Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla "The OA"

Selamlar, uzun zamandır film/dizi bencesi yazmadığımı fark edip koşa koşa geldim. :) 2. sezonunu geçtiğimiz günlerde bitirdiğim The OA dizisinden bahsedeceğim. Önce bir dizinin özetini geçeyim, sonra 2. sezonunu anlatırım. Bencem spoiler içerir ayrıca :)

The OA ne, ne anlatıyor?

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

Kör bir kız, 7 sene boyunca tutsak ediliyor. Sonrasında evine dönen bu kızı ilk sahnede köprüden atlarken görüyoruz ve bam! Gözleri açılıyor. Ne oluyor nasıl yani neden falan derken kızın geçmişini öğreniyoruz tabii. Daha küçük bir kızken bir araba kazasında ölen Nina, yaşama geri döner. Ama bu dönmenin bir bedeli vardır, gözleri görmeyecektir. Sonrasında şimdiki ailesi tarafından evlat edinilir, adı Prairie olur ama rüyalarında garip şeyler görmeye başlar ve bu rüyaları ona çok ağır gelir; uyandığında hep burnu kanar.

Aslında dizinin anlattığı şey farklı boyutlar. Bu benceyi yazmıyor olsaydım şu an kahvemi içiyor olacaktım, bu kahve boğazıma takılacak ve öksürecektim. Öksürdüğümde beyaz atlı prensim gelip beni kurtaracaktı... Bu olaylar dizisi başka bir boyutta yaşanıyor diyor The OA. Her seçimin farklı varyasyonları başka boyutlarda yaşanıyor yani. Prairie ise ölümden dönmesiyle bu boyutlar arasında gezinti yapabilmiş oldu.

Sonrasında bu kayıp olduğu 7 sene boyunca ne yaptığını öğreniyoruz Prairie'nin. Ölüme Yakın Deneyim denen şeyi inceleyen bir doktor, bu deneyimi yaşayan 5 kişiyi bir bodrumda hapsederek ölümden sonrasını anlamaya çalışıyor. Prairie, Homer, Scott, Rachel ve Renata, hepsi ölüme yakın deneyimi yaşamış kişiler. Doktorumuz Hap, her gün bu isimleri tekrar tekrar öldürüyor ve sonrasında neler yaşadıklarını anlamaya çalışıyor. Bu boyutlar arası dolaşma için ise 5 hareket var, kimi bu harekete gülüyor ama ben çok seviyorum. :D Neyse anlatması çok zor, izleyenler için 2. sezona geçeyim ben.

Evet, başka bir boyutta geçiyor.

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

İlk sezonda Prairie'nin ölümden döndüğü boyutu izlemiştik. İkinci sezonda ise Prairie o kazayı hiç geçirmiyor ve haliyle ölmüyor. Prairie adını almadan, Nina adıyla yaşıyor hayatını. Zengin oluyor, evleniyor, sigara içiyor, alkol alıyor, babası erkenden ölmüyor. Ama boyutlar arasında hep bir bağ var, Prairie, Hap ve Homer arasındaki bu bağ ise daha güçlü. Bu yüzden karşılaşıyorlar, tabii ki...

Diziye yeni biri giriyor.

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

Diziyi ben @rujumdonumdur canım ile izledim. İzlerken ona yazıyorum, ben yanlış diziyi mi izliyorum diye :D O derece farklı başlıyor dizi. Michelle Vu adındaki kayıp bir kızı araştıran Karim Washington’u görüyoruz 2. sezonda. Ne alaka, diğer sezondakiler ne oldu derken, Michelle'in kaybolduğu ev Prairie'nin çıkıyor ve biraz bağ kurabiliyoruz artık iki sezon arasında.

Küçük bir rolde olsa da ben gördüğüme sevindim, Zendaya da bu sezonda! <3

BBA ve diğer çocuklar da bu sezonda var, özlediyseniz belirteyim.

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

Ama tek fark şu, BBA ve diğer çocuklar ilk boyutta, yani 1. sezondaki boyutta. 1. sezon Priarie'nin vurulmasıyla bitmişti, BBA ve diğerleri hala Priarie'yi arıyorlar.

Homer'ın sakalları var.

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

Hani bunu neden bir madde yaptım bilmiyorum ama benim için büyük bir değişimdi :D 1. sezon ve 2. sezon arasında 3 yıl olduğu için, Homer resmen kocaman bir adam olmuş.

Tam anlatamasam da 5 hareket var 5 kişinin yaptığı. 2. sezonda bunu otomatik görüyoruz, hareketleri yapan robotlar var!

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

Hareketler hafif komik, koca koca adamların böyle hareket yaparken gülüp gülmediğini merak etmiyor da değilim. :D Ama yine de ben seviyorum.

Ve 2. sezon da beyin yakarak bitti.

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla The OA

Film bitince hemen internete koştum neler oluyor diye ve tabii ki yine anlamadım. :D Biraz oturuyor tabii ki ama beyninizden hafif dumanlar çıktığı doğrudur.

Filmi tam anlatamadım ama izlerseniz beğeneceğinize eminim. İzleyenler, yorumlarınızı beklerim <3

Fakat Beynimiz Nasıl Yanıyor: 2. Sezonuyla "The OA"
Cevapla