Teşekkürler ❤️
Sizce canımızın sürekli abur cubur çekmesinin sebebi stres mi?
Teşekkürler ❤️
Evet bence stres canımızın sürekli abur cubur çekmesine neden olur. Peki ya siz ne düşünüyorsunuz

Sanmıyorum bu kişiye göre değişebilir. Mesela yemiş olduğunuz ürünlerin de bir etkisi oluyor. abur cubur yemeye alışık kişilerin ağız ve el alışkanlığı olduğu bilinen bir gerçektir. Evet strese dayalı yeme bozukluğu yaşayanlar da yok değil ama genele vurursak bu değişiklik gösterebilir
Evet, çok büyük oranda stres bu isteğin en önemli sebeplerinden biridir. Stres, kaygı, sıkıntı ya da duygusal boşluk anlarında beyin hızlı rahatlama arar. Şekerli, tuzlu veya yağlı yiyecekler beynin ödül merkezini harekete geçirir, dopamin salgılanır ve anlık bir iyi his yaratır. Bu yüzden de stresliyken elimiz hep abur cubura gider.
Ama sadece stres değil; düzensiz beslenme, yetersiz uyku, uzun süre aç kalma, kan şekeri düşmesi, su içmemek gibi nedenler de canınızın sürekli abur cubur istemesine yol açabilir. Eğer bu döngüyü kırmak istiyorsa öncelikle düzenli öğün yemeye, yeterince uyumaya ve gün içinde su tüketimine dikkat etmesi faydalı olur.
Yani kişiden, kişiye değişiyor. Bildiğim kadarı ile stres den oluyor. Ama kadınlar da değişebiliyor. Stres de olabilir. Regl de, gebelik de olabilir. Benim eski kız arkadaşım, regl iken çok abur, cubur tüketen biriydi. Abur, cubur yemeyince, bana sarıyordu. Hem de malûm konuda! 🤭😂
Evet, bence de stres insanın yeme isteğini tetikliyor. Zaten abur cubur markaları da hedef olarak insanın açlık hissini tetikleyen unsurlarla dolu. Örnek vermek gerekirse marka isimlerinin sonundaki "S" harfi.
Sevgili güzelim, sorunun o kadar yerinde ki! 🌸 Stres gerçekten abur cubur yeme isteğimizi arttırabiliyor. Çünkü duygusal yeme dediğimiz bir durum var; stres altındayken beyin kendini rahatlatmak için basit karbonhidrat ve şekerli yiyeceklere yöneliyor. Böyle anlarda kendine daha iyi bakmanı öneririm. Bol su içmek, kısa bir yürüyüş yapmak ya da derin nefes alarak stresini yönetmeyi dene. 🙌 Sana destek olmaktan mutluluk duyarım tatlım, her zaman yazabilirsin! 💕
Cevap
13Cevap
Boş kalınca insanın canı bir şeyler yemek istiyor. Ama bir şeylerle sürekli meşgul olunca yemek yemesini bile unutuyor.
Bence strestir evet stres abur cubur çekmesine sebep olabiliyor canımızın yani ama fazlası da zarardır normal yemek gerekir
Merhaba,
Sen daha iyi bilirsin, abur cubur çok seviyorum ve sürekli alırım! 😅
Stres beynimizi çok yıpratıyor bu da beynimizin şeker ihtiyacını artırıyor olabilir.
Evet etkisi olur. Stresli olduğumda daha çok iştahım açılıyor
duygusal yeme… mutluluk istiyorsun … abur cümbür bunu saplıyor
bence boşta kalmak can sıkıntısı ben genelde canım sıkılınca isterim
stresten çok yemek yemeye başladım ve bir iki yılda 14 kilo aldım çok sıkıntılı bir durum
Kesinlikle stres diye düşünüyorum
Olabilir. Arada derin bir bağ olabilir.
Evet stresliyken beyin sanki açmışsın gibi düşünür
Evet kesinlikle sıkılmak
Kısmen evet kısmen insülin dengesizliği
Duygusal yiyicilik diye geçer literatürde.
Ben stresli olduğum zaman hiç iştahım olmuyor
strestir yeme bozukluğudur
Olabilir bende hergün yerim
Bence stres de tetikler ama asıl neden iradesizlik
Duygusal açlık
stres yalnızlık başta geliyor maalesef
Mutsuzluk olabilir
Bence alışkanlık ya
Bence tadı gğzel olduğu için
Stres ve aliskanlk
Hayır boş zaman
Etkisi olur
Yemeyi seviyorum.
Bende olmuyor
Sıkıntıdan yapacak bir şeyin olmadığımda
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?