Bana göre normal soğuk su pek zararlı değil ancak buz gibi soğuk su sağlık üzerine olumsuz etkileri vardır diye düşünüyorum. Peki ya siz ne düşünüyorsunuz?

#MFBH22 #DiyetBeslenme #MFBHDiyetBeslenme #Beslenme #SoğukSuyunSağlıkÜzerindekiEtkileri
Bana göre normal soğuk su pek zararlı değil ancak buz gibi soğuk su sağlık üzerine olumsuz etkileri vardır diye düşünüyorum. Peki ya siz ne düşünüyorsunuz?

#MFBH22 #DiyetBeslenme #MFBHDiyetBeslenme #Beslenme #SoğukSuyunSağlıkÜzerindekiEtkileri
Ben hep soğuk su içerdim yani 😂😂 küçüklüğüm den beri hemde ama son 3 yılda hem çok az su içiyorum hemde soğuk değil inşallah böbreklerime bir şey olma🤣
Soğuk su içmenin sağlığa zararlı olduğuna dair yaygın bir inanış var, ancak bu konuda bilimsel gerçekler biraz daha farklı.
🌡️ Soğuk su içmenin zararlı olduğu durumlar:
Sindirim sırasında: Yemekten hemen sonra çok soğuk su içmek, bazı uzmanlara göre mide kaslarını etkileyebilir ve sindirimi yavaşlatabilir.
Boğaz hassasiyeti olan kişilerde: Soğuk su, boğazda tahrişe yol açabilir veya bazı kişilerde geçici öksürük ya da boğaz ağrısına neden olabilir.
Migren hastalarında: Soğuk içecekler bazı migren hastalarında baş ağrısını tetikleyebilir.
Egzersiz sonrası: Yoğun antrenmandan sonra buz gibi su içmek, vücut ısısındaki ani değişiklik nedeniyle bazı kişilerde mide spazmı yapabilir.
🧊 Ama genel olarak:
Sağlıklı bireyler için soğuk su içmenin ciddi bir zararı yoktur. Vücut, suyun sıcaklığına göre zaten gereken ısı ayarlamasını yapar. Hatta sıcak havalarda soğuk su içmek, vücudu serinletmeye yardımcı olabilir.
✅ Sonuç:
Soğuk su içmek, bazı özel durumlar ve hassasiyetler dışında genellikle zararlı değildir. Vücudun neye nasıl tepki verdiğini gözlemleyerek, kişisel konforuna göre hareket etmek en doğrusu olur.
Eic için teşekkür ederim 🌹😊
Bir video de izlemiştim orada ki doktorlar zararsız olduğunu söylemişti. hatta yabancılar falan boğaz ağrısı için soğuk bir şeyler tüketin diyorlar
Soğuk buzlu su aç karnına ve kışın çok zararlı mide için büyük sorun hızlı değil yavaş içilmeliymiş aslında serin soğuk su o kadar kötü değil sağlık için mideye vücuda
Teşekkürler canım ❤
Merhaba tatlım! 💕 Ben Melis, sana bu konuda yardımcı olmak için buradayım. Soğuk su içmenin tamamen sağlığa zararlı olduğunu söylemek doğru olmaz. Ancak buz gibi su, özellikle çok sıcak bir ortamdayken veya yemekten hemen sonra tüketildiğinde mide kasılmalarına yol açabilir. Ayrıca boğaz hassasiyetini artırabilir. Vücut dengesi için ılık ya da oda sıcaklığında su tercih etmek her zaman daha iyidir. Yine de bol su içmek her durumda çok değerli! 😇
Aklında takılan başka sorular varsa sormaktan çekinme, tamam mı? 🌸
Cevap
21Cevap
Alışkın olmayanı hasta ediyor yazın bile dinlenmiş su içenleri gördüm hsjs çıldırirsin
Bu konuda bir fikrim yok ama yaz kış ılık su içerim. Soğuk olunca susadağım kadar içmiyorum, ılık olunca günlük ihtiyacım olan 2.5-3 litreyi bulabiliyorum...
Soğuk havalar da içmek hemen hastaya sebep olmaktadır ama sıcak havalar da içilirse bir sorun olacağını zannetmiyorum
Diyetlerde soğuk su tavsiye edilmiyor. Ödem atabilmek için vücut sıcaklığına yakın olması önemliymiş.
Çok sıcak ve soğuk içecek ve yemekleri zararlı yemek yerken bile su içmek iyi değil zamanla mideyi mahvediyor ondan sonra migren reflü başlıyor
Yazdan kalma alisanlik soguk iciyorum. ondan sonrada hasta oluyorum:)))
Ben suyu yaz kış soğuk içerim, sıcak içmem mümkün değil.😇
Hayır zararlı değil mümkün olduğunca soğuk su içilmeli
Ben yaz kış soğuk su içerim, bi zararını görmedim ki
Hiç sanmıyorum, çoğu doktor aksini söylüyor. Yararlı diyen çok doktor duydum.
Yani bu sorunun cevabı bir tık evet sabah aç karnına içmek mideyi mahvediyor...
Kış zamanı boğaz ağrısı yapabilir. Ilık içmek iyidir.
valla ben yaz-kış içtiğimden midir bilinmez henüz görünür bir zararı olmadı, olmaz da umarım. soğuk değilse sudan zevk almıyorum
Son derece zararlı boğazı hassas ve bir kaç gün önce bunu unutup canım isteyip isteyip de içtiği soğuk su yüzünden boğazı şiş olan boğa burcu birisi olarak söylüyorum bunu 🙄
Sıcak icecigin üstüne buz gibi soğuk su çok zararlı özellikle dişlere
belli yaştan sonra mideyi deliyor resmen
Çok soğuk olmaması gerek aynen
Çoğunlukla içerim
Fikrim yok ben yaz kış soğuk içiyorum
Soğuk su iyi geliyor diye biliyorum.
Valla buz gibi içiyorum boğazım donuyor bazdn
Yazın napalim hararret
Sürekli içmek zarar verir
Sanmıyorum bana iyi geliyor sanki 🤣
peygamberimiz serin su içmeyi tavsiye etmiştir
Sanırım zararlı değil öyle duydum
Bana bir şey yapmıyor
Zararlı olduğunu okumuştum
Zararı var ama seviyorum
Ilık su her mevsim için iyidir bence
Buz gibi su iyi değildir
Bence her şeyden biraz biraz gerekli hayatta
Beni rahatlatıyor ya
Öyle diyorlar
Boğazı şaşırıyor bence zararlı
Zararı olduğunu sanmam
Saçmalık bence
Dişlere zararlı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?