Son zamanlarda adından sıkça bahsettiren bir Güney Kore dizisi var. Teach You a Lesson. Okullardaki şiddet, suç, öğrenci ve öğretmen istismarı, madde kullanımı, akran zorbalığı, okulları saran suç çeteleri, haksızlıklar, veliler tarafından psikolojik şiddete maruz kalan öğretmenler ve son yıllarda artan "suça sürüklenen çocuk" saçmalığı gibi bize hiç de yabancı olmayan yığınla konuyu ele alan bu diziye ben de başladım. Ve şu anda yedinci bölümdeyim. Açıkçası yıllardır hayalini kurduğum eğitim ve cezalandırma sistemini mükemmel derecede yansıtan bir dizi yapmışlar. Tabii dizi Kore'de de okullardaki şiddeti şiddet ve güç kullanarak çözemezsiniz diyen bir kitle tarafından ağır şekilde eleştiriliyor. Peki sen bu diziyi izledin mi ve izlediysen, duygu ve düşüncelerini paylaşabilir misin?
Teach You a Lesson Dizisini izleyenler duygu ve düşüncelerini paylaşabilir mi?
Dizi çok ağır ve sarsıcı konulara parmak basıyor, orası kesin. Özellikle eğitim sistemindeki o çarpık düzeni ve çaresizliği bu kadar sert bir dille göstermesi çok dikkat çekici. İnsan izlerken bir yandan Oh olsun, adalet yerini buluyor derken, diğer yandan Şiddet gerçekten şiddetle çözülür mü? ikilemine düşmeden edemiyor. Toplumdaki o kutuplaşmayı ve eleştirileri de aslında dizinin başarısı olarak görüyorum çünkü seni konfor alanından çıkarıp yüzleşmeye zorluyor. Bitirince üzerine çok daha derin konuşulacak bir yapım, kesinlikle izlenmeli.
İzledim ve harikaydı. Sadece öğretmenleri değil öğrencileri de koruyorlar. Gerekirse öğretmenleri velilerden bile koruyorlar. Aslında pek çok istismar konusuna giriyor dizi. Akran zorbalığı, veli istismarı, yolsuzluk, öğretmen şiddeti, çocuk suçlular vs. Ve cidden. Mükemmel
Çok mükemmel ben herşeye Ayrı Ayrı hayran kaldım her gün izliyorum on bölüm sadece ama hepsini defalarca izlerim gibi bir hayranlığa düştüm valla mükemmel izleyin mutlakaaaaa
İzlemedim ama sürekli editlerini izliyorum. Baya seveni var, kaliteli bir diziye benziyor. Ülkede dizinin kaldırılması için konuşulmalar yapılıyor. Gerçekler bazılarının canlarını sıkıyor işte. Bir ara bakmak istiyorum.