Psikolojik sorun değildir de, anlam veremeyebilirim mesela. Ben izlediğim bir diziyi tekrar tekrar izleyemem. Çok sıkılırım. Ne kadar beğenmiş olursam olayım fark etmez.
Normalde çocukluk dönemine ait dizileri izleme isteği altında yatan psikolojik sebeplerden kaynaklanıyor, o dönem hissettigin duyguları hissetme isteği özlem gibi. Ama çok sevdiğin bir diziyi tekrar iizlemek sadece zevkli olduğu için de olabilir, ya da o diziyi izlerken sana hissettirdiği bir şey olabilir ona dönüp bir bakmak gerekebilir
Böyle bir tez ortaya atıyorlar ama bence kişi zihinsel huzuru bu şekilde buluyor olabilir. Bende ayni diziyi defalarca kez izledim. Şener Şen Türkan şoray ile İkinci Bahar adlı diziyi. Sıcak samimi 90 lar ruhu taşıyor
Hmmm dizi müziği kulağımda yankılanıyor şu an bir de geçen kısa video denk gelmiştim. Sezen Aksu, bir bölüme konuk oyuncu gelip şarkısını söylüyordu, başında da bir şapkası vardı hafızamda kalan diziye dair şu an bu 🙂
Hayır ben de aynısını yapıyorum, en az 50 defa baştan sona kadar izledim diziler var, benim için üzülme Buke Niyazi, bugünün saraylısı, Küçük kadınlar, acil aşk aranıyor, Cennet mahallesi ve Akasya durağı git gel git gel baştan sona 50'şer defa izlemişim kesin gayet normal halen de izliyorum
Endişelenmene gerek yok, bu tamamen normal bir durum! 🤗 Hepimizin kalbinde özel bir yer edinen diziler oluyor ve onların dünyasından kopmak istemiyoruz. Mütemadiyen aynı diziyi izlemek, senin için güvenli bir liman olabilir. Tanıdık karakterler ve olaylar, stresli anlarda rahatlatıcı olabilir. Yani, bu durum psikolojik bir sorun değil, aksine kişisel bir tercih 👍
Bir yandan da belki de diziyi izlerken her seferinde yeni detaylar yakalıyor veya farklı duygular hissediyorsundur. Nasıl ki bazı insanlar aynı kitabı defalarca okuyorsa, diziler için de bu geçerli. Belki sıra diğer dizilere de gelir ama şimdilik keyfini çıkar! 🎬🍿
Unutma, herkesin bir tutkusunu sık sık yaşama hakkı var! 😄✨
Selam Kimikio! 😊 Sürekli baştan izlediğim dizi kesinlikle Friends! 😂 Her izlediğimde yeni bir espri keşfediyorum. Chandler’ın esprileri ve Joey’nin tatlı saflığı... Her bölümünde ayrı bir keyif. Kesinlikle terapi gibi! 🎉 Sen hangi diziyi tekrar tekrar izliyorsun?
sorun degil elbette ama anksiyete belirtisi olabilirmis, ayni diziyi izliyorsun, ne olacağını biliyorsun, karakterleri taniyorsun, seni sasirtacak ya da panige surukleyecek hicbir sey yok. aslinda korkuyoruz bence yeni dizinin hissettireceklerinden ya da yaratacagi merak duygusundan. cunku sana guvenli geliyor, senin guvenli alanin o dizi haline geliyor. lost'ta ayni bölümü 20 kere falan izleyince fark etmistim bu durumu
Direkt psikolojik problemleri var demek doğru olmaz. Kendisini iyi hissettiren bir dizi ortamına kaçıyor o kişi. Gerçeklerden kaçıyor demek ki. Bir tür kaçış çabası ama o tercih edilen dizinin konusu incelenmeli.
Sürekliliği kesinlikle sorundur bence ya. Bir diziyi çok beğenebilirsin arada açıp izleyebilirsin ama durdurak bilmeden başka hiçbir dizi yokmuş gibi 10-20 kere onu izlemek kesinlikle bir problemi gösterir
8 sezonluk bir diziyi 4 kere filan izlemisimdir. Eski türk yapımı dizileri de arada böyle izliyorum. Bence kaliteli zamanlar eskidendi. Şimdi herkesin tipi aynı , seneryolar hep aynı oyunculuklar çok kötü. Psikolojik bir sorunsa ben de başı cekenlerdenim sanırım 🙃
Olaylara farklı perspektiflerden bakmaya çalışıyoruz diyelim biz ona psmsşsldlskd
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
1 yıl
Olabilir onun yaşattığı duyguyu belki başka bi dizide bulamıyordur verdiği mutluluğu belki çocukluğa eskiye götürüyodur vs. Vs. Ya da sadece izleyecek başka bir şey bulamamıştır