AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
120Cevap
O zaman okumayıp ev kızı olalım ve evleneceğimiz zaman gram gram altın ve mühendis koca isteyelim?
Bir hedefimiz var ki katlanıyoruz.
Kişiye göre evet.
Ama okuyan çoğu insanda is için okumuyor şimdi doğruya doğru 4 yil boyunca gezmek için okuyan var.
Aklıma Celal Şengör Hocamızın söyledikleri geldi :D
- Türkiyede Üniversite adını taşıyan çok sayıda apartman dairesi var :D
Dişe dokunur bir bölüm okumakta fayda var
Ayrıca o 4 yılda ekstradan sağlam bir alt yapı oluşturulursa çöp olmaz.
Lisans mevzunu o kadar çoğaldıki değeri kalmadı eskiden azdı değeri çoktu şimdi yüksek lisans ve doktora mevzunları reveçta
TR'de okudum. O diploma ile Ukrayna, Rusya, Belarus'ta calistiktan sonra TR'de de calistim. Sonrasinda ise ABD'ye yerlestim. Isime yaradi yani :)
https://voca.ro/17K38LtQbU9y
böyle.
Hayır değildir ama bu süreç boyunca staj yapmamak veya okula paralel olarak çalışmamak 4 yılı çöpe atar.
Karınca ağustos böceğine sormuş önümüz kış sen niye çalışmıyorsun? Ağustos böceği cevap verir ben... millet vekilinin yiğeniyim.
Okudum da bir işe yaramadı tiktok da daha çok para kazanıyolar
Ya aslında çok çalışman lazın iyi bir kaznaö elde edebilmek için
Bölüme, üniversiteye ve öğrencinin başarısına göre değişen bir durum bu
Hem üniversite hem bölüm kötü ise kesinlikle büyük zaman kaybı
adam emekli ama calisiyor bu her yerde var ozel sektirde d ekamu da da onlar calismasa genclere yol acilir di
Yoo Bence Çöp Degildir Çünkü Bu Ülkede Kaliteli İşler Yapmak İçin Üniversite Okuman Şart
Çok doğru söylemiş bu yüzden ben gitmedim 4 yılım çöpte bile değil kayıp nerede olduğu bilinmiyor
bundan 2 sene önce girdiğim vize sınavlarının stresine gülüyorum şu an
Türkiyede okul okumak eziyet gibi bir şey sürekli temizlik parası diye Bi ton para almalarından ve yok bilmem okul kıyafetleri şart maddi durumu olmayan insanlara zorluktan başka bir şey değil
Üniforma harici para vermek zorunda değilsiniz
Okula kayıt olurken bile para istediklerini hatırlıyorm o zamanın 200 tl'si değerliydi annemin yüzüğünü satmak zorunda kalmıştık unutmayacağım böyle bi düzeni
Tekrar söylüyorum vermek zorunda değilsiniz
Vermeseydiniz
Sizleri zorlayamazlar
Benim okulumda bazı arkadaşların vermiyordu
Hiç bir halt olmadı
En son lisede pars normal için foto çektirdiler
Zaten lazımdı
Ama ben uzattıkça uzattım
En sonda sınıfta bir ben kalınca vermeyen 10 lira verdim
Bu olaydan sonra yanlış hatırlamıyorsam zorunlu tutmadılar
Vermezseniz kayıt yapamıyoruz dediler sonra aydan ayda 150 150 alıyorlardı o yüzden ayrıldım okuldan
Öyle bir şey yasal değil
Hadi diyelim bir şekilde girdiniz vermediğiniz müddetçe sizi atamazlardı
Israrcı olmaları halinde şikayet edebilirdiniz
Türk cumhuriyetinse eğitim ücretsizdir
Yasalara aykırıdır
Bunu bilmemek sizin sucunuz
Okul müdürünün de böyle pislik bir şey olduğunu bilmemek benim suçum değil
haklarını bilmemek senin suçun
senelerdir bas bas bağırıyorlar
okullara para vermeyin diye
bizim burda bir müdür yardımcısı hırsızlık bile yaptı
Kendine birşeyler katarsan anca onun faydasını görürsün. İş konusunda tamamen haklı. 4 yıl okuyorsun okumayanla aynı işe giriyorsun üstelik o 4 senedir çalıştığı için pozisyonunda yükselmiş bile oluyor
4 yıl üniversite okuyacağıman torbacılık yapsaydım daha iyidi mk
AHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAH Iğdır'dan mezun olup iş beklemeyin bi zahmet
Kesinlikle sonuna kadar katılıyorum.
Şimdiki aklım olsaydı, liseyi bitirir bitirmez işe girerdim.
Daha ziyade hayatını çöpe atmayı 4 yıl ertelemektir de diyebiliriz sanırım.
4 yıl sonrasi hesap ederek okunmalı araması var mı gibi
Doğru demiş ama şizofren fosil gerisini ve hakikati gizlemis
İyi atanan ve parası iyi olan doğru mesleği seçerseniz çöp değil
Belli başlı bölüm haricinde evet 4 yıl maddi manevi çöp oluyor (tabi aileden kaçmak istemeyip mantıklı bir yaşam düşünenler için)
Tam olarak doğru değil, doğru mesleğin eğitim alanını seçersen iş sahibi olunabilir.
nerede ne okuduğuna bağlı. garanti istiyorsan 6 yıllık okuyacaksın.
Acikcasi bunu bende düşünüyorum ama cevabını bulamiyorum. Herkese gore degisir.
Türkiye'de yaşamak yıllarını çöpe atmaktır şu dönemde kanka
Kendini geliştirmedikten sonra üniversite okumak boş vakit kaybı olur
Ticaret yapıyorum okul okuyandan daha çok kazanıyorum
Öyle diyen de var evet. Ama üni okumamak en kötüsü. Hiç değilse kenarda dursun.
4 yıl okusan iyi. Artık ehr bölümde ing hazırlık var dbdh
Kesinlikle öyle o yüzden yurt dışında okumayı planlıyorum. Gel 2023...
Evet kesinlikle öyle. Boşuna üniversite okumayın gençler. Bu yazdığım şaka değil. Ancak üniversite okuyanlar beni daha rahat anlayabilir.
Eğitimli kültürlü olmak iyi de meslek vb zor ülkede ya
Binbir hayallerle üniversite sınavına girip kazanırsın ama okurken bile boşuna çaba harcadığını anlarsın. Mezun olduktan sonra millet sorar işsizim dersin binbir hevesle hazırlandığın bölümden de nefret edersin.
Kafiyeli oldu he 😁
Yıllar önce universite okumak yerine yurt dışına çıktım, kararımın ne kadar doğru olduğunu iyi görüyorum
aslında tamamen kendini nasıl geliştirdiğine bağlı bir durum fakat tabi herkes eşit şartlarda değil
E uni okumayıp napmayı planlıyonuz? Lise mezunlarını kasiyer bile yapmıyorlar ama sağlık meslek lisesinden falansanız belki bi şansınız olabilir oda özelde.
Yurt dışı ✈
Öyleyse baybay sana 🙂
evet ben işsizim 4 yıl fakülte bitirdim 2 yıl askerlif felan 2 yılda sınavlara çalıştım hala boştayım.
Ne okuduğuna bağlı basit bir bölüm okursan sadece Türkiye de drğil hiç bir yede iş bulamazsın
Evet maalesef çöpe atmak, lise de okuyanlara tavsiyem, eğer maddi durumunuz iyiyse ve diliniz iyiyse yurt dışında okuyun
Kesinlikle çöpe atmaktir tecrubeyle sabit o kadar yil egitimine verecegin parayi biriktr bi is kur isinn patronu ol ayni anda da kendini gelistir egit. Bosuna ne zamanndan ne cebinden gitsin
Bende ayni durumdayım okuduk ama hic bisey yok🤷♀️
değil gibi de öyle gibide ilk işe başladığım zaman liseden sonra hemen işe giren insanların benden 1-0 önde olduğunu fark etmek koymuştu ama sonrası iyi gitti
Ben Azerbaycanda yaşıyorum burda da durum aynı. Yalnız ingilizceyi mukemmel bilenlerin şansı çok
Her zaman ve her bölüm için böyle değildir elbette.
benim yurtdisinda diplomam var ve elcikada mutlu degilim, Turkyeye tasinsamis bulurmuyumki? Lutfen yardimci olur musunuz
Kardeşlerim geleceği olmayan bölümlere gidip arkasından ben 4 yıl okudum of işsizim demek gerçekten ahmaklık.
Okuduğun bölümle ilgili işlerde tatil döneminde tecrübe edinmek, mezuniyet sonrası iş bulmayı kolaylaştırır.
tamamen çöpe atmaktır. gıt sanayıde usta ol gunde 1k kazanıyon. unıversıten mezun ol bırıne gunde 10k kazandır sen kazanırsın ayda 3k
Okumadan kendini geliştirmen mümkündür belki ama diploma olmadan hiçbir işe yaramaz. İnşaat sektöründe kalfalar işin gerçek ustalarıdır ama yeni mezun bir mühendis onların başında şantiye şefi olabilir bu bir örnek sadece
Kardeşim nasip işi ya üniversitesi okuyup iyi yerlere gelende var gelmeyenler de var bende anlamıyorum
Hadi okudun yüksek lisans yapma hadi yaptın benim gibi doktora asla yapma
Doktor derken?
Doktora
okumayacaksinda ne yapacaksinki? bare okuda adam ol :)
Okuduğun üniversiteye ve kendini geliştirmeye bağlı o niye çöp olsun canım
Günde 7 saat çalışıyorum sizce neler yapabilirim 😔🤔
Değil tabi ki. O başarı yakalayamamış ve kendini geliştirememiş kişilerin bahaneleridir.