Milli eğitim bakanlığı malumunuz tüm kademeleri uzaktan eğitime aldı, fakat bu gün okul öncesi eğitim kurumlarını "çalışan anneler madur olmasın diye" tatil kararından vazgeçti.
Çalışan annelerin ilkokula giden çocukları ne yapıyor peki? 9 yaşında bir çocuk evde yalnız kalabilir mi?
"Keşke okul öncesi eğitime yüz yüze devam etme kararı çalışan anneler için değil de "okul öncesi eğitimin öneminden ve belki de telafisinin yapılmasının mümkün olmayışından, diğer eğitim kademelerine geçtikleri zaman bunun eksikliğini büyük ölçüde hissedeceklerinden.." şeklinde açıklanıp bizler ile paylaşılsaydı..." #OkulÖncesiÖğretmeniBakıcıDeğildir #BakıcıDeğilÖğretmenizBiz de sınıfta Matematik, Türkçe, İngilizce ve Fen derslerini veriyoruz!
Okul öncesi kademesini bakıcıya alternatif olarak mı görüyoruz?
Öğretmen branşları arasındaki var olan ayırımlar ve dahi, atama sayılarına bile sirayet etmiş '' absürd '' genellemeler bugünün maalesef yegane sıkıntısıdır. Bunun tutup da okul öncesi gibi harika bir bölüme, böyle bir dönemde sıçraması beni de üzdü...
İşin en üzücü tarafı ise, onda donanım ve onca beceri gerektiren, bence çok özel bir branşın anlaşılamayıp, bilinmemesidir. Anlaşılıyor olsaydı, herhalde zikrettiğiniz '' alternatif '' durumu ortaya çıkmazdı...
Demek ki okul oncesi cocuklar ve ogretmenleri covide karsi efsunlu onlara islemiyor ama 6 ay sonra cocuk 1. Sinif olunca her sey tamam cocuk oz bakimini yapabiliyor bu insanogku ne hizli gelisiyor yahu
Çalışan anne babalar dediğiniz insanlar da işe gitmek zorunda oldukları için çocuklarını bırakacak yer bulamıyorlar ama ne hikmetse bir tek öğretmenlerin işini yapması beklendiğinde sorun oluyor bu virüs herhalde sadece öğretmenlere bulaşıyor. O anne babaların hayati riski yok mu? Sadece onlar değil milyonlarca insan işe gidip geliyor şu dönemde bir de en azından küçücük çocukları ortada kalmasın diye yapılan şeyi çok görüyorsunuz. Bir tek öğretmenlerin canı kıymetli geri kalan herkes ölebilir sorun yok
Burda tek konu öğretmenler değil. Insanlar hastalık olsa da sosyal bir yaşantı içindeler. Toplantılar görüşmeler vs. Bir öğretmenin de Covid olma durumu çok yüksek. Ve bunu öğrencilerine onlar da ailelerine geçirebilir. Ölümle sonuçlanan olaylar olabilir. Burda sistemde hata var. Söz konusu hastalığın bitmesi ise heryeri kapatacaklar. Insanlardan para almayacaklar. Insanları zora sokmayacaklar. Öğretmenler Suanlik bir sembol. Siz şu an çalışıyor olabilirsiniz. Evine ekmek götürmek için saatlerce ayakta kalan milletin nazıyla uğraşan garsona ne oldu biliyomusun aç kaldı. Kahveciye ne oldu aç kaldı. Millet evine ekmeği nasıl götürcez kirayı nasıl oduyecez bunu düşünmeye başladı. Bence durumlara çok yönlü bakmayı bilin. Sadece ben çalışan anneyim öğretmen mi ölcek diye düsünmeyin. Benim çocuğumun karnı tokken aç yatan çocuklar ne haldedir diye düşünün. O zaman sistemde yanlış giden şeylerin olduğunu ve asıl sitemin siteme olduğunu daha iyi anlarsınız.
Derdiniz sistem olsaydı çalışan anne babaları düşündükleri kadar diye başlamazdınız cümleye çünkü o insanlar da işe gidip gelirken zaten hayati risk altındalar sonuç olarak hayatlarını düşünen kimse yok
Ayrıca ben ne çalışıyorum ne de anneyim sadece ortada kalmamak için çalışmak zorunda kalan insanların düşünüldüğünü ama öğretmenlerin düşünülmediğini iddia etmeniz beni rahatsız etti
Kast ettiğiniz kimsenin hayatının düşünülmediğiyse yazdığınız şeyden bu anlaşılmıyor. Onların hayati risk durumu yok mu demenizden diğer herkesin hayati risk durumu önemsenmiş sadece öğretmenler önemsenmemiş sonucu çıkıyor. Onları düşündükleri kadar demenizden yine aynı şekilde diğer herkes düşünülmüş sadece öğretmenler düşünülmeyip mağdur edilmiş anlamı çıkıyor. Yani kastettiğinizi yansıtan bir cümle olmamış
Canım benim ben birebir bazı durumlara şahit oldum. Benim kuzenim de bu şekilde öğretmenlik yapıyor. Sizlere konuşmak çok kay geliyor da perde arkası öyle değil. Herkes düşüncesini savunmakta özgür. Bana göre böyle sana göre öyle sorun değil. Daha fazla bu konu hakkında münakaşaya girmeye lüzum yok. Iyi günler.