Mezuniyet Sonrası İşsiz Kalmamak İçin 5 Öneri

SezaiOnline

Merhabalar, üniversite okumak artık çok kolay hâle geldiğinden ve çok fazla mezun olduğundan mezuniyet sonrası işsiz kalmamak için 5 önerimi yazıyorum. Umarım beğenirsiniz.

1- Staj Yapın

staj yapmak
staj yapmak

Mezun olmadan, özellikle okuyorken staj yapın. Herhangi bir ücret talep etmeseniz de olur. Siz mezun olduğunuzda cv'nizde birkaç deneyim yer alırsa, işe alımınız kolaylaşır. Zaten staj yaptığınız yer sizden memnun kalırsa yüksek ihtimalle, sizin yanınızda çalışmanızı isteyecektir. Kariyer sitelerinde staj yapabileceğiniz iş yerleri bulabilirsiniz.

2- Deneyim Kazanın

deneyim kazanma
deneyim kazanma

Okuduğunuz bölüm, hangisi olursa olsun okulda öğrendiklerinizi test edin veya bunu uygulayın. Sebebi ise, iş hayatına girdiğinizde problem yaşamamanız. Örneğin muhasebe bölümü mezunu olacaksanız, mutlaka bir muhasebeciyle görüşüp, kullandığı programları öğrenin, o programları kendiniz öğrenmeye çalışın.

3- Mezun İşsizlerle Tanışın

işsizlik
işsizlik

Garip bir öneri olabilir. Ama açıklarsam biraz da olsa kafanıza yatabilir. Mezun olup da işsiz olanlarla görüşün ve neden şu an iş bulamadıklarını öğrenin. Böylelikle onların yaptığı yanlışı yapmamış olursunuz. Bir de çevreniz, kendi mesleğinizden olduğundan sizin ona veya onun size faydası dokunabilir.

4- Her Zaman Sağlam Bir CV

dikkat çekici cv
dikkat çekici cv

Özellikle büyük firmalar, iş başvurularında cv'ye dikkat ediyorlar. Standart bir word belgesi yerine, internette yer alan hazır, fakat sektörünüze uygun cv seçmeniz, sizin bir adım önde olmanızı sağlar.


5- Yabancı Dil Öğrenin

yabancı dil öğrenme
yabancı dil öğrenme

Yabancı dil, zaten gerekli bir şey. Sadece iş hayatı için değil, birçok alanda. Diyelim ki uluslararası lojistik ya da ilişkiler mezunusunuz. Bir firmayı hedeflediniz. O firmayı iyi araştırın ve en çok hangi ülkelere hizmet veriyorsa, o dile mutlaka kendinizi adapte edin.

Bonus: İşsiz kaldığınızda canınızı sıkmayın.

işsiz kalmak
işsiz kalmak

Ben uzun süredir özel sektörde görev yapıyorum. İlk iş arayışımda bayağı zorlanmıştım. Canınızı sıkmamaya çalışın fakat kesinlikle aramayı bırakmayın.

Elimden geldiğince deneyimlerimi aktarmaya çabaladım. Umarım beğenmişsinizdir. Sevgiler :)

Mezuniyet Sonrası İşsiz Kalmamak İçin 5 Öneri
9
17
Görüşünü yaz

Bi’Bot Seçimi

Çok Süper Görüş
  • ozelguvenlik4545
    buda artık üniversite okumanında önemini azaltıyor. lise ve ilk okul mezunlarının iş bulma olasılığı üniversite mezunlarından daha fazla, tek fark gelir farkı şimdi üniversite mezunları da ilk okul mezunları ile işsiz kaldıkları için aynı işi yapmak zorunda kalıyorlar
    Görüş hala geçerli mi?

En İyi Erkek Görüşleri

  • jonstark12
    unuttuduğun bir şey daha var oda çap veya yanadal yapmak
    ya da açık öğretimden 2. üniversiteyi okumak artık herkesin elinde diploma 1 diploma var ama elinde en az 2 diploma olması iş bulmayı daha kolay hale getirir
    Görüş hala geçerli mi?
  • MrMyopıc
    Ya en gıcık olduğum şey bir işe başvuru yapıcam yeni mezun olmuşum benden deneyim istiyor be canım iş ver de deneyimim olsun dicem ağzımı bozmak istemiyorum
    Görüş hala geçerli mi?
    • okul okurken deneyim elde edebilirdin? kendini bir işveren yerine koy. sen olsan, işi zaten bilen birini mi alırsın, yetiştirmek üzere birini mi?

    • MrMyopıc

      O iş öyle olmuyor okuldaki deneyim yetmiyor işverenler de belirtiyor genelde zaten şuralarda çalıştın mı vs hem zaten okulda aldığın deneyim en fazla 9 ay oluyor işverenlerin çoğu min 2 yıl deneyim istiyor o yüzden burda empati kuracak olan ben değilim abicim işveren

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

914
  • Blackh
    Turkiye de issiz kalmamaktan daha da onemli bir sey varsa emeginin karsiligini almak... issiz kalmamak adina kendinizi de emeginizi de harciyacak cigeri bes para etmez insanlara muhtac olmayin
    (Eski patronuma nefretimi de kustum 😡)
  • meyvelisedaaaa
    Teşekkürler emeginize saglik lazım olucak bir gun bizede😂
  • Maasina bakmaksizin hemen ise. grin gerekirse parasiz calisin isi ogrenin sonrasi zaten gelir
  • canttt
    Maalesef günümüzde bunların hiç bir önemi yok çünkü deneyim isteyen 4 5 yıllık tecrübe isteyen o firmalara söyler misiniz bizlere şans vermezlerse biz nasıl tecrübe kazancaz
    • Girdiğim işte sıfır deneyimle girdim. Karşındaki kişiyi o işi bildiğine ikna etmelisin.

  • Pembekelebekler
    Nasil canimizi sikmayalim... ne sacma oneriler bjnlari zaten biliyoruz.
  • Deneyim nasıl kazanılır?
  • restinerest
    Bu ortamda issiz kalmamak elde mi?
  • 1963B
    Staj ve deneyim gerçekten çok önemli katılıyorum kesinlikle
  • Ellerinize sağlık. 👍🏻🌺
  • Kravat_takan_adam
    Güzel bir yazı olmuş.
  • aycaakayahan1
    Teşekkürler
  • ErkeklerdeSoruyorr
    Bilgiler için teşekkürler 👍
  • GrandPa-2017
    Bu tür bilgiler için teşekkür ederim!
  • Fkusna_Huy
    GüZel göeüşler
  • Xctrtk
    Tecrübe için çalışmalı yaz tatili yerine çalışma
  • emeğine sağlık. .
  • donnamorta
    Gerekirse bedava çalış ama çalış
  • Çok güzel.
  • Hüseyin_33
    Gerekirse bedava çalış ama çalış yani
  • Ddderinnn
    Deneyim tecrube kazanmak geriyor kesinlikle
  • qmqmqmmmseverim
    stajı iyi yapmak
  • Metinzu607
    Dil öğrenin mutlaka
  • pasifcocukkk
    Öyle bir ihtimal var mıymış
YÜKLENİYOR...