Online eğitime katıldığım zaman nasıl davranmam gerektiğini bilmiyorum. Ne yapmalıyım?

Arkadaşlar biliyorum biraz saçma bir soru. Yakın zamanlarda online bir kursa katıldım. İlk kez online eğitime katılıyorum. Ayrıcada ben yurtdışında büyüdüm, ilk kez memlekette bir kursa katılıp hiç tanımadığım insanlarla iletişime geçiyorum.

Ne zaman zoom açsam ne yapacağımı bilmiyorum. Yani açıyorum kamerayı, öğretmen bana bakıyor ( ya da tüm ekrana baktığı için ben bakıyor sanıyorum) Doğal olarak selam veriyorum. Oda bana selam veriyor ya da diğer öğrenciler katılmış diye bakıyor. Bazen zamansız lüzümsüz selam verdiğimi düşünüyorum. Diğer öğrenciler katıldıklarında onlar napıyor hiç bilmiyorum.

Kamera açıldığında selam vermeli miyim yoksa öğretmen kendisi benimle konuşsun diye mi beklemeli yim?

Biliyorum çok tuhaf ama genel olarak Zoom’da konuşmaktan rahatsız oluyorum. Hani birşey sorulduğunda cevap vermek istemiyorum. İnsanların o an ben konuşurken beni izlemeleri rahatsız ediyor. Yani ben konuşurken sanki yabancı insanlar tarafından dikkat merkezindeymişim gibi hissetmek bana kendimi kötü hissediyor.

Yurtdışında büyüdüm ya, hani her konuşmam ya da davranışım tuhaf kaçıyor gibime geliyor. Yurtdışında okulda filan böyle biri değilim. Aktif biriyim. Ama zoom’da böyle sakin sus pus oturmam bende kötü bir etki bırakıyor.

Online eğitimde nasıl davranmam gerek?
Online eğitime katıldığım zaman nasıl davranmam gerektiğini bilmiyorum. Ne yapmalıyım?
Cevapla