
Öğrenciler ise bu karara tepkili, sizce sınavların okulda yüz yüze yapılması doğru bir karar mı?

Lise sonum Ve YKS 'ye hazırlanıyorum , Cidden psikolojik olarak ne kadar çöktüğümü Yazsam gene anlatamam duygularimi bir ara stresden sinirden Aile baskisi gelecek kaygisi hepsi üst üste geldi ve intihar teşebbüsüne bile kalkiştim Hiçbirşey bilmiyorum neredeyse 2 dönem 11 siniftan beri birşey görmedik ve bütün konulardan sorumluyuz zaten okul hayatim boyunca doğru, düzgün hiçbirşey öğrenmedim Okuma yazma dışında 4 sınıftan beridir ingilizce dersini A1 ve sadece A2 seviyesinde görmemize rağmen daha doğru düzgün bilmeyi hiç bilmiyoruz hiçbirimiz bilmiyor tam tersine bu sistem bizi daha çok cahilleştiriyor ve ayni zamanda zamanimizi aliyor Ama maalesef ben siradan bir çocuğum ve sıradan normal koşullardeki bir ailenin çocuğum Gelecekte kendime bakabilmem için bu sistemin kölesi olmak zorunda birakiliyorum hemde hicbir seçenek önüme sunulmadan 7 yaşimdan beri okula gidiyorum Ne bir dil biliyorum ne çok fazla kitap okumaya zamanim oldu zaten günün yarisini okulda geçirdim kalan zamanimida çocukluğumu yaşamak istedim oyun oynamak gezmek istedim bu yüzden Kendime de birşey katamadim Benden daha kötü durumda olan insanlar var biliyorum Bu Ülkede zengin bir ailenin çocuğu değilsen çok ezilirsin Bakin normal standartlari demiyorum hatta fakir ailerlden bahsetmiyorum bile maalesef en çok ezilen onlar oluyor🙁 Online eğitime bile katilamayan çocuklar var neyin adaletinden bahsediyorsam anliycağiniz çok dertleriyim çok içerleniyorum
Teşekkür ediyorum İyi dilekleriniz ve anlayışınız için🤗
Ben öğretmenim. Çocuklara 1. dönem karnede 3 DEK notu verdik adil olabilmek için 2 gün uykusuz geçirdim. Ödevlerini topladım + ve - lerine baktım dersi online yapıyorum çocuk mikrofonunu soru sorduğunda açtı mı baktım. Arkadaşlar bu iş gerçekten çok zor.
online bağlanıp kamera kapatıyorlar. Biz 1 sınavları okulda yapmıştık ve 1 hafta denetimli kontrollü sınıf sınıf kademe kademe aldık.
Arkadından yazılılar karneye dahil olmasın dediler sonra velinin tercihine bırakıldı
Çocuğa da zor veliye de zor öğretmene zor.
en çok neye üzülüyorum biliyor musunuz öğrenmeyen ve daha bunun farkında olmayan çocukların kayıp senelerine. umarım telafi edebilirler...
Eğitim öğretim bu ülkede ne zaman doğru yapıldı ki pandemide yapılsın.🤷
Uzaktan eğitim sürecinde herkes elinde olmayan imkanlardan dolayı dersleri düzenli takip edememiş olabilir. Durum böyleyken sınavda yeterli başarıyı gösteremeyen öğrencileri sınıfta bırakmak ne denli doğru olur? Not amaçlı sınav yapmak bile başlı başına yanlış diye düşünüyorum.
Cevap
46Cevap
Tamamen saçmalık. Sen bu öğrencilere adam akıllı ders sağlayabildin mi bu meçhul. Tüm öğrenciler online derslerden yeterince fayda sağlayabilmiş gibi birde. Liseyi açıyorum ama gel sınav olacaksın demek bence aşırı yersiz. Cezalandırma gibi bir şey bu.
Saçmalıktan başka bir şey değil. Uzaktan eğitimle sınırlı bilgi alabiliyorlar. Kardeşim lise öğrencisi ve hiçbir şey öğrenmediğini o da söylüyor. Çalışan tabii ki yapar ancak yüz yüze eğitimden alınan verim kesinlikle alınmadı ve sınavda ortaya koyabilecekleri doğru düzgün bir şey yok. Virüs mutasyon geçirmiş durumda, vakalar arttı. Eğer sınavlar yapılırsa yine bir patlama yaşayacağız. Bu çocukların ailelerinde kronik hastalığı olanlar var, direkt çocukların da hastalıkları var. Yani olay sadece aile değil. Evinde ailesinin yaşlı üyeleriyle yaşayanlar var. Say say bitmez. Bu çocukların tek günahı liseli olmaları. Üniversitelerde dahi her şey online yapılırken bu çocuklara neden bu işkence çektiriliyor? Çoktan iptal edilmesi gerekirdi sınavların.
Eğitimin sınavlardan ibaret olduğunu düşünen bir milletiz, ne beklersin? Sınavların yüz yüze yapılmasını düşünene kadar uzaktan eğitimi iyileştirmeleri gerekir. Bu salgın daha nereye kadar devam edecek belli değil, üçüncü dalga konuşuluyor.
Hayır anlamıyorum canlı derste bir şey öğreniyoruz kendimiz stres altında çalışıyoruz o haftayı demiyorum Bile çok stresli çok kötü geçiyor tekrar yaşamak istemiyorum
Bir şey öğrenmiyoruz*
Benim tanıdığım konuştuğum kişiler böyle sosyal medyaya bakıyorum bi ben değilim yani
değil, bakanlığın yüzyüze eğitimi zorlaması ve ikide bir sınav sınav diye inadı da anlaşılır değil.. çünkü, zaten çocukların bazıları zorlandı bazıları boşladı bazıları verimli oldu fakat bakanlık her şekilde öğretmenlerin iyi not vermesini istiyor.. madem böyle bir durum var neyi ölçüyor? neden ölçüyor? Bakanlığa telefon açın, derdinizi anlatın bence
Evet Bakanın umrundayiz zaten 🙂
Açikcasi Kamuoyun diyorsunuz ama Neyin Kamuoyunu Bu 🙂 Yani Ben bunu zaten yeterince sosyal medyadan çok dillendirdim bakana mesaj bile attim Bir iki kişiyle olmuyor Maalesef ve herkes sistemi o kadar çok benimsemiş ki insanımiz toplumumuz Değişikli kabüllenemiyor
@Fąĺànfïlănp sen kendin için dile getirmişsin.. iyi de yapmışssın, son iki yıldır ya sosyal medyayı dinliyorlar, ya da bir şey yaptıktan sonra tepki gelirse geri adım atıyorlar.. bir de velilerin isteğine sadece önem veriyorlar, anne babanız söylerse onun etkisi bir kaç kat olur.. çünkü gerçek anlamda hesap kitap yapılarak karar verilmiyor..
Yenilikçi bir toplum değiliz maalesef hatta birileri birşey yaptığı zaman taşlıyoruz ben Okulda bile her zaman il düşüncemi söyleyen atılgan bir öğrenciydim ama bunun için çok taşlandım Hocanın düşüncesine karşı geldiğimde bile arkadaşımın tepkisi ne oluyor o Hoca ya Hoca nasıl yani bu kız nediyor ya kafasındalar kimsenin umrunda değil korkuyorlar resmen hep kolaya kaçmak ezber ezber
Yani bu velilik bir mesele değil işte yani Veliler gitmiyor okula okula bütün eğitim öğretim hayatımız boyunca biz öğrenciler gittik bize hiç sordular mı bir sıkıntınız var mı bugün neler öğrendiniz yaptığımız sistemden memnun musunuz veli mi gidiyor okula bizi dinlemeleri lazım ki ben 18 yaşında reşit bir kızım neyin velisini dinliycekler Toplumun bu konuda komple ayaklanması lazım ama gündeme gelse bile bu gündemi değiştiriyorlar sosyal medyadan zihinlerimizde o kadar çok oynuyorlar ki istedikleri an onların istediği konuya yönelebiliyoruz
Yani saldırganlık yok bunda ben ne yapabilirim ki yani zaten kimse sorgulamıyor kimsenin umrunda değil kendi ülkemizdeki kişilerle yarış halindeyiz biri başarılı olduğu zaman onu tebrik etmek yerine taşlıyoruz yok bu çok şımarık biri yok şöyle böyle örneğin atakan diye bir çocuk vardı bak diyorum ki çocuk 10 yaşında falan o çocuğun gündeme gelmesi normal ama haberlere reklam malzemesi yaptılar koca koca insanlar utanmazlar çocuğa hakaretler ettiler yok saygısız şöyle böyle bak ben hadi desem sosyal medyada herhangi birşey paylaştım ve bu gündeme geldi diyelim beni istedikleri an bu oyundan diskalifiye ederler çünkü adamların istediği bu zaten devleti sorgulamayn sistemin kölesi olan bir gençlik yaratmak öbür türlüsü olursa işlerine gelmez her çoban koyun sürüsünü ellinden kaçırmak istemez
@Fąĺànfïlănp velilik meselesi değil lafı yanlıi çünkü bütün liseliler 18 yaşında değil, ve bakanlık önce onları dinliyor.. tamam sizi dinlemeleri lazım , peki dinlemiyorlarsa ne yapacaksın? isyan bayrağını açıp buralardan dertlenmek mi? çözüm bulmak mı... herkesin her birlikte sınav istemiyoruz demesini bakanlık sallamaz, bakan olsan sen de sallamazsın.. neyse.. keyfiniz bilir.. gidin Abbas güçlüye yazın olmadı ne bileyim..
Velimin yazması bir şey değiştirmez tek benim veliğimi dinlemezler işte baya bir kitle yazması lazım siz nu konuyu anlamıyorsunuz işte en az bir 200 bin kişi falan yazıcak o da milyonlarca öğrenci var bakın 500 bin bile demedim 200 bin ki 200 bin kişiyi bile dinliyceklerini sanmıyorum
Neyse pekala
anlamıyorsunuz dedğin kişiyi tanımıyorsun.. istersen frene bas, anamızın karnında yetişkin doğmadık, yaşam deneyimi olarak bir bildiğimiz var da konuşıyoruz, asıl siz bunu anlamıyorsunuz da neyse anlatmaya sabrım yok benim de.. yazma bacım konuşma bekle, senin gibi düşünen milyonlarca bekleyen insan var.. hep beraber durun öyle..
ahahahah ağlamayın mı işte siz bir örneksiniz zaten gerçekten yardım mı etmek istiyorsunuz buradan boş boş konuşmanız birşey değiştirmiyor siz çok biliyorsanız siz yazın bakanlığa da şu Ülkenizde ağlayan gariban gençlere bir faydanız olur belki
@Fąĺànfïlănp sen bana saldıracaksın ben de seni mi savunacağım? yahu ben şurada fikrimi belirttim diye sana gel beni kum torbası gibi yumrukla diye izin mi verdim? evet bana ağlama ben sadece fikrini söyleyen ama bu konuda deneyimi olduğu için fikir söyleyen biriyim.. senin kum torban değilim, senin avukatın değilim, senin deşarj olmak için kullanacağın biri de değilim.. git başka yerde dök hırsını, bu ne yahu.. iki satır yazdık borçlu çıktık... madem her şeyi biliyorsun önce anne babana anlat... yazma artık...
Doğru bulmuyorum. Kardeşim var lise sonda. Ne işlediklerinden bile doğru düzgün haberi yok. Açıkçası 1 senesi çöp olacak.
Bilmem bence bunları konuşanlarına eğitim sistemini düzeltselerdi şu anda bunlar ile alakalı konuları konuşmuyor olurduk
Sınav diye tutturmalarını asla anlamıyorum üstüne artışa geçileceği söyleniyor Mart ayında. Halen bu neyin ısrarı anlamıyorum.
Tedbirler alınırsa mantıklı. Yatarak okul geçmenin mantığı yok. Her yaşta baya ağır kayıplar var. Online mezun diye bir kavram çıktı. Bunun acısını iş sektöründe baya baya görüleceğini düşünüyorum zaten. İnsanlar zaten işlerini pek severek yapmıyor (Bazıları) bide böyle devasa bir sorun var.
Virüs yayilmasin diye online eğitim yapıp sınavları yuz yüze yapan ülke Türkiye 🙂
Çok çok yanlış bir karar sınav hayatlarından öncelikli olmamalı.
Okulu iyice çocuk oyuncağına çevirdiler bi açıyorlar bi kapatıyorlar az bekleyin aşılanma programı sonuç veriyorsa ozaman başlayın
Saçmalık ama doğru maalesef.
Sınav olmayacak denildi ve oluyor şuanda.
Düzgün bir eğitim verilmedi. Merak ediyorum ne soracaklar sınavda çocuklara
artık verilen eğitimin kalitesi ortaya çıkar pandemide
Her ne kadar tehlikeli bir durum söz konusu olsada yapılmasını doğru buluyorum. Daha fazla geciktirilirse yapılması zor olacaktır ve hem öğretmen hem de öğrenciler açısından daha kötü olur.
Dogru ama sinifta kalan olursa vebali bu kararlari alanlarin , vebali rahatlik saglayamadan yasaklar koyanlarin.
Bence doğru değil ama değişir yine karar daha iki hafta var. Yani umarım çünkü ben de hiç çalışmadım kskskskwk
Herkes kendi önlemini titiz bir şekilde alsa her şey aslında normale çok çabuk dönebilirdi. Bunları tartışmak zorunda kalmazdık
Artık başlamalı millet yatarak okul geçiyor ve 0 bilgi sıkı önlemler ile devam etmeli artık 1 sene oldu okul unutuldu online hicbir katkisi yok
değil bence önce eğitim görmeliydiler verimli eğitim yok
liselerde sinavlar komple kaldirilmali. sanki lise bitince meslek sahibi oluyorsun. universite kazanamiyorsan zaten bir halt olmayacak. çalismayan kendine yapar. zorlamaya gerek yok sinav olayini.
Olsun arada böyle. İyice okuldan koptular. Zaten 1-4 arası hepsi avm lerde.
Doğru doğru valla millet nasıl kopya çekeceğini bilemez oldu sahtekar yarattı bu virüs sjd
Kesinlikle doğru değil uzaktan eğitimle gördükleri dersleri yüz yüze sınav olmaları bence çok yanlış geçen sene liseden mezun olduğum için çok şanslıyım
Eğitim yüzyüze olmayacaksa sınavlar niye yüzyüze? Bu güvensizlik niye? Herkesi kendileri gibi puştt sanıyorlar.
Kendi adıma konuşayım. Evde hamile var ve asla ilaç kullanamıyor. Bunu bildiğimiz için camdan kafamızı bile çıkarmıyoruz. Ya okula gittiğimde virüs kaparsam? Anneanne babaanneyle yaşayan veya kronik rahatsızlığı olanlar var. Bunun yanı sıra gerçekten giremeyenler dersi kaçıranlar ne yapacak? Sanki çok iyi ve verimli bir hizmet vermiş gibi bir de sınavının derdine düşüyorlar. Saçmalık!
Sanmam yapacaklarını tekrardan ileri bir tarihe alacaklarından eminim
Onlineden bi bok anlamayıp sınava mı girecekler? Saçma
tm sen dedin ya simdi hepsi anlıyor
yo
Kimse kusura bakmasın ben birinci dönem yüzyüze oldum 1 hafta köpek gibi çalıştım onlarda çalışsın
Bu kararın önden alınması belki doğru olmadı çünkü ne olacağı belli dğeil biraz daha geç alınabilir bence karar.
Okullar kapalı fakat sınavlar için açık, okullar virüs bulaş hızından dolayı kapalıysa sınav yapılırken bu virüs eve kapanacak değil yine bulaşma riski var saçmalık
Eğitimi uzaktan verip, sınavları yüz yüze yapmak istiyorlar, ne denir ki 🤷♀️
sınav olmassa sistem çöker diyenlerden ne kadar doğru karar beklersin
Bence yanlış hocam uzaktan eğitime devam edilmeli sınavlar da öyle..
Bu arada hangi branş hocam? 😄
Doğru mu bilmiyorum ama eğitim de yüz yüze olmalı bence.
Bence doğru. Kapattılarda ne oldu? Kimi evde oturtabildik..
dünya genelinde okul hayatı devam edıyor aslında genc arkdaslarımız tabı korkuyorlar normaldir ama bir şekildede acılması gerekıyor
Şu dönemde ben karşıyım buna
ne yazık ki doğru ama çoğu kişi twit atmış liselilersınavolmasın gibi bişey yapmışlar ve gündemde ilk sıraya gelmiş sanırım yani belki olmayadabiliriz
Tabikide doğru. Zaten eşit şartlarda yarışılmayan bir eğitim sistemi varken yeni nesil full kopya ile rahatlıkla mezun oluyor
Tablodaki en ufak bi olumlu durum sanki salgın bitmiş havası yaratıyor deli oluyorum
Yanlış yapmasınlar sınav
Bu kadar mutasyon varken kesinlikle yanlış karar.
Yine kapatırlar vakalar artınca
Yok öyle bişey ya kimse açıklama yapmadı daha bu senede yapılmaz sınavlar
Bence hastalık tamamen bitmeden hiçbir okul açılmamalı
biraz daha ertelenebilir vakalar yüksek ama o gün belki düşmüş olur bilmiyorum
ben şahsen istemiyorum sınav olmayı. bir yıldır okula gitmedim gider gitmez de sınav mı olacağım :D
Doğru bir karar dee-ğilll...
ölücem eğitim sistemi yüzünden
lisede öğretmen misin
Susma hakkımı kullanıyorum.
Geç bile kalındı bir yerden başlamak lazım
Doğru değil ama yapacak birșey de yok. Gireceğiz mecburen
Bencede sınavdan vazgeçecekler.
Yeter artik toptan ölelim bitsin artik ya
Yanlış yanlış yanlış😄😄
Öğrenciler inan cocit nedeniyle tepkili değiller
Online sınavda kopya oluyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?