Bütün nefret ettiğim cinsiyetçi söylemleri tek soruda kullanacaktım da kendimi zor tuttum. 😄 Elinin hamuruylaymış, erkek işiymiş pehh.. Toplum tarafından "erkek işi" olarak nitelendirilen, zor veya zor olmayan hangi işte kadınlar başarı sergiliyor?
Elinin hamuruyla erkek işine karışan kadınların, başarısıyla parmak ısırttığı "erkek işi" sizce ne?
Cinsiyetcilik ile alakası yok. kadın ve erkeğin doğası farklı farklı kulvarlarda herkesin sınırı ve çıtası farklı sanayide 100 kadın çalıştırsan 2 bilemedin 3 kadın devam etse 100 erkekten 30u 40 i katlanır hatta bazısı severek yapar. bu konuda erkeğin katlanabilecegi limit daha fazla takdir edersin ki. Aynı durum kadınlar için de var. Bazı gerçekleri bilmek kabul etmek lazım. şu yanlış kadın evde oturur çocuk bakar vs tarzı düşünce. Kadın bazı işleri erkekten iyi yaparken erkek de bazı işleri kadından iyi yapabilir. Olay bu.
Ben kadınların erkekler gibi ağır ve riskli işlerde çalışmaı ve bu işlere yüzde 50 kadın kotası getirilmesi taraftarıyım. Otobüs şoförlüğü, tır şoförlüğü, maden işçiliği, inşaat ve tersane işçiliği, kanalizasyon temizleyiciliği, çöpçülük vs gibi tüm işlere yüzde 50 kadın kotası getirilmeli, askerlik erkekler için zorunluysa kadınlar için de zorunlu olmalı. Bu tarz işlerin hepsini kadınlar da yapabilir ve yapmalıdır.
Bunun cinayet ile alakası yok ağır vasıta kullanıyorum hatta merakım var böyle şeylere evde tadilat marangoz işi matkap bir çok malzemeyi kullanıyorum hatta köyde ki evimize kendi mutfak tezgahını kendim yaptım bu insanın merakı ve bazı şeyleri kendi yapabileceği gerçeğidir diğerleri ise ben yapamam edemem diyen korkak kadın ve erkekler dir
Bir makine mühendisi adayı olarak bu benceye aşık oldum. 😍 Erkekler moda tasarım okumasın, kadınlar mühendislik okumasın diye düşünen insanlar olmamalı.
Erkek işi yok , meslekte cinsiyet algısı boşbeleş bir şey. Staj yaparken bir şef vard, Yaso şef bir oraya bir buryaa uçardı dökümhanede. Kafada baret , üstü başı is içinde 1500 1600 derece sıcaklıktaki potalarda dans ederdi. 2 tane de dökümhane mühendisi vardı , onlarda odalarından çıkmazdı. İşe girdiğim de vincin tepesine çıkıp kahve içerken yaso şefe selfie atmıştım. Mühendis kelimesinin tam anlamıydı yaso şef.
Kadınlar el attıkları bir çok işte erkeklerden daha başarilılar. Ancak bunu cinsiyetçilik yapan insanlara anlatmak zor. Olayı şöyle çözelim kadınların iyi oldukları alanlar var erkeklerin iyi oldukları alanlar var. Bırakın herkes ne yapmak istiyorsa yapsın. Kimseyi yargılamayın.
Erkek ve Kadını keskin ayıran zihniyete maddi zekasından çok manevi yönden kendini geliştimesini tavsiye ederim. Güçlü kadın da var zayıf erkek de. İnsan olarak hiç kimse yargılanamaz bu konuda. Fiziksel özellik ve cinsiyeti siz seçmediniz sonuçta. İlginç bir strateji...
Elinin hamuru sözünü sevmiyorum kadınların da başaramayacagi şey yoktur istedikten sonra bu kesin ama bazı işler kadınlarda itici duruyor. Bazıları da belki erkekte. Yani illa yapacağım diye de yakışmayan işe bulaşılmamali. Mesela kadının futbol oynamasi ve asker olması gibi örnekler çoğaltılabilir
Dünyada eşi benzeri bulunmayan Asiltürk kadınından küçük bir örnek verebilirim çok uzak tarih değil yakın bir tarihimizde Cumhuriyetimizin ilk kuruluş yıllarında Kara Fatma denilen halk kahramanı bir kadınımız vardı tüm Türk dünyasına parmakların ısırttı Saygılarımla iyi geceler dilerim geceniz güzel olsun
Mesela kavanoz açmak :D nedense erkek işi olarak bilinir fakat sıcak suya ters çevirip koyduğunuz zaman kas gücüne gerek kalmadan sorun çözülür. Yine de biz erkekler genelde kadınlardan daha iyi açarız. Onun dışında ağır kaldırmak gibi işleri kırılgan, bakımlı, tırnağı kırılsa kıyameti koparan kızların yapmak istememesi o işi erkek işi yapıyor
Erkek işi ya da kadın işi diye bir ayrım yok, sadece iş var. Bence bu ülkedeki kadınların çoğunun işine geldiği için erkek işi ayrımını onlar yapıyor. Bak bir tane ağır iş yapan kadın yok. Oysa bir çok ülkede ağır sanayide ya da madende işçi olarak çalışan kadın var. Bizim kadınlar ise zor işe gelmiyor. Masa başı iş arıyorlar
Sakin ol 😂 cinsiyetcilik çok saçma bir şey kadın isterse her şeyi yapar hem de çok da güzel yapar kadın eki çok başkadır değdiği yeri güzelleştirir kadının gözü hiç bir canlida yoktur baktığı yer değil gördüğü şey güzeldir
Elinin hamuru olan kızlar Türkiye'de var bir tek Rusya'da inşaatları kadınlar yapıyor çoğunlukla, boyacılık işlerini kadınlar yapıyor Ev hanımları mesela kendi evlerini boyuyor, erkek yapmaz boya orda kolay kolay
Kimseye muhtac olmadan evlatlarını büyütebilır anne evıne de sahip cıkar evinde erkek ısı olarak adlandırılan herseyı kendı yapar , dısarda mesleğini icra eder ve bunların hepsini tek kadın tek basına yapar fakat erkekler bu kadar sorumluluk bıle alamaz guc ıse kadın en güçlü varlık
soruyu soran arkadaşım sen saniye de 10 11 anahtarla çay karıştırabilir misin? Veya tomruk kereste yükeleyebilir misin Veya bir elektrik direğine çıkıp bakım onarım yapabilir misin
Erkeğin işimi kalmış? Bütün her şeyi yapan kadın zaten, evdeki işide çocuk bakımınıda, dışardaki işide, her şeyi kadın yapıyor. Erkeğin yaptığı iş kadının yaptığının onda 1’i
Hiç feminizmle ilgilenmedim be canım. Bundan 20 yıl önce insanlar kadınların sadece ev işi yapıp çocuk bakabildiğini düşünüyordu ama artık kadınlar erkeklere iş hayatında yetişti ayrıca çocuk bakan ev temizliği yapan erkek mi varmış? Sende çok hayal kuruyorsun bence
En İyi Cevaplar