Çok haklısın ders çalışmak sıkıcı olabilir. Ama ne zaman biliyor musun? İlgin olmayan ve zorlandığın bir dersi çalışmak sıkıcı olabilir. Ya dersi dinlememişsindir ya da takıldığın bir yer vardır. Bildiğin ve problemleri hemen çözebilsen keyif alır ve seversin. Seni zorlayan dersin internetten videolarını izleyebilir, sorunun kök nedenini bulmaya çalışmalısın. Ya da öğretmeninden yardım istemelisin.
Yok ben yine de daha sıkıcı bir iş duymak istiyorum. Ancak, öyle rahatlarım dersen de ev temizlemek ya da ütü yapmak diyebilirim. Ya da fasülye ayıklamak, mantı ya da su böreği yapmak diyebilirim sana. şayet bu işleri yaparken keyif almıyorsan sana sıkıcı gelebilir. Zira, biz insanoğlu sevmediğimiz işleri yapmayı sıkıcı buluruz. Kimi kadına göre makyaj yapmak hatta uzun saça şekil vermek de sıkıcı olabilir.
Ya da hayal edelim gel biraz. Evi temizledin, bütün gün çok yoruldun. Çamaşır makinesine beyaz çamaşırları attın. Onlar yıkanırken sen de rahatlamak için duşa girdin. Duş sonrasında içmek içinde ocağı süt koyup altını kısığa aldın. Banyodan çıktığında o da ne? Yerler köpük köpük ve ıslak. Çamaşır makinenin hortumu patlamış ve suyu olduğu gibi dışarı vermiş. Tüm ev kirli köpüklü çamaşır suyu ile dolu. Temizlik bitti, emeğim hiç oldu derken süt ocaktan taşmış. Tüm ocak ve mutfak dolapların süt yanığı.
Şimdi o evi yeniden temizleyip, ocağı ovmak, çamaşırı elde yıkamak; emin ol bana ders çalışmaktan çok daha sıkıcıdır.
20 yıl aktif öğrencilik hayatım oldu. Üniversiteyi bitirdiğimden beri de açıköğretime ve online kurslara devam ediyorum. Lisansüstü için YDS, ALES vs. hala çalışmaya ve sürekli yeni bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Şartlar elverdiği sürece insan kendini geliştirmeye ve sürekli yeni bir şeyler öğrenmeye çalışmalıdır diye düşünüyorum. Bunca yıllık tecrübeme ve bu kadar istekli olmama rağmen sorunuza vereceğim cevap şudur: Ders çalışmak çok ama çok sıkıcıdır. Belki de hayatımda şu ana kadar yaşadığım en sıkıcı şey. Şu anda daha sıkıcı bir şey aklıma gelmedi ama vardır mutlaka. Güzel olan, sonunda güzellik olan, sonunda ödül olan şeyler hep sıkıcıdır. Sağlam bir iradeye sahip olabilmek çok ama çok kıymetli bir şey. Geçmişe dönüp baktığımda keşke daha sağlam bir iradeye sahip olabilseydim derim hep.
Merhaba, Bence ders çalışmayı da severek yapmak bizim elimizde. Hayatı kendimiz baktığımız açılarla güzelleştiriyoruz. Örneğin şu an arapça benim için aşk 🍃❤
Olumlu düşüncelerle bakmak gerekiyor. Ama sıkıcı olan bir şey söylemek gerekirse sıkıcı muhabbetlerde daraldığımda o ortam beni aşırı boğuyor. Her hangi bir konu da umutsuz beklemek ve belirsizlik beni aşırı yoruyor. Bu şekilde 💐
Hayatın boyunca işsizlikten ezilmekten canının sıkılmasını ve köşelerde ağlamak istemiyorsan derslerine çalış, eziyetden sonra ferahlık var unutma, sağlam bir bölüm de oku ya da okuma bir zanaat işinde kendini geliştir çalışmaya başla, günümüz şartlarını görüyorsun millet kırılıyor.
Alternatifleri dene, atanana kadar beklemekten ise başka alanlarda eğitim almalısın ben öyle yapıyorum benim bir ton mesleğim var mesela, istediğin şey olana kadar olanla idare edersin en azından.
Ders çalışmadığın için iyi bir üniversite kazanamayıp istemediğin bir işte AÇ KALMAMAK için SEVE SEVE çalışmak zorunda kalmak ve çalışırken patronun ya da senin üzerinde ki çalışanların hakarete varan baskıları altında kalmak ve toplumda hiç bir yerinin olmaması, insanların seni ciddiye almaması daha sıkıcıdır büyük ihitmalle.
Şu an ders çalışmazsan hayatının geri kalanında olacaklar bunlar.
Evet sıkıcı bişey var ikizimin kız arkadaşlarıyla yaptığı lanet partiler şimdi demeyin kız bulursun kendine ne güzel kızla konuşmam ileri gitse anında 2 çift gözün beni tehdit edercesine bakmasiyla karsilasiyom sonra birakiyom kızı kismetide kapatiyo nasıl ikizlan bu
Her gün aynı kişiyle tartışmaya girmek.. Kendine uygun birini bulup evlenememek sürekli ağlamak anneyle aranın bozulması. İntihar düşünceleri, korkular okulu bitirememek eski sevgili tarafından hakarete uğramak, dayak yemek, zorla bir evde tutulmak, tecavüze uğramak, ailenin yanından giderken okula diye çıkıp yolda türlü psikopatlıklarla karşılaşmak, anne babadan uzak kalmak, ayaklarının üstünde duramamk, iyi niyetin yüzünden kandırılmak ve kullanılmak, en yakınlarından bile laf duymak, giyimin konusunda bile hakarete uğramak, aç kalmak, yemek yerken insanların seni izlemesi, kızlar arasında sürekli laf söylenmesi gıdığın şöyle şuran böyle vb vb. Çok yani ama her şeyden önemlisi kalbinin kırılması, hem de defalarca.
Evet elbette ders çalışmak pek çok insana sıkıcı gelir, sebebi tembellik de değildir ama çok ders çalışanlar buna alıştıkları için o kadar sıkılmazlar, bu sıkıntı artık onlar için normalleşir bir bakıma, en çok sıkıldığınız dersleri daha kısa aralıklarla çalışın, mesela 30 dk çalışıp 10 dakka kadar mola vermeyi deneyebilirsiniz.
Bence ders çalışırken yine bi sevdiğin konu olur filan. Okuldayken ölü gibi en sevmediğim gram anlamadığım konuyu diinlemeye çalışırken çok sıkıcı bence. O anı yaşayan insanlar bunalımdan kilo verir yani 😂 derste uyuyakalırsan yandın uyanık kalana helal olsun sıkıcı derste
Ölüler zannediyor ki diriler her gün helva yiyor. Daha sıkıcı o kadar çok şey var ki, mesela, kalabalık trafikte 20 dakikalık yolu 3 saatte gitmek, yetişmen gereken acil bir yer varken polis kontrolüne denk gelmek. Acemi bir oyuncuya tavlada yenilmek. Daha sayayım mı? 😂
Hemen hatırlatayım: DNA çift moleküllü, canlılık faaliyetini yürütüyor, A, T, G ve C nükleotidleri bulunuyor. "Ama" cümlenin olumlu-olumsuz gidişatını değiştirirken "âmâ" kör demek. Matematikte X ve π vatandaş var. Yavaştan geldi mi o his? 😂
Flörtünden mesaj beklemek. Gerçekten milyon kat daha sıkıcı. Ben de üniversite sınavına çalışıyorum. Karşı taraf bana mesaj atana kadar 5 soru falan çözüyorum.
Değerini bil.. Bak çocuk doğurmak var sevmediğin bir adama katlanmak var evde oturup 7 24 çocuk kavgası çekmek var daha varda bende kalsın git derin bir oh çek dersine çalış
Merhaba @Muallime__,
Çok haklısın ders çalışmak sıkıcı olabilir. Ama ne zaman biliyor musun? İlgin olmayan ve zorlandığın bir dersi çalışmak sıkıcı olabilir. Ya dersi dinlememişsindir ya da takıldığın bir yer vardır. Bildiğin ve problemleri hemen çözebilsen keyif alır ve seversin. Seni zorlayan dersin internetten videolarını izleyebilir, sorunun kök nedenini bulmaya çalışmalısın. Ya da öğretmeninden yardım istemelisin.
Yok ben yine de daha sıkıcı bir iş duymak istiyorum. Ancak, öyle rahatlarım dersen de ev temizlemek ya da ütü yapmak diyebilirim. Ya da fasülye ayıklamak, mantı ya da su böreği yapmak diyebilirim sana. şayet bu işleri yaparken keyif almıyorsan sana sıkıcı gelebilir. Zira, biz insanoğlu sevmediğimiz işleri yapmayı sıkıcı buluruz. Kimi kadına göre makyaj yapmak hatta uzun saça şekil vermek de sıkıcı olabilir.
Ya da hayal edelim gel biraz. Evi temizledin, bütün gün çok yoruldun. Çamaşır makinesine beyaz çamaşırları attın. Onlar yıkanırken sen de rahatlamak için duşa girdin. Duş sonrasında içmek içinde ocağı süt koyup altını kısığa aldın. Banyodan çıktığında o da ne? Yerler köpük köpük ve ıslak. Çamaşır makinenin hortumu patlamış ve suyu olduğu gibi dışarı vermiş. Tüm ev kirli köpüklü çamaşır suyu ile dolu. Temizlik bitti, emeğim hiç oldu derken süt ocaktan taşmış. Tüm ocak ve mutfak dolapların süt yanığı.
Şimdi o evi yeniden temizleyip, ocağı ovmak, çamaşırı elde yıkamak; emin ol bana ders çalışmaktan çok daha sıkıcıdır.
Derslerinde başarılar diliyorum...
Ahahah teşekkürler. Gerçekten moral oldu. Beterin beteri var 😂
rica ederim...