Birkaç kere katıldılar sonra katılmadılar şimdi sınavlar yaklaştı not istiyorlar. Yakınlarımı reddetmekte istemiyorum sizce napmalıyım?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Eğitim & Kariyer konusunda 9,7b cevap paylaştı.
u +1 yılMerhaba, online derslere katılmayan arkadaşlarınızın nasıl biri olduğu bu hususta önemli bir konu bence. Çünkü eğer keyfi olarak gelmeyip de sizden not isteyen arkadaşlarınız olursa, o tip arkadaşlardan uzak durmanızı ve mezun olduktan sonra da o arkadaşlarınızla tamamen irtibatınızı kesmesinizi tavsiye ederim. Çünkü öyle kişilerin bırakın başkasına hayrı olmasını, kendine bile hayrı yok. Bir yaşam amacı yok yani laylaylom tarzında bir hayat yaşayıp gidiyorlar. Hep başkalarından bir şeyler bekliyorlar yani kendileri çabalayıp bir şey yapmak istemeyen tiplerdir onların geneli. Ancak hasta olan, cenazesi olan ya da çok önemli bir işi çıkıp da dersi kaçıran arkadaşlarınız varsa onlara yardımcı olabilirsiniz tabii ki. Onlar da gün gelir size yardım eder yani böyle arkadaşlar candır. Ben eğitim hayatım boyunca hep bu hususa dikkat ettim ve halen de dikkat ediyorum. Bunu size de tavsiye derim. Not vermek istemediklerinizi kibarca reddebilir ya da beyaz yalan söyleyerek vermeyebilirsiniz. Unutmayın, kimseye not verme gibi bir zorunluluğunuz kesinlikle yok. Başarılar diliyorum. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
82 Yorumla
Soran+1 yılKeyfine girmeyen insanlar bahsettiklerim. Zaten işi olupta bir kaç kere giremeyen arkadaşıma hiç düşünmeden attım ama böyle hiç girmeyen insanlara yardımcı olasım gelmiyor. İyi dileklerin için teşekkür ederim
- +1 yıl
Rica ederim. Dediğim gibi ben de yerinizde olsam sizin gibi düşünürdüm yani yardımcı olasım gelmezdi.
En İyi Cevaplar
+1 yılReddetmelisin öyle istemiyorum diyerek olmaz onlar yatarken sen derslere giriyorsun ve ayrıca onlara not verme gibi bir zorunluluğunda yok verme ama tüm bu reddetmelerle olmuyorsa hocaya söyle arkadaşlarının isteğini bak burda çoğu kişi verme demiş o çoğunluğu dinle ya da deki Başka birinden isteyin ben bu notları size vermek için tutmuyorum de eğer diğerlerinden istemiyorlarsa sen onlara hayır diyemediğin için istiyorlar ama eminimki kendi içlerinden diyorlardırki "ya bu kızdan istiyelim nasıl olsa hayır diyemeyeceği için verecek" diyorlardır onlara bu rahatlığı sen verdin geri almasını da bileceksin çok geç olmadan
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
62
Cevap
51Cevap
- Eğitim & Kariyer konusunda 5,7b cevap paylaştı.
+1 yılBuradaki insanlar yardım olayını çok yanlış anlamışlar birinin interneti yoktur girememiştir veya çalışması gerekiyordur girememiştir böyle durumlarda o kişi için elinden geleni yaparsın buna yardım denir ama senin anlattığın olayın yardımlık bir tarafı yok bu yolu kendileri seçtiler sonuçlarına da katlansınlar bir zahmet
20 Yorumla - Eğitim & Kariyer konusunda 692 cevap paylaştı.
+1 yıl- O kadar emek veriyoruz, artık bedava yok!.. deyip ağırlığını koy ve ancak satabileceğini söyle.
Veya tam katılmadığını, not almadığını uydur...
Israr ederlerse aldığın notların çok az bir kısmını paylaş, sorarlarsa da artık eskisi kadar not almadığını söyle...
Sonuçta onların sopası değilsin. Sadece not için seninle arkadaş olacaklarsa varsın o da olmasın.20 Yorumla
+1 yılEğer onlara not vermek zamanından ya da başka önemli şeylerden çalacaksa yapmayabilirsin sana kalmış. Ama herhangi bi çaba gerektirmiyor ise ver gitsin. Kullanıldığını falan da düşünme. Bırak yararı zararı onlar, hakkı hukuku da hocalar ve yukarıdaki düşünsün. Sen yorma kendini.
10 Yorumla
+1 yılNasıl bi kafa yapısı çözemedim ver gitsin aklını kullan iyilik yapıyorsun ne var yani arkadaşın dersten kalsa sana ne faydası var ki keza geçecekleri de garanti değil
45 Yorumla
Soran+1 yılKalsalar memnun olurum aslında sıfır emekle hazıra konmak istiyorlar
- +1 yıl
Ama bu kafa yapısı uzun vadede hayatta sana kaybettirir çünkü kalmalarının sana faydası yok , sen zaten hakederek geçeceksin umarım o insanlara yardım ederekte kendine çıkar sağlarsın hem de iyilik olur. Zaten her halükarda seni geçemeyecek bir çoğu belki de hepsi ben mesela bana not veren çalışkan arkadaşlarıma minnet duyardım vermeyene sövüyorum çünkü verse bir şey kaybetmiyor. Bana not vermek zorunda mı elbette değil ama yarın öbür gün elime düşerse geberse yardım etmem o bana yardım etmemişti sonuçta. Tabi bakış açısı hep
- +1 yıl
Yani diyorsun ki ben de hazıra konanlardanım
- +1 yıl
Diksiyonunu düzelt önce bence boşver beni
- +1 yıl
Ugraşıyoruz kanka
+1 yıllafım sana değil ama sadece 1 kere giremediğim dersin notlarını istedim kimse atmadı yazıklar olsun bazen sadece bunu diyebiliyorum eşşek gibi ders çalıştım not vermeyen apta! ların hepsini geçicem sınavda
14 Yorumla
Soran+1 yılÖyle yapan arkadaşım vardı verdim ben zaten katılım sağlıyosan vermeliydi bence ne olacak ki onlar giremediğinde de sen yardımcı olurdun
- +1 yıl
dimi o kadar saçma ki yani sınıf gruplarını falan ben kurdum kaç defa hocalara bir şeyler sordum yardımcı olmaya çalıştım hep ama ben enayiymişim bundan sonra böyle yapanlara gülen yüz göstereni.. :(üzücü cidden
Soran+1 yılCidden çok iğrenç insanlar var ya fazla yoruyorlar insanı
- +1 yıl
evet ama ne diyelim..
+1 yılÖğrencilik hayatım boyunca senin gibi sadece kendi başarısını herkesten önde tutan öğrencilerden nefret ettim. Ayrıca yakınlarım diyorsun onlarla notlarını paylaşmak istememen tuhaf. Hayat müşterek bu arada.🙂
15 Yorumla
Soran+1 yılNeden nefret ettin? Sende mi derslerle ilgilenmeyip ondan bundan not isteyen biriydin
- +1 yıl
Herkesin ilgili, iyi olduğu bir alan vardır. Hem not aldım hem paylaştım. İyi olduğum konuda arkadaşlarıma yardım ederdim. Misal İngilizce benim alanım; derste öğretmeni hiç dinlemediği halde sonradan sınavlar yaklaştığında konu anlatırdım, notlarımı paylaşırdım. İyi, ilgili olmadığı dersi kimse dinlemek istemez, normal karşılıyorum. Ben sayısal derslerinde hep yardım aldım arkadaşlarımdan. Bence olması gereken bu. Merak ettiğim nokta şu ; arkadaşların sayende iyi puan alırsa veya geçerse mutlu olmayacak mısın?
Soran+1 yılAnladım fakat sen karşılıklı yardımdan bahsediyorsun. Keyfine gelmeyen insanlar bunlar imkanları da var. Soruyorum niye gelmiyosunuz diye biri diyor uyanamıyorum, biri diyor gece geç yatıyorum öğlen kalkıyorum biri diyor canım istemedi bilmem ne. Benimde girmek istemediğim zamanlar oluyor ama geri kalmamak için giriyorum. Böyle sıfır çaba gösteren insanlara notta vermek istemem benim sayemde yüksek not almasını da.
- +1 yıl
Hayır kastım karşılıklı not paylaşımı değil. Benim söylediğim şeyi kavrayamadın herhalde. Ben hayat müşterek dedim illa okul değil yani. Ayrıca paylaşımlarına nezaketle cevap verenlere eksi vermen hiç hoş değil.
Soran+1 yılKimseye eksi vermedim bilmeden yargılamamalısın. Ayrıca seninle sorunum olmadı tartışmadık vs eksi vermem durduk yere sırf görüş farklılığı var diye
Eğitim & Kariyer konusunda 378 cevap paylaştı. Birine verirsen diğerine vermeyince daha çok alınırlar. Sonra o verdiğin notu çoğaltıp kendileri paylaşır seni dışlarlar. En kötü senaryoyu yazdım bak :D
30 Yorumla
+1 yılBen de zamanında notlarımi vermemezlik yapiyordum. Dost edinemedim. Diger üniversitemde herkesin paylaşima acik olmasindan etkilenip ben de herkese yardim ettim ve birkac dost edindim. Bir sey kaybetmez kazanirsin.
10 Yorumla
+1 yılBence verme. Bende vaktinde verdim. Sonra not için seviyorlarmis beni. Okul bitti hepsi görüştü beni disladilar. Keşke ne not ne para vermeseydim onlara. Sakın verme mezun olunca pişman olursun. Yok de yandı de yan yattı çamura battı de verme.
10 YorumlaHerkes kendi gibi sanmış ama mesela ben derslere giremiyorum ve çalışmak durumundayım. Ama insan başı büyütmeye gerek yok. Play stroden bölümüm ile alakalı bir kaç uygulama indirdim ve hocalardan bile iyi anlatmışlar.
00 YorumlaBen olsam vermezdim, sonucta herkesin bir isi var onlarinkide derse girmek.
Badkasindan aliriz deyip girmezlerse en iyi parayla satardim.
İslerine gelirse...10 Yorumla
+1 yılVerme sakın. Ben de hiç not almadım de.
Şu hazır nota konmaya çalışanlardan nefret ediyorum ya.10 Yorumla
+1 yılEğer girmeme sebepleri ciddi bir hastalık bir kusurdan dolayı ise verebilirsin ama keyfi için girmiyor sizi kullanmaya çalışıyorsa arkadaşlığınızı kesebilirsiniz.
10 Yorumla
+1 yılVerme ya, girselerdi. Sana mı güvendiler. Sen ne diye onların eli kolu olasın ki? Öyle kolay olmamalı bu işler. Biraz zorlansınlar. Çok isteyen kendi halleder.
10 YorumlaSen salak mısın? Dersi takip edeceksin ancak O'nlar keyif yapacak, derse katılmayacak (evden!) sen de not tutacaksın, alın buyurun diyeceksin, kararını sen ver...
12 Yorumla- +1 yıl
Yazım kurallarına bu kadar dikkat etmeniz dikkat çekici olmuş 😏
+1 yılVermeyin bence. Armut piş ağzıma düş olmamalı. Ben not verdim pişman oldum, siz pişman olmayın. Sene sonunda yüzünüze bile bakmazlar.
20 Yorumla
+1 yılArkadaşını seviyorsan ve okul zamanı veya başka bir zamanda sana yardımı dokunuyorsa vermeni tavsiye ederim
20 Yorumla
+1 yılŞöyle kiii eğer durumu müsait olmadığı için katılamıyorsa tabii ki de vermelisin ama eğer keyfinden katılmıyorsa ve katıldığı halde not almıyorsa verme bence
00 Yorumlabende derse girmeyenlerdenim ver notu üzme yandaşlarımı:(
14 Yorumla
Soran+1 yılDerse girmezlerse girmesinler de gelip de not dilenmesinler/dilenmeyin
Soran+1 yılİyi, aferin sana.
+1 yılEnayi değilsen onları nazik bir şekilde reddet okul bitince onları görmeyeceksin enayiliğinle kalacaksın
10 Yorumla
+1 yılBen genellikle online dersleri kaydediyorum
Isteyen olursa video yolluyorum not falan yollamam herkes notunu kendi cikartir10 Yorumla
+1 yılSakın verme,öyle sey mi olur. Söyle;siz neden tutmadınız da benden istiyorsunuz , size vermek için mi not tutuyorum diye
10 YorumlaÜniversite bitince bu tür şeylerin ne kadar çocukça olduğunu düşünüp gülüyorsun. 🙃
20 Yorumla
+1 yılBen olsam vermem. Günboyu evdeler zaten bi zahmet not çıkarsınlar
20 YorumlaSon 3 buçuk sene okula gitmedim her zaman not veren arkadaşlarım oldu. Bencil olmayın paylaşın.
02 Yorumla
Soran+1 yılBencille alakası yok. Ben dersteyken uyuyan, gezen, oyun oynayan, dizi film izleyen insana neden notlarımı paylaşayım?
+1 yılVerme tabiki. Ben de katılmıyorum derslere ama kalkıp da not istemiyorum. İstememde. Olsa da vermem emek yani. Benceee
30 Yorumla
+1 yılYa ver ne olcak oda sana verir shshsh gün yardımlaşma ve dayanışma günüdür
10 YorumlaSalak yerine konma bukadar basit ya anlayın şunu iyi olmak zorunda değilsiniz
10 Yorumla
+1 yılÇan sistemi varsa bence verme , herkes paşa paşa notunu çıkarsın
10 YorumlaÇan eğrisi yapılmıyorsa ver gitsin sana zararı yok :)
10 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 406 cevap paylaştı. Sana not verene not ver, kural bu ayrıca sevdiklerine de ver tabi sizin sınav sisteminde bağlı
10 YorumlaBende girmiyorum şahsen ama kimseden de istemem
Eğer benden isteselerdi vermezdim boşver verme10 Yorumla
+1 yılOkul varken derslere bu kadar uzun süre gelmezlerse ne yaparsan onu yap derim :)
11 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılVerme mecbur değilsin. Geçen reklamını görmüştüm kitapseçte online eğitim notları dağıtıyorlarmış parayı verip alsınlar emeğini kimseye verme. Ha parayla satarsan iyi ticarettir
10 Yorumla
+1 yılBen olsam vermem senin emeğini onlar gezerek harcıyorlar s. et
00 Yorumla
+1 yılSalla gitsin. Ne diye katılmamışlar? Keyfi mevzularsa umursama bile.
00 Yorumla
+1 yılBizde arşivlere kayıt oluyor pc si varsa ordan izlemesini izleyemezse atabileceğimi söylüyorum.
02 Yorumla- +1 yıl
Kaç dakika izlenme var her kişi için gözüküyor ve bazıları 1000 dakika izlemiş bu ne len dediğüm oluyor.
- +1 yıl
sizde de sistem bu şekildeyse boşver ama değilse bilemiycem
+1 yılSakın verme. Üniversite okurken kaç kişiye böyle tekmeyi bastım. Bi küfür etmedikleri kalmıştı
00 YorumlaVerme notlarini birak baskasi hakkina girsin çalışanların
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 488 cevap paylaştı.
+1 yılYani ver finalde de aynı durum olur, o zaman yok dersin.
00 Yorumla
+1 yılSakın atma onlar senin rakiplerin. Ben bile şimdiden hepsini uyuttum, ders çalışmaya gidiyorum... Bizimde aklımız var gezip tozmasını biliriz amaaa. Biz burda inek gibi ders çalışalım onlar sağda solda sürtsün sonra gel keyfim gel...
10 YorumlaArtiver canım sanki ne olacak önünde sonunda bitirecek onlarda okulu
00 Yorumlaayıp yapıyorlar sakın atma ben katılıp isteyene de atmazdım zuzular iki yüzlü adiler sakın atma bak çok kinlendim en nefret ettiğim tiptir hazıra konan piçler
24 Yorumla
+1 yılYa şöyle düşün sen o notları çıkarırken ki bunu not çıkararak çalışanlar bilir ne kadar çok yoruluyorsun onlar ise sağda solda gezip arkadaşlarıyla falan takılıyorlar nasıl olsa biri verir kafasıyla
Alayacağın bence verme00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılGonder ne olcak bnde basta giriyodum simdi girmiyorum arkadasim bana atiyor ne olcak
04 Yorumla
Soran+1 yılKeyfine girmiyorlar ama.
Cevap sahibi+1 yılAnlamiyolarki ben8m gibi hocalar slayt okugup geciyor
Soran+1 yılNereden biliyorsun anlamadığını? Çoğunluk keyfinden gelmiyor
Soran+1 yılYok uyanamıyormuş bilmem ne bilmem ne
Gizli Üye(25-29)+1 yılVerme enayi misin oda girsin zahmet olmassa derslere
10 Yorumla
+1 yılHayatta vermem ben bir şeylerden vazgeçip ya da eğlenmek yerine derslere giriyorum notları tutuyorum onlar gezerken bir de not mu vereyim
00 YorumlaVerme sakın mesela ben de keyfine girmiyorum ama kimseden not dilenmiyorum birkaç gün içinde çalışmaya başlıycam kimseye de vermem not falan onlar da çalışsın
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılVerme. Kimse kadir kıymet bilmiyor, benden söylemesi
00 Yorumla
+1 yıluniversitedeysen verme derim tabii arkadaşını seviyorsan başka
11 Yorumla- +1 yıl
Niye ünide vermemeliyiz
Ben olsam vermem ben dersi takip ediyorsam o da takip etsin
00 YorumlaArkadaşların tamamen süzme enayi online sınavları da internetten bakarak tapabilirler
00 YorumlaEksik at gerisini kendi halletsin herşeyi de senden mi beklicekler
00 YorumlaBen notlarımı tutmadım daha de, ya da eğer çok yakınlarınsa ikisine de ver sen bilirsin.
00 Yorumla
+1 yılEngelle ya da hiç bakma salla
11 Yorumla
Soran+1 yılFotoğraftaki sen misin? Çok güzelsin
Ben vermezdim. Zaten bana zorla veriyorlar ^_^
13 Yorumla
Soran+1 yılZorla veriyorlar derken
+1 yılNormalde aranız nasıldı
01 Yorumla
Soran+1 yıl2-3 kişiyle yakınım öyle aşırı yakınlık yok aslında daha çok birlikte takılıyoruz diyeyim
Keriz değilsen reddet
10 YorumlaReddet hakkını yemeklerine izin verme
10 Yorumla
+1 yılDuzgun not alamadim de
10 Yorumla- Devamını Gör (53)
Devamını Gör(98)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > Online derslere katılmayan arkadaşlarım not istiyor, ne yapmalıyım?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer