Bu aslında insanın kendini tanıtma fırsatıdır mülakatta. Neden sen sorusuna cevaben, iş ile alakalı olmak koşuluyla kendimiz hakkında bilgiler verip, bu konuya olan yeteneklerimizden bahsetmemiz gerekir. Hatta bir örnekle açıklarsak daha iyi olur. Ben çok çalışkanım gibisinden boş sözleri IK hiç hoş karşılamaz.
Çünkü iş hayatında önemli kararların genellikle o kararın avantajları ve dezavantajları karşılaştırılarak alındığı düşünüldüğünde, beni işe almanız için bulunabilecek nedenler, işe almamanız için bulunabileceklerden çok daha fazla. Ben size gelirken, yani sizi seçerken sizin bana sağlayacağınız avantajları düşündüm ve sizin bana kaybettireceklerizi de. Daha sonra da, ben sizin için ne yapabilirim ve size ne kaybettirebilirim diye düşündüm. Size kazandıracaklarım size kaybettireceklerim yanında o kadar fazlaydı ki siz ne kaybettiğinizin farkında bile olmayacaktınız. Ben bunu her seferinde telafi edebilecektim. İş hayatı bu, kazanmak da var kaybetmek de ama dediğim gibi ben daha çok kazandıracağımdan emin olduğum için başvurdum. Eğer siz de bana güvenirseniz ve de kendinize, birlikte çalışmayı istiyorum. İş hayatında tabii ki risk almak da vardır. Yani size kaybettireceklerime takılıp beni reddedebilirsiniz de. Buna saygı duyarım. Ama dediğim gibi bu bir risk olur ve benim size kazandıracaklarım garantiyken, riskten kazanacaklarınız hem garanti değildir hem de hiçbir şey kazanmadan sadece kaybetme ihtimaliniz vardır. Ben seçimimi garanti olandan, bildiğim yoldan, kendimden ve sizden yana kullandım. Şimdi seçim sırası sizde. :D
Ya banada durup işverene kendimi anlatmak çok saçma geliyor zaten bu soruyu etik bile bulmuyorum her insanın artıları eksileri vardır bu şekilde ifade etmek geçmişte canını kurtarmak için savaşıp öldürmek gibi vahşi bişey elimden gelse mülakat olayını kaldırdım ki pişkin ukala küstahlara öncelik verilmesin gerçekten insani özelliklere değer verilsin insanları buna göre ise alsınlar adam kayırmacılık da olmaz ya da ahlaksız tekliflerde olmaz
Birçok mülakata girdim bu soruyu sadece küçük firmalar sordu daha kurumsal ve önemli yerler ise özgeçmişimi inceleyip ne istediğimi bana ne katabileceklerini ve benden ne beklediklerini söyleyip net bir şekilde karar verdiler bence sorular karşısında çok mütevazi olmamak aynı zamanda da göz korkutmamak gerek.
Simdiki calistigim yerde bu soruya o kadar sacma bir cvp vermistim ki tabi heyecanda vardi kesin ise alinmayacam dedim kendi kendime Şu an 3 senedir calisiyorum 😂
Buraya daha once hic gelmedim ilaninizi internette gordum ve basvurdum, sizin elemana ihtiyaciniz var benim işe dedim 😂 karsimda iki kisi birbirlerine baktilar sonra tekrar bana baktilar 😂 gorusmenin sonunda o zamanlar patronumuz olacak sahis arayacagim seni dedi bende peki dedim ama icimden kesin aramayacak dedim 😂 bir gun sonra aradi tekrar cagirdi.
İş ortamına alışkınım çalıştığım yerde sorun çıkarmam tembellik etmem ve size söz veriyorum ki beni işe aldığınıza pişman olmayacaksınız ben kendime güveniyorum derim