mezuna kal derim. 1 seneden hiç bişey olmaz. Kendine güven
12 isen mezuna kalmak aslında insanı olgunlaştıriyor ama zor bir süreç aynı zamanda. Temeline ve hedefine bağlı bu
Neden ailenizden uzak bir yere gitmek istiyorsunuz ki çoğu kız böyle benim bı arkadaşımda sırf ailesinden uzak kalmak için 2 yıllık bir bölüme yerleşti 2 yıllı çöp oldu şu an A_101 kasiyeri
Emin ol böyle olmak zorunda
Desteğini benden esirgeyen insanlarla aynı yerde daha kaç senemi çöp edebilirim ki onları unutacak falan değilim sadece artık
zamandan kayıp vermek istemiyorum
Peki başka şehirde okumadan nasıl ayaklarının üzerinde duracaksın çalışarak mı
Evet işte sorun orda başlıyor sadece 1 seneye ihtiyacım var toparlamam için bu sene mezuna kalmak istemiyorum bölüm yazarsam hem o hem tekrar sınava hazırlan hem çalış obpm de kırılsın yanıma kar kalacağının garantisi imkansız neredeyse bu yükten korkuyorum 😔
Sorun benim çalışmamsa olsaydı düşünmeden bir sene mezuna burda kalırdım ama olmuyor işte sıkıştım sanırım
Puanın güzelse tercih ver değilse verme bir yıl sabret iyice çalış git üni bak öğrenci olarak gidersen başka şehre daha rahat olursun. şu an Türkiye kirizde iş bulmak çok zor kiralar çok pahalı geçinmek çok zor gözünü seveyim bunları iyice düşün sonra git
Hedefin ne tam olarak bilmiyorum ama biraz temelin varsa 2 ayda çok güzel şeyler başarabilirsin tecrübeyle sabit
Ben mezuna kaldım zaman çok hızlı geçiyor hem olgunlaşıyorsun iyi oluyor
Bence yerleşmeye çalış.
Neden baska yere gitmek istiyorsun?
Çalışabilseydim izmirde bir üniversite hedeflemiştim ortamdan dolayı kötü bir yıl geçirdim olmadı pek aynı şehirde kalmak istemiyorum
yerleş bir yere
@sesiz_biri
@sesizbiri
@sesizbiri mesaj atabilir misin
Yıkıklıktır
Hayaldir. Tam yıkıklık değildir ama
Yerleşmek
Yerleşmek
Yerleşmek
Bence mezuna kalma
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?