Bugün ne acı bir tesadüftür ki Türk sinemasının sultanı Türkan Şoray'ın da doğum günüdür.
https://www.youtube.com/watch?v=aBSXXUNVSjw

Uyanır uyanmaz gördüğüm haber buydu, çok üzüldüm, çok severdim kendisini.
Cüneyt Arkın'ın her filmini çok severdim, yeri dolmaz bir sanatçımızdı. Yeşilçam'ın bir dalı daha kırıldı.
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet, dua edeni çok olsun inşallah.💔
Kendisinin en iyi filmi, Alın Yazısı isimli bir filmiydi. 70 ve 80'lerin Kemal Sunal ile birlikte en büyük aktörü bu adamdı. İkisinin de kariyerinde çeşitli dönemler oldu
Kemal Sunal'ın Erler Film dönemi, Natuk Baytan ile çektiği abuk ve bugün efsane olmasına neden olan absürt filmler falan vardı
Aynı Natuk Baytan Cüneyt Arkın ile de o karikatürize mizaha sahip absürt yanları olan Kara Murat filmlerini çekmişti. Herkes Cüneyt Arkın'ın o filmlerini aşırı Türkçü, İslamcı falan buluyor da aslında o zihniyetle hafiften dalga geçiyordu adamlar.
Sonrasında politik mesaj içeren filmleri geldi, gazeteciyi oynadığı, bıçkın delikanlı rolleri kestiği filmler. Maden gibi bir filmde bile rol alabilmiş bir adamdı.
Türk sinemasında hiç kimse, bu adamdaki doğal karizmaya, bu adamın duruşuna ve jönlüğüne erişemedi. Bugünkü erkek başrolleri gördüğümde, bizim Y kuşağından aktörleri gördüğümde aklıma hep bu adam gelir ''Ulan bir Cüneyt Arkın'a bak bir de şu kerkenezlere bak'' derim hep
Saydığınız dönemlerinin öncesinde bir de direkt romantik Yeşilçam filmlerinin jönü olduğu filmler var. Özellikle Türkan Şoray'la birlikte çevirdikleri (Aşk Mabudesi, Arım Balım Peteğim, Hayatım Sana Feda vs.) Dediğiniz gibi her duruma ve döneme uygun rollere girebildi ve bu anlamda oyunculuğun hakkını da verdi. Mekanı cennet olsun. 🙏🏼🥀
O melodram filmlerini pek izlemediğimden es geçtim hep. Zaten aslında aşk filmlerinin karizmatik erkeği olarak girdi oyunculuk işlerine. Adamın sinemada aktörlük yapmaya başlayışı 1963 yılına kadar gidiyor zaten. Asıl ününü 70'lerde kazandı tabii.
Aksiyon oyuncusu olacağım diye sirklerde eğitim almış adam.
Ayrıca o çözüm süreci saçmalığında Akil Adamlık teklif edilince ''Türk Milleti'ne akıl vermek kimsenin haddi değil'' demiş adamdı
Evet, Bir sanatcı daha gitti.. Gerçekten bugün duyduğumda çok şaşırdım.. Beklemiyor insan.. güzel insanların hep kalacağını düşünüyor 😌
En sevdiğim Türk filmi
Satın alınan koca filmiydi
Cüneyt Arkının yanina en cok yakistirdigim Fatma Girik ve Filiz Akindi
Teşekkürler 😌
Çok üzüldüm Allah rahmet eylesin kendisini oyunculuğunu çok beğeniyordum yakışıklı, karizmatik biriydi çocukken Battal Gazi ve Köroğlu filmlerini severek izliyordum
bir yıldızın daha kayması üzücü bir durum😿
Cevap
99Cevap
iyi oyuncu ve dövüş sanatları ustasıydı. battal gazi ve karamurat serileri ile tanıdık
arım balım peteğim filmi
Tarık Akanin şöyle bir sözü vardı türk sinemasının jönlerinden bahsederken..
"Cüneyt başta gelir, Kadir de (Kadir İnanır) benden sonra.." demişti.
Evet Cüneyt Arkın uzunca bir dönem Türk sinemasının 1 numaralı jönu olarak tarihe damgasını vurdu.
Sosyal sorunlara, işçi haklarına parmak basarak, güzel toplumsal mesajlar veren filmleri bence en iyileriydi.
Mekani cennet olsun.
1- Yıkılmayan Adam (1977) – IMDb: 5.6
Zengin bir kızın sendikalı bir genç ile evlenmek istemesi ve kızın ailesinin bu evliliğe karşı çıkmasını konu alan bu film, Çakır'ın mafya babaları ile savaşmaya başlaması ile devam ediyor. Filmde Çakır karakterine Cüneyt Arkın hayat veriyor. Türk sinemasının kült filmleri arasında yer alan bu yapım, unutulmaz replikleri ile akılda kalmıştır. bu filmi en iyisi bana göre.
Mekanı cennet olsun
Gördükçe Aklıma Geldikçe Şok içindeyim Tamam Her Canlı Ölümü Tadacaktır bu doğru Vefat edeceğini Biliyordum ama bu zamanda beklemiyordum Takdiri ilahi işte Rabbim ne zaman isterse o güne nasip Ne diyelim Ki Rabbim Mekanını cennet eylesin nur içinde yatsın güzel insan 😥 Vayy Bee Yeşilçam da bir çok usta kaliteli oyuncu çoğu çekip gitti çok az ama çok az kişi kaldı
Baktığımda bu kadar zaman emek vermesine rağmen hiç ödülü yok. Kale sularına zıplayarak çıkması, 6 patlar tabancada kurşununın bitmemesi, 10 kurşun yemesine rağmen dövüşmesini, 1 orduyu bir tokatla yıktığı filmlerini hatırlıyorum. İsminin önemi yok hepsinde aynıydı. Allah rahmet eylesin.
Neden hiç ödülü olmadığını düşündünüz?
1969 - "En İyi Erkek Oyuncu Ödülü", (İnsanlar Yaşadıkça) - 1969 Antalya Altın Portakal Film Festivali Kazandı
1972 - "En İyi Erkek Oyuncu Ödülü", (Yaralı Kurt) - 1972 Adana Altın Koza Film Festivali
1976 - "En iyi Erkek Oyuncu Ödülü", (Mağlup Edilemeyenler) - 1976 Antalya Altın Portakal Film Festivali
1999 - "Yaşam Boyu Onur Ödülü" - 1999 Antalya Altın Portakal Film Festivali
2013 - "Yaşam Boyu Meslek ve Onur Ödülü" - Engelsiz Yaşam Vakfı
2013 - "Yaşam Boyu Onur Ödülü" - 18. Sadri Alışık Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri
2013 - "Kültür ve Sanat Büyük Ödülü" - 2013 Yılı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü
2021 - "Kültür ve Sanat Büyük Ödülü" - Türkiye Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü
Cüneyt abimiz gerçekten de Türk sinemasının en büyük isimlerinden biriydi. Allah rahmet eylesin. İnsan gerçekten de çok üzülüyor böyle durumlarda.
Allah rahmetiyle muamele eylesin inşallah. 🙏🏻 Yıkılmayan Adam filmiyle anıyorum… Yakışmadı be Cüneyt abi 😒
Kendisi üvey amcamdı. Cocuklugum onun evinde gectı. Sizin cocuklugunuz onun filmi ile gecmıs. Ben cok üzülüyorum. Üvey amcam olmasına rağmen öz babamdan daha cok babalık yaptı bana. Şu an bu durumdaysam onun sayesinde. Beni okuttu en iyi okullara gönderdi. Kendı evladından ayırmadı. 😐 ölüm haberini Fransa’dan aldım. Aksam ilk ucakla turkıyedeuım.
Allah rahmet eylesin, Türk sinemasının en iyi jönlerindendi ve Türk sineması bir ustasını daha kaybetti. Onun filmleri ile büyüdüm ve benim gibi kaç nesil onun filmleri ile büyüdü üzüldüm mekanı cennet olsun.
Onu asla unutmayacağım..
İrlanda vatandaşı olduğum için Türkiye de sadece 2 filmini izlemiştim. Birisi Cüneyt Arkın ın ikizi yerine geçip başka birisiyle dövüşmesiydi. Sonra o adamın kardeşiyle evlendi.
Diğeri de Garip isminde köpeği vardı bir kadını kaçırmıştı. Sonra o kızı serbest bırakmak için kötü adamları öldürmüştü. <3
Arım Balım Peteğim de çok güzel.
https://www.youtube.com/embed/zYO_Yf5QERkBu filmle anmak istiyorum.
Mekanı cennet olsun. Nur içinde yatsın. 🌹🌹
Allah rahmet eylesin.. bir bir gidiyor yeşil çamın çınarları..
gözün arkada kalmasın Battal Gazi hep kalbimizde kalıcak
Allah rahmet eylesin, insanlar genel olarak sadece battal gazi filmleri ile bilir ama çok sayıda filmi vardır. Hepsi birbirinden apayrı filmlerdir. Hınç filmini çok severdim, o müziği apayrı hoşuma giderdi. Mekanı cennet olsun
Cüneyt Arkın Anısına..
Kutlu tini şad, yeri yurdu uçmağ olsun. Bütün filmlerini severek tekrar tekrar izledim. Kişiliğiyle ve duruşuyla gönüllere taht kurmuş bir sanatçıydı.
Hıncını aldın mı güzel kız?
Allah rahmet eylesin Türkiyenin büyük jönüne...
https://www.youtube.com/embed/eQhELq5c8qMBen fazla Yeşilçam filmlerinden anlamam ama Battal gazi filmini biliyorum. Iyi yasamis ama maşallah. Biz o kadar yasayacak mıyız acaba? Ama tabi sevilen kişinin ölümü hep erken ölümdür
Yeşilçam'dan anlamasan da bir Cüneyt Arkın'ı tanımayacak bilmeyecek kadar ülkeden uzak da olamazsın...
Kaç yıl yaşadığından ziyade yıllarını nasıl geçirdiği önemli biraz.
Bu anlamda evet, aktif film çektiği dönemde sayısız sakatlık geçirmesine rağmen, son 1 yılına kadar dolu dolu bir hayat yaşadı.
Son senesini kısmi felçli geçirdiği için belki de sıkıntısından kurtulmuş oldu.
Ama yine de erken, yine de kabul etmesi zor ve üzücü.
@RuuDy_RuuD Tanıyorum tabiki ya. Babam yanimda izliyor filmlerini oradan biliyorum
Duruşu, kalitesi ve karizmasıyla kendi çizgisini hiç bozmayan bir aktördü. Türkan Şoray'la olan tüm filmleri benim için ayrıcalıklıdır. Mekanı cennet olsun.
Türk sinemasının ikon isimlerinden, filmlerini pek izlemezdim aklımda kalan kuşçu ve atı 40 gün karanlıkta bırakıp evrim geçirttiği bir film vardı o 😄 Allah rahmet eylesin.
Mekanı cennet olsun inşallah çok üzüldüm duyunca rabbim ruhunu şad etsin inşallah 😔hangi filimi sevilmezki Cüneyt Arkın'nın özellikle gır gır Ali ve Önce hayaller ölür filmleri.
Sanatci kişiliğinin yanında beyfendi karakteriyle de büyük bir insandı. Fatma Girik'in ölümüne çok ağlamıştı hala gözümün önünde. basimiz sağolsun
"Yakında ben de geleceğim yanına" dediğini de hatırlıyorum Fatma Girik'in cenazesinde. 🥀
Bu filmi ile hatırlamak isterim. Su anda gözyaşlarımı tutamadım
Ben de jön zamanlarından, özellikle "Hayatım Sana Feda"yı çok severim. Ve hatta birazdan açıp izleyeceğim ve muhtemelen tüm kanalların yayın akışları da bugün Cüneyt Arkın filmleriyle dolup taşar.
Evet saygı duyulacak bir insan
Büyük oyuncu, Türk milliyetçisi, üstad, örnek şahsiyetti.. Allah mekanını cennet eylesin.
Erotizm içeren filmler dahil hepsini beğeniyorum..
Her yastan insana en azindan belli bir kuşağa ornek oldu idol oldu yesilcami sevdirdi Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
Ufak bir guncelleme olarak Cüneyt Arkın nın gercek ismini de doktor unvanı ile birlikte paylasmak istersen daha iyi olur bilmeyenler vardır belki
Her flimii izlemişimdir çocuklugum gitti diyebilirim yazarken bile gözümden yaş geliyor arkadaş 😥 mekani cennet olsun inşallah 🙏🙏
Bu sabah gördüğüm de çok şaşırdım. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.
Battal gazi filmi ile anarım.
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Onun sayesinde bir kişi, koca bir orduya dalmayı öğrenmiştik.
haydaaaa, azrail ünlüler camiasına dadandı yine, güzel adamdı, mekanı cennet olsun, tabii cennet varsa.
ben küçükken bir keresinde samsuna gelmişti elini tutmuştum çok sevinmiştim gerçekten mekanı cennet olsun
Ben bu insanı 1955-60larda çevirdiği romantik jön filmleri ve 80 lerde çevirdiği komedi aksiyonlarla anmayı tercih ederim
Daha geçen deli şahin filmini izlemiştim. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah 🥀
İyi bir oyuncu, iyi bir insandı. Türk sinemasına katkısı saymakla bitmez. Huzur içinde uyusun.
Allah rahmet eylesin. Biz Yeşilçam filmleri ile büyüdük. Bir çok flimini severim ama en çok Babaların babası adlı flimi hoşuma gidiyordı
Böylesi bir daha gelmez. Birde Kemal Sunal öldüğünde bu kadar üzülmüştüm
Her filmini severim. Kendisini de ayrı severim. Mekanı cennet olsun. 😕
Vay be o kadar okla ölmeyen adam. Yıldızlar bir bir kayıyor. Allah rahmet eylesin. Bir çok filmini severek izliyorduk.
Battalgazi, kara murat serileriyle büyüdük. Mekanı cennet olsun üzüldüm...
Eskiden olsa derdim bir değer daha gitti ama zaman çok şeyi değiştiriyor su akıyor yatağını buluyor menderesler çizmeye başlıyor. Allah rahmet eylesin ama anmayı yersiz buluyorum. Yaşarken adını yazdırmış hayatın hakkını vererek yaşamış adı yeterince anılmış zaten dolu dolu geçirmiş ömrünü, beni kim anacak ölünce, hiç kimse!
Dünyada toplu iğne başı kadar bile izim yok.
Benim anmamım bir haber değeri 😆
Vahşi Gelin filmini çok seviyorum ve tabiki bize Milli değerlerimizi anlatan benimseten filmleri.. Küçükken kendisini görüp elinden öpme fırsatım olmuştu ölüm haberini alınca gerçekten çok üzüldüm Allah mekanını cennet eylesin.. 😔
Tüm filmleri ayrı güzeldi. Çocukluğumuz izleyerek büyüdük. Üzüldüm…
Tam bir halk ve cumhuriyet sanatçısıydı
Allah rahmet eylesin asla unutulmayacak...
Dünyayı kurtaran adam. Çocukluğumun kahramanı seni 'çok özleyeceğim nurlar içinde uyu.
Mekanın cennet olsu.. Türkiye “nin en sevilen isimlerinden kalıcaksın hep...
Duydum çok üzüldüm Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun kardeşim gerçekten çok üzüldüm
Allah rahmet eylesin filmlerde en sevdiğim adamdı😞
Kara Murat, Battal Gazi, Malkoçoğlu...
Allah rahmet eylesin.
Turkiyenin gelmis gecmis en iyisiydi kesinlikle her anlamda
Çok üzüldüm Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
Çocukluğum öksüz kaldı bıkmadan her filmini ber çıktığında izlerdim halada izlerim.
Bir büyüğümü kaybetmiş kadar oldum.
Murat ile Nazlı filmi ile anıyorum
Kesinlikle
Çok güzel anlattın ☺️
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun nurlar içinde yatsın 🤲🤲🤲🤲
Cok üzüldüm😞 Allah rahmet eylesin, mekani cennet olsun
inna lillahi ve inna ileyhi raciun, Allah rahmet eylesin
Ya bu sabah gördüm haberi. Ha s... tir dedim. Üzüldüm. Bu adamın filmleriyle büyüdüm ben
Mekanı cennet olsun Kara Murat'ın Battal Gazi cidden üzüldüm ya bunun gibisi gelmez.
Çok üzüldüm valla çok severim onu Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun..
Allah gani gani rahmet eylesin ışıklar içinde uyusun battal gazi teşekkür ederim
Çok üzüldüm Allah rağmen mekanı cennet olsun çocukluğum onun filmleriyle geçti o bir efsaneydi. 😞
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun
Allah rahmet eylesin tum filmlerini severek izlemisimdir
Yakisikli karizmatik kibar mutevazi guzel insan mekanin cennet olsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?