Senarist çok önemli tabii bütün olaylar, sahneler, konu hakkında planı onlar yapıp yazıyorlar. Ama tabii konu ne kadar iyi olursa olsun bir flash TV oyunculuğu sergilerler de tabii ki boka dönüşür yapılan sanat. O yüzden yönetmenle senaristin aynı değere sahip olduğunu söyleyebilirim.
İkisi de önemli unsur. Başarılı bir senaryo başarısız bir yönetmenin elinde ziyan olabilir tam terside, başarısız bir senaryo başarılı bir yönetmen ile izlenebilir hale gelebilir.
Günümüzde her yönden kaliteli olmak zorunlu artık. Bazen başarılı senaryo, yönetmen de yetmez oyuncu rolü taşıyamaz, seyirciye hissettirmez o zaman da sonuç yine sıfır olur.
Tabi tüm bunlar arasında en önemli unsur senaryo yinede. Senaryonun izlenebilir olması şart. Senaryo işe yaramazsa yönetmen ya da oyuncu hatrı için izlenmez film.
Bu durum biraz komplike bir olay. Yani sadece 2 tane kıstasın olması değil. Filmi yapan güzel kılan birçok etken var. Bunların başında bana göre senaryo geliyor. Eğer film iyi bir hikayeye dayanmıyorsa. Yönetmen ve oyuncular ne kadar iyi olursa olsun. O film kesinlikle beklenen etkiyi yaratmaz. Filmi çeken kameramandan tut, set işçilerine kadar hepsinin büyük bir emeği var. Tabi ki iskeleti ve omurgayı daima yönetmen ve oyuncular oluşturuyor. Bu büyük bir gerçek..